פני זקן
פני זקן
הודעה לעיתונות

"פני זקן" סדרת רשת דוקומנטרית חדשה של יאיר אגמון ותמר קיי ב-כאן

עשרה קשישים , שקוראים תיגר על מושג הזקנה ומוכיחים שהגיל הוא רק מספר, מספרים על חלומות, געגועים, אימת המוות ועל האהבה לחיים

"פני זקן", סדרת דוקו-רשת חדשה של עשרה פרקים שיצרו יאיר אגמון ותמר קיי, תועלה בכל הפלטפורמות הדיגיטליות של כאן. בסדרה מבקשים היוצרים להבין את המושג המודחק "זקנה", ואת הדרכים השונות להתמודד איתה. הסדרה היא למעשה תיעוד של עשרה מפגשים עם עשרה קשישים יוצאים מן הכלל, שהם מעין מראה ל'כאן ועכשיו' של גיל הזהב הישראלי.
במפגשים עם הקשישים (בני שמונים או יותר) נוצרו שיחות מעמיקות על זקנה, געגועים, בדידות, חוכמה, תשוקה, אימת המוות ועל הגוף העייף.
מתוך החלטה מראש, לא נשאלו גיבורי הסדרה שאלות על עברם. המטרה הייתה להתמקד בהווה שלהם, להתמקד במי שהם עכשיו, ולא במי שהם היו.

משתתפי הסדרה:
איזי (83) שיצא מהארון לפני יותר מ-40 שנה וחי בתל אביב.
בתיה (83), לומדת משחק ורוקדת ריקודי בטן וחולמת להיות שחקנית מוכרת.
פרימה (95), שהקימה מועדון קשישים שוקק בקריית גת.
וולתר (94), העיתונאי הכי מבוגר בעולם ומחזיק בשיא גינס בזה, וגם שחקן, טייס שקיבל תואר כבוד מממשלת צרפת על השתתפותו במלחמת העולם השנייה, ואלמן שמעדיף לא לצאת עם נשים בנות 75 כי הן מבוגרות ומדברות על תרופות.
שרה (89), סבתא במשרה מלאה, בכל בוקר, ב6:30 הנינים שלה, שגרים ממול באים אליה, כדי לשחק ולאכול. שרה כבר יצאה לפנסיה לפני שנים רבות, אבל לא מזמן היא התחילה לעבוד בעבודה חדשה.
קאסם (84) שמנהל כבר 40 שנה מתחת לבית שלו בסכנין דיוואן – מעין מועדון קשישים, רק מגניב יותר "כי משעמם לשבת לבד, עדיף לשבת עם אחרים".
משה (82), רב שמתרגל יוגה ולחם במלחמת יום הכיפורים, עורך שבועון חרדי וגם... סופר הכותב ספרי מתח בשם בדוי.
ברטה (100), "מה החלום שלך?” “למות" אומרת ברטה, שהתגוררה בבית משלה עד לפני שנה ופחות נהנית מהחיים בבית האבות. הדמות היחידה שבעיניה כל הזקנים מסכנים.
שוקה (86), מדריך טיולים אגדי, שמשאיר אבק לצעירים שהוא מוליך ברחבי הארץ.
ויונה נגר ז"ל (84), שנפטרה שבוע לפני הצילומים. בפרק שולבו צילומי התחקיר עימה, כשבני משפחתה נחשפים להם בפעם הראשונה ביום אזכרתה.

יאיר אגמון, בוגר סם שפיגל, סופר ובמאי. מלבד פרסום חמישה(!) ספרים, ביים את הסרט התיעודי "רחל אגמון", המביא את סיפורה של אימו ושהוקרן בפסטיבל ירושלים בשנה שעברה. כמו כן, הוא ביים עם אלעד שוורץ את סדרת הרשת המצליחה "הטרמפיסטים" (שתי עונות), ובימים אלו מביים סדרה תיעודית לתאגיד העוסקת בדור ה-y.

תמר קיי, בוגרת סם שפיגל, ערכה את הסדרה על אריק אינשטיין שזכתה בפרס הסדרה התיעודית הטובה בטקס פרסי הטלוויזיה השנה. סרט הגמר שלה "בית האילמת" קצר פרסים בפסטיבלים בין-לאומיים, והיה ברשימת הסרטים לגמר באוסקר 2017. כעת היא כותבת עם יוסי מדמוני סדרה עלילתית (שיביים דוד אופק) ושמה "מתיר עגונות".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כאן - תאגיד השידור הישראלי.