הודעה לעיתונות

לקראת יום העצמאות ישודר בכאן 11 ספיישל בסדרה "נקודת מפנה" – "להניף את הדגל".

מתי השתנה היחס שלנו אל הדגל, האם הוא עדיין רלוונטי, מיהם נושאי הדגל, ומי מתבייש בו? איך קרה שכל קבוצה בציבור עושה בו שימוש אחר?

***

ישי שריד ואפרת שפירא-רוזנברג במסע חיפוש אחר משמעות הדגל במציאות ישראלית מורכבת

"נקודת מפנה" ליום העצמאות: "להניף את הדגל"

***

יום ראשון, 15.4.18, בשעה 21:00 ב-כאן 11 ובדיגיטל

ישי שריד ואפרת שפירא רוזנברג יוצאים למסע במציאות הישראלית השסועה ובוחנים את יחסה אל הדגל. עד לפני כעשור לא היה כמעט בית בישראל שלא הניף את דגל ישראל בגאווה ביום העצמאות. היום התמונה היא אחרת ומורכבת יותר – יש המניפים אותו בגאווה, שלא לומר בהתרסה, ויש גם מי שחווים בושה במה שמסמל הדגל בעיניהם.

הפרק נפתח בשתי הפגנות שהתקיימו בערב אחד בתל אביב: האחת בדרישה לגרש את העובדים מארצות אפריקה, שנישאו בה דגלי ישראל, והשנייה הפגנה נגד גירושם, שבה בלטו בהעדרם דגלי ישראל. משם יוצאים השניים לסדרת מפגשים עם דמויות שונות שלכל אחת מהן יחס רגשי אחר ומורכב לדגל: העולה מאתיופיה לעומת העולה מאוקראינה, החרדי לעומת הערבייה הישראלית וכמובן מניפי הדגלים מן הימין לעומת המתלבטים מהשמאל.

הרגשות הולכים ומתעצמים ככל שמתקדם המסע, עד שלקראת סופו מוצאים השניים את המכנה המשותף לחברה ישראלית, והוא הרבה מעבר לדגל. גם בשביל אפרת וישי הסוגיה לא פשוטה, אמירות של ישי כמו "הדגל הפך לסמל של מדינת אפרטהייד" או "הסמל הפך לבושה בגלל הכיבוש" מקוממים את אפרת, שלרגע לא מתביישת בהנפת הדגל ומבקשת "די עם הכיבוש, זה תירוץ טוב, אני מניפה את הדגל ללא שום תחושה של מחאה".

אז מתי השתנה היחס שלנו אל הדגל, האם הוא עדיין רלוונטי, מי הם נושאי הדגל ומי מתבייש בו? ואיך קרה שכל קבוצה בציבור משתמשת בו לשימוש אחר.

במאי: נפתלי גליקסברג, הפקה: שולה שפיגל, משך הפרק: 50 דקות

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כאן - תאגיד השידור הישראלי.