הודעה לעיתונות

חותמי וחותמות מכתב הסרבנים: הצבא מראה כי הוא אינו מייחס חשיבות לחיי פלסטינים

"אנו מסרבים להאמין לשקרים של הממשלה, ולשתף פעולה עם פוליטיקה של שנאה, הפרדה ומלחמה!"

מאה חותמות וחותמי ״מכתב השמיניסטיות״, ששלחו לפני חודשים אחדים את הצהרתם לראש הממשלה, שר הביטחון ושר החינוך, לפיה יסרבו לשרת בצבא על רקע מדיניות הכיבוש של ישראל, יוצאים היום בקריאת מחאה נגד הרג 16 המפגינים הפלסטינים בסוף השבוע האחרון בגבול רצועת עזה בידי כוחות צה״ל, ופציעתם של קרוב ל- 800 מפגינים נוספים.

כזכור, עם פרסומו גרר מכתב השמיניסטיות שורה של תגובות חריפות במערכת הפוליטית והצבאית, בהן תגובותיהם של ראש הממשלה, נתניהו, ושר הביטחון, ליברמן, שגינו את החותמים.

בקריאתם הם כותבים:

החזקת עזה כחבית חומר נפץ המאיימת להתפוצץ מאיימת על עתיד כל תושבי הדרום, יהודים וערבים, ישראלים ועזתים. הפסקת המשבר ההומניטרי בעזה הוא אינטרס עליון של שני העמים. לפני כל מלחמה מבטיחים לנו שוב ושוב "למוטט את שלטון החמאס", מבטיחים לנו כי עוד שימוש בכח, ולא הידברות ושאיפה לשלום, יביאו ביטחון – עד המלחמה הבאה.

ביום שישי האחרון יצאו עשרות אלפי פלסטינים להפגין באופן בלתי אלים נגד מצבם הנורא, והצבא הגיב באש חיה על כל מי שהתקרב לגדר, גם על מי שעמדו מאות מטרים ממנה. לא נשקפה סכנה ממשית לחייהם של החיילים, אך 15 מהמפגינים נהרגו ולפחות 750 נוספים נפצעו. הצבא מראה כי הוא לא מייחס חשיבות לחיי פלסטינים.

אנחנו, חותמות מכתב השמיניסטיות של 2017, דורשות להפסיק את המצור על עזה ומסרבות לשרת בצבא שממשיך לתחזק אותו. אנו מסרבות להאמין לשקרים של הממשלה, ולשתף פעולה עם פוליטיקה של שנאה, הפרדה ומלחמה. אנו קוראים קריאה של תקווה לנוער הישראלי להיאבק עבור שלום והפסקת הכיבוש בארץ.

החותמים הצטרפו להפגנת המחאה נגד ההרג בגול עזה, שהתקיימה מול בית ז׳בוטינסקי ברחוב קינג ג׳ורג׳ בת״א.

מוסר: דרור מזרחי - 050.7248688
מסרבות - רשת סרבנות פוליטית

Dror Mizrahi
Media | Strategy | PR

Cell: +972-50-7248688
Email: [email protected]

TEL AVIV-JAFFA, ISRAEL