מימין: גנליין זאנג מחברת CashWay, עם בנימין גרוס ועדי שיין מ-One1
מימין: גנליין זאנג מחברת CashWay, עם בנימין גרוס ועדי שיין מ-One1
הודעה לעיתונות

חברת One1 הישראלית תייצג את ענקית האוטומציה הדיגיטלית CashWay מסין, שתחל לפעול מול מגזר הבנקאות בישראל בשנת 2018

תאגיד הטכנולוגיה הסיני CashWay, הנסחר בבורסה בשנחאי (SHA: 603106), יחל לפעול בישראל בשיתוף פעולה בלעדי עם חברת שירותי המחשוב One1 (תל אביב: וואן). חברת CashWay מתמחה בפיתוח מערכות דיגיטליות לבנקים ותחנות שירות עצמי, החיוניות להקמת סניפי בנק דיגיטליים.

הפעילות המשותפת של One1 הישראלית ו-CashWay הסינית תיתן מענה לצורכי הבנקים בישראל במעבר לשירות דיגיטלי. על פי ההסכם בין החברות - שנחתם בביקורם בסין של מנהל חטיבת שילוב מערכות ב-One1 עדי שיין וסמנכ"ל הפעילות הבנקאית בנימין גרוס - הן יחלו לפעול יחד מול מגזר הבנקאות בישראל, וכן לבנות ראש גשר לקראת כניסה לשוק האירופאי בעזרת הפעילות הישראלית. דירקטוריון CashWay אישר את ההסכם עם One1 בישיבתו האחרונה לפני חופשת ראש-השנה הסינית.

לדברי גנליין זאנג, מנהל בכיר לשיווק ומכירות ב-CashWay: "אנו רואים בישראל מרכז חדשנות טכנולוגית, בעיקר בתחום האוטומציה הבנקאית והטרנספורמציה הדיגיטלית. מצאנו בחברת One1 שותפה אידיאלית המביאה עמה ניסיון והיכרות עם השוק המקומי והעולמי. בנוסף לפעילות בשוק הישראלי, נבחן אפשרויות השקעה בחברות סטארט-אפ ישראליות בתחום האינטליגנציה המלאכותית (AI), עיבוד שפה טבעית (NLP), וכן נבדוק אפשרויות לרכוש טכנולוגיה ישראלית שאותה ניישם במוצרים שלנו הנמכרים בכל העולם".

עדי שיין, מנהל חטיבת שילוב מערכות, One1: "חברת One1 מובילה את הטרנספורמציה הדיגיטלית ומסייעת לארגונים בכל מגזרי התעשייה לשמור על מובילות עסקית בעידן של שינויים טכנולוגיים מהירים. בתחום הבנקאות, אנו רואים פוטנציאל רב בפעילות משותפת עם CashWay וזאת מאחר שהבנקים בישראל זקוקים לפתרונות טכנולוגיים מהסוג ש-CashWay מפתחת, כדי לייעל את השירות ללקוחותיהם ולהוזיל את עלויות הסניפים בצורה משמעותית".

שוק הבנקאות האוטומטית בסין הוא מהגדולים בעולם. עקב הצורך לספק שירותי בנקאות למיליארדי אזרחים, הבנקים בסין מובילים ביישום פתרונות חדשניים של סניפים דיגיטליים, המאפשרים ללקוחות להיכנס למתחמים הפזורים במרחב הציבורי ולבצע, בזמני שירות קצרים ובזמינות גבוהה, את כל הפעולות של סניף בנק רגיל, כגון הפקדות, משיכות והעברות כספים, בדיקת וניהול החשבון, הזמנת מוצרים פיננסיים, ניהול הלוואות, תשלום חשבונות ועוד.

בדומה לסין, בנקים במדינות רבות אחרות מצמצמים את היקף הסניפים שלהם. "השוק בישראל נמצא בתהליך דומה, אך מפגר אחר מדינות כמו סין באימוץ הטכנולוגיה," אומר בנימין גרוס, סמנכ"ל הפעילות הבנקאית של One1. "בהתאם לדרישות בנק ישראל, הבנקים מחויבים לצמצם את שטחי הפעילות ולהוזיל את העמלות והעלויות ללקוח תוך מספר שנים. דרישות אלה מאיצות בבנקים לעבור לשיטת עבודה אוטומטית שתאפשר להם לצמצם את שטחי הסניפים מכ-1,000 מ"ר בממוצע לתחנות שירות אוטומטיות בשטח של כ-50 מ"ר, בהן ניתן לבצע את כל הפעולות שמבצעים בסניף בנק רגיל, ללא תור וללא נציג שירות", הוסיף גרוס.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Ms comms.