כנס השקת תכנית ללימודי המרחב הכפרי

יום ג', 20 מרץ' 2018 בשעה 08:30
מיקום: מכללה אקדמית ספיר
כתובת: ד.נ חוף אשקלון, מועצה אזורית שער הנגב (מפה)
משך: 6 שעות
הודעה לעיתונות

הרמטכ"ל לשעבר (רא"ל) בני גנץ יהיה דובר מרכזי בהשקת תכנית להוראה ולחקר המרחב הכפרי במכללה האקדמית ספיר

לאחר חודשים של מאמץ זה קורה!
כנס השקת תכנית ללימודי המרחב הכפרי יתקיים ביום ג' 20/3/18 מהשעה 08.30 ועד 14.30 כשדובר מרכזי בכנס יהיה רא"ל (מיל) בני גנץ.

התכנית הינה פרי יוזמה של "פורום צוות היגוי למרחב הכפרי" הכולל את תנועת האיחוד החקלאי, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המנהל לבניה כפרית במשרד השיכון, השרות לעבודה קהילתית במשרד הרווחה, מפעם עמק יזרעאל- המתמחה במרחב הכפרי, החטיבה להתיישבות, הרשות לפיתוח הנגב, החברה למתנ"סים, התנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי, מרכז המועצות האזוריות, תנועת המושבים, וקק"ל ובשיתוף פעולה עם המכללה האקדמית ספיר.
את הכנס יפתח פרופ' עומרי ידלין נשיא המכללה שפועל נמרצות להפיכת המכללה האקדמית ספיר ככזו שתתמחה גם במרחב הכפרי ולכך אף מונה פרופ' ארז צפדיה כמי שמתאם את כל תכניות המכללה למרחב הכפרי.

עו"ד דודו קוכמן מזכ"ל תנועת כפרי האיחוד החקלאי, שהוא מיוזמי התכנית ומי שמובילה היום בפועל: "זה שנתיים עובדים צוותים על תכניות, הן בתחום האקדמי, הן בתחומי ההכשרות וההשתלמויות של המרכז ללימודי חוץ וכבר עתה ניתן לראות באתר המכללה את התכניות במרחב הכפרי שכבר פותחו:
ניהול חקלאות, מנהיגות חברתית ותרבותית במרחב הכפרי, לימודי מדעים, עבודה סוציאלית, משאבי אנוש, מינהל ומדיניות ציבורית, ניהול עסקים, מקצועות הנדסה, פיתוח חקלאי, יעוץ והנחיה, משפטים, תרבות, תקשורת ועוד. וכן את התכניות של המרכז ללימודי חוץ עם תכניות ההכשרה לוועדים מקומיים, ועדות ביקורת, מנהלי קהילה, צמיחה דמוגרפית ועוד".

לדברי עו"ד דודו קוכמן מטרת הכנס להפגיש את צמרת הנהלת המועצות האזוריות, הנהלות הישובים הכפריים ובעלי התפקידים בהם וכן נציגי משרדי הממשלה והמוסדות העובדים במרחב הכפרי, עם התכנית ויסייעו בפיתוח תכניות רלוונטיות למרחב הכפרי.

היא מתברר שבאקדמיה כמעט שלא מלמדים את נושא המרחב הכפרי. עו"ד קוכמן מציין כי עד כה המוסד האקדמי היחיד שבו קיים קורס בנושא המרחב הכפרי הוא במחלקה לגיאוגרפיה (פרופ' מיכאל סופר) בבר אילן וכן קיים קורס מתכננים למרחב הכפרי בטכניון שנוצר בשל המחסור במידע והוא מברך את מכללת ספיר על הקמת הפרויקט החשוב.

לצערנו אנשי התכנון מגלים בורות בכל הנוגע למרחב הכפרי ל היעדר הכשרה מתאימה ונגרמים נזקים שהם בבחינת בכיה לדורות (ע"ע הותמ"ל). נושא התכנון הוא נושא כאוב שכן פעם ישראל הייתה מעצמה עולמית בתחום התכנון המרחבי ואף פרופ' רענן וייץ קיבל על כך פרס ישראל והנושא נעלם לגמרי מהאקדמיה.

אך לא רק תחום התכנון מחייב הכשרה ייחודית שכן גם עובדים סוציאליים, אחיות ובעלי תפקידים אחרים חייבים במיומנויות ייחודיות כדי לעסוק בקהילות החיות במרחב הכפרי וכך גם תפיסות הניהול הכלכלי ועוד ולכך באה התכנית לתת מענה

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מוני מרדכי תקשורת שיווקית.