מפרסם: ניר הירשמן תקשורת
תאריך: 27/02/2018 14:29
נושא: משפט
יובל רואש: קרדיט- גלעד אילוז
יובל רואש: קרדיט- גלעד אילוז
שאול ציוני: קרדיט - שחר תמיר
שאול ציוני: קרדיט - שחר תמיר
הודעה לעיתונות

צו זמני לטובת ביטס אוף גולד: ביהמ"ש העליון נותן צו זמני המונע את סגירת חשבון הבנק בלאומי

השופטת ברון: "דומה כי הנזקים העלולים להיגרם לבנק... הם בגדר ספקולציה לעת הזו"

ניצחון לקהילת המטבעות הדיגיטליים בישראל- ביהמ"ש העליון נותן היום צו זמני האוסר על בנק לאומי להפסיק באופן גורף את פעילות חשבון הבנק של ביטס אוף גולד הקשורה במסחר בביטקוין. בשנים האחרונות נמצאת החברה במאבק עקרוני נגד בנק לאומי שביקש לסגור את חשבון הבנק למרות התנהלותה המוקפדת והראויה של החברה, רק משום שהחברה עוסקת בסחר בביטקוין ומטבעות דיגיטליים. את ביטס אוף גולד מייצגים עורכי הדין שאול ציוני, אלי פילרסדורף ואהד פיליפ ממשרד ציוני, פילרסדורף פיליפ. בין הדברים כותבת השופטת ברון כי "...דומה כי הנזקים שעלולים להיגרם לבנק ככל שהבקשה תתקבל הם בגדר ספקולציה לעת הזו. החלטת הבנק מבוססת על ההנחה שפעילות החברה אכן נושאת בחובה סיכונים שעולים כדי הפרה של הוראות הדין, ועל כן הבנק עלול לשלם מחיר בגין התממשותם של אותם הסיכונים. אולם עד היום, במשך למעלה מחמש שנים שבהן החשבון פועל, חששות אלה לא התממשו – כפי שמלמדת אף קביעת בית המשפט המחוזי שלפיה החברה פעלה בשקיפות ולא הפרה כל הוראת חוק...".

עוה"ד שאול ציוני, אמר היום כי: "אנו שמחים מאוד על החלטתו האמיצה של בית המשפט העליון. מדובר בהחלטה תקדימית שלא ניתן להפריז בחשיבותה ביחס למסחר במטבעות דיגיטליים. בית המשפט העליון למעשה קבע כי אין כל איסור על מסחר במטבעות דיגיטליים, והבהיר בהחלטתו שהחששות שעליהם הצביע הבנק הם בגדר ספקולציה ולא התבססו למעשה על דבר. דברים אלו חשובים מאוד לכל תעשיית הקריפטו, ומהווים התקדמות חשובה ביותר ביחס לרגולציה על מסחר במטבעות דיגיטליים, ולדיון אמיתי בעניין זה ללא הפחדות ושימוש בסיסמאות".

יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד: "החלטת ביהמ"ש מאפשרת לנו להתמקד בהמשך ביסוס קהילת הקריפטו בישראל. הינו הראשונים שביקשו ליצור כללים לפעילות במטבעות דיגיטליים והראשונים לעמוד בכללים אלה, ונמשיך להוביל את התחום על מנת לתת למטבעות הדיגיטליים את המקום הראוי להם בכלכלה הישראלית- כמנוע צמיחה אדיר להייטק ולתעשייה הפיננסית".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ניר הירשמן תקשורת.