מפרסם: חברת החשמל
תאריך: 11/02/2018 10:01
נושא: תעשייה ומסחר
צלם:  יוסי וייס
צלם: יוסי וייס
הודעה לעיתונות

חברת החשמל חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום הסייבר עם חברת החשמל הפולנית

כמו כן, תקיים החברה הפולנית, בארגון הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה והתעשייה בפולין ומכון היצוא, פגישות עם מעל 10 חברות סייבר ישראליות ועם מטה הסייבר הלאומי ותבקר בין השאר בסימולטור של חברת סייברביט ובאקסלרטור לתחום הסייבר Team8

חברת החשמל חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה בתחום הסייבר עם חברת החשמל הפולנית. חברת החשמל הפולנית היא חברה בבעלות ממשלתית האחראית על אספקת החשמל במדינה המונה כמעט 40 מיליון איש ונחשבת למדינה השישית בגודלה באירופה.
משלחת של חברת החשמל הפולנית (PSE= Polskie Sieci Elektroenergetyczne) בראשות מנכ"ל החברה, Eryk Kłossowski, הגיעה לביקור בישראל, בארגון משותף של הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה והתעשייה בפולין ויחידת הסייבר במכון היצוא הישראלי.
הקשר הראשוני עם החברה החל ביוזמת הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה והתעשייה בפולין לפני מספר חודשים. לאור העניין הרב שגילו מנהלי החברה בטכנולוגיות הסייבר הישראליות, הוחלט על ביקור בישראל למטרת איתור טכנולוגיות סייבר רלוונטיות ומיסוד שיתוף פעולה עם חברת החשמל לישראל.

יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב בחברת החשמל: "רמת התחכום של התוקפים והיקף המתקפות, בעיקר על תשתיות קריטיות מחייב שיתוף פעולה עם חברות אנרגיה מרחבי העולם. לאורך השנים צברנו ניסיון רב בתחום ההגנה על תשתיות קריטיות, נשמח לשתף ידע זה עם חברות תשתית מרחבי העולם. העברת הידע נעשית בעיקר במסגרת יזמות עסקית בחו"ל". שנק ציין עוד ש "הרעים משתפים ביניהם פעולה. אז מדוע שהטובים לא יעשו זאת גם".
בנוסף לחתימת המזכר עם חברת החשמל וביקור בכנס סייברטק, תקיים החברה הפולנית, בארגון מכון היצוא, פגישות מתואמות מראש עם מעל 10 חברות סייבר ישראליות ועם מטה הסייבר הלאומי ותבקר בין השאר בסימולטור של חברת סייברביט ובאקסלרטור לתחום הסייבר Team8.

שיר סלוצקי, הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה והתעשייה בפולין: "בשנתיים האחרונות, אנו עדים לעליה בבקשות מצד גורמים פולניים, פרטיים וממשלתיים, לטכנולוגיות ישראליות בתחום הסייבר ולשיתופי פעולה בנושא. גם לכנס סייברטק בשנה שעברה ארגנו משלחת של בכירים מאחת מחברות האנרגיה המובילות בפולין, ולאורך שנת 2017 ארגנו יחד עם מכון היצוא מספר ביקורים ומשלחות עסקיות מפולין לישראל ולהפך. בנוסף הנספחות מסייעת באופן שוטף לחברות סייבר ישראליות הפונות אלינו באופן פרטני ומעוניינות בחיבורים רלוונטיים בשוק הפולני. שיתוף הפעולה עם חברת החשמל הישראלית מצוין ואני מברכת על החתימה הצפויה על מזכר ההבנות בין החברות ורואה בו נדבך חשוב בשיתוף הפעולה שאנו שואפים לייצר בין המדינות בתחום הסייבר".

אחיעד אלתר, מנהל ענף סייבר במכון היצוא: "בשנים האחרונות מחזקת ישראל את מעמדה כמעצמת סייבר ומספקת את מיטב הפתרונות לחברות בינלאומיות וגופים ממשלתיים, כל זאת על רקע מתקפות הסייבר המתרחשות ברחבי העולם. הביקוש הגובר לחידושים פורצי דרך הביא אותנו ביחידת הסייבר במכון היצוא לפעול בכל האמצעים על מנת לייצר לחברות הישראליות הזדמנויות עסקיות אל מול גופים ממגוון תחומים, בהם גם גופי התשתיות הקריטיות כגון חברות החשמל, המחפשים באופן קבוע פתרונות סייבר מתקדמים וחדשים שסייעו להם להתמודד עם האיומים הגוברים. ביקורה של חברת החשמל הפולנית בישראל יכלול פגישות עסקיות עם גופים גדולים לצד סטארט-אפים מגוונים והוא מהווה הזמנות מצוינת לחברות להשתלב במערך האבטחה שלהם ולייצר קשרים בשוק הפולני. זהו ביקורה השני של החברה בישראל בשנה האחרונה ואני שמח כי הצלחנו לייצר את הפלטפורמה המתאימה לכך ומאמין כי זוהי רק ההתחלה של שיתוף הפעולה בין הגופים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- חברת החשמל.