הודעה לעיתונות

חדש: אנטי וירוס לטלוויזיות חכמות

חברת אבטחת המידע ESET משיקה היום את ESET Smart TV Security, פתרון הגנה טכנולוגי מתקדם להגנה מפני התקפות סייבר ממוקדות על טלוויזיות מחוברות והתקנים עם מערכת ההפעלה Android TV.

ההערכות הסטטיסטיות הן שעד 2020 יהיו בעולם 30 מיליארד מכשירים מחוברים לאינטרנט (IoT). בעוד הגאג'טים האלו מביאים איתם יתרונות רבים למשקי הבית, הם גם מהווים איום על חיי היומיום של הצרכנים. בפרט טלוויזיות חכמות המצוידות במיקרופונים, מצלמות וחיבורי USB – אשר הופכות יותר ויותר למטרה ראשונית להתקפות של תוכנות זדוניות. על ידי השגת שליטה על הטלוויזיה החכמה, פושעי הסייבר לא רק תוקפים התקנים אחרים המחוברים לרשת הביתית של המשתמש, אלא גם מרגלים אחריו ואוספים נתונים אישיים רגישים אודותיו.

"לאור הסיכונים של פרטיות ואבטחה, צרכנים חייבים לקחת בחשבון הגנה על המכשירים החכמים שברשותם, באותה הדרך בה הם מגנים על הלפטופ, הטאבלט או הסמארטפון שלהם – הם לא יכולים להתייחס למכשירים הללו כאל טלוויזיה, קומקום או שעון רגילים" מסביר ברניסלב אורליק, מנהל מוצרי אבטחה למובייל בחברת ESET.

על פי אחת התחזיות, עד סוף 2018 יהיו בעולם יותר מ-750 מיליון טלוויזיות חכמות. טלוויזיות חכמות עם מערכת הפעלה של Android TV יסייעו ללא ספק בהפצת תוכנות כופר המיועדות לאנדרואיד, שבשנים האחרונות מתמקדות בסמארטפונים וטאבלטים של Android. האיום עובר עכשיו לטלוויזיות Android עם מקרים של נעילת מסכי הטלוויזיה ודרישת כופר שהיינו עדים להם באמצעי התקשורת.

אפליקציית ESET Smart TV Security מגנה על המשתמשים עם מגוון תכונות אבטחה:
אנטי וירוס להגנה מפני וירוסים ונוזקות התוקפות מערכות Android.
טכנולוגיית הגנה מפני כופר המונעת נעילת מסכים ודרישת כופר עבור שחרורם. כאשר תוכנת כופר מופעלת על הטלוויזיה, המשתמש מתבקש לכבות את הטלוויזיה בזמן שמתבצע עדכון וסריקה ע"י המוצר. כאשר האפליקציה מזהה נוזקת כופר על המכשיר היא ממליצה למשתמש להסיר את האפליקציה הזדונית. ברגע שהמשתמש הסכים להסרה תוכנת הכופר תוסר ממכשיר הטלוויזיה.
סריקת התקנים חיצוניים לאיתור תוכנות זדוניות בחיבורי USB ובמכשירים המתחברים לטלוויזיה החכמה.
אנטי פישינג להגנה מפני ניסיונות לגניבת מידע אישי רגיש. פיצ'ר זה יהיה זמין רק בגרסת הפרימיום של ESET Smart TV Security.

ESET Smart TV Security זמינה להורדה בחנות האפליקציות הרשמית Google Play, וניתן להוריד אותה רק ממכשירי טלוויזיה חכמים. לאחר ההתקנה, המשתמשים יהיו מוגנים על ידי ESET בכל המערכת האקולוגית של Android - הן בטלפון חכם והן בטלוויזיה.

"האקרים מטבעם מחפשים את היעדים הפופולאריים ביותר, ולכן שוק הטלוויזיות החכמות שהולך ומתפתח יהפוך להיות יעד אטרקטיבי עבורם, כפי שעולם המובייל הפך להיות מקור רווח אדיר לפשיעת אינטרנט בשנים האחרונות" אומר גיל נוילנדר, מנכ"ל ESET ישראל. "חברת ESET היא בין החלוצות להציע טכנולוגיה הגנה חדשנית גם לטלוויזיות חכמות, כדי לדאוג שחווית הגלישה וצריכת התוכן של הגולשים לא תופרע ולא תפגע על ידי האקרים".

**היום באירוע MobileFocus Global, אירוע התקשורת השנתי של PEPCOM, מומחי האבטחה של ESET יציגו את המוצר וידגימו כיצד ESET Smart TV Security מגנה על הצרכנים מפני התקפות אינטרנט.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ESET.