הודעה לעיתונות

לליברמן אין מונופול על השכול! תנו למשפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות להתאבל יחד!

לא ניתן לליברמן לעצור את טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני

שר הביטחון אביגדור ליברמן חושב שיש לו מונופול על השכול, אז הוא אסר על פלסטינים שהוזמנו להשתתף בטקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני להיכנס לישראל. פעילת זזים רבקה פתחה קמפיין חדש שקורא לליברמן לחזור בו ולאפשר את קיום הטקס יחד עם המשפחות הפלסטיניות.

הצטרפו לקריאה של רבקה https://my.zazim.org.il/petitions/shr-hbytkhvn-tn-lqyym-t-tqs-hzykrvn-hyshrly-plstyny?akid=2179.3941.5-YPFK&rd=1&t=3

מדי שנה מתקיים בתל-אביב, בערב יום הזיכרון, טקס זיכרון אלטרנטיבי משותף לישראלים ופלסטינים. בטקס משתתפות משפחות שכולות ישראליות לצד משפחות שכולות פלסטיניות, אשר קוראות יחד למציאת פתרון שישים סוף למעגל השכול הנורא. אבל במקום לברך על העבודה הקשה שהמשפחות עושות כדי לשבור את חומות הייאוש, השנאה והדעות קדומות, ליברמן אסר על כמחצית מהפלסטינים להיכנס לישראל לכבוד הטקס.

מעל 2800 חתימות כבר נאספו! החותמים מצטרפים לרבקה וקוראים לשר הביטחון לאפשר את כניסתם של כלל המוזמנים לישראל כדי להשתתף בטקס יום הזיכרון.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני המשותף הוא אירוע המתקיים כבר 12 שנים התחיל כיוזמה של אב שכול, ומטרתו לשתף בכאב הדוברים שאיבדו בני משפחה, ולומר שהמשך המלחמה אינו גזירת גורל. בשנה שעברה השתתפו בו כארבעת אלפים איש בתל אביב, שבע מאות איש הגיעו לטקס המקביל בבית ג'אלה, ועוד חמישים אלף איש (!) צפו בו בשידור חי באינטרנט.

הטקס מופק ע"י 'לוחמים לשלום' ו'פורום המשפחות השכולות' והוא אירוע הפיוס הדו-לאומי הגדול ביותר במזרח התיכון. ב-12 השנים בהן התקיים הטקס השתתפו בו בהתנדבות עשרות אמנים ואנשי תרבות, ביניהם אחינעם ניני, שאנן סטריט, יוני רכטר, להקת בת שבע, מירה עוואד, רות דולורס-וייס, ערן צור, מרים טוקאן, אמיר לב, שלומי שבן, רות קנר ועוד רבים. השנה בין הדוברים יהיה גם דויד גרוסמן.

בטקס 2015 בירך אותנו דזמונד טוטו, ברכה מרגשת ביותר שהייתה אחד הרגעים המשמעותיים באותו ערב

בוודאי שמעתם גם על הצטרפותו של הסופר דויד גרוסמן אל דוברי הטקס, וגם על החלטתו של שר הביטחון, אביגדור ליברמן, למנוע משותפינו הפלסטינים להגיע.

הטקס הזה יקר לרבים, שכולים ולא שכולים, ואין בכוונתנו לוותר עליו. הוא מסמל קול שחשוב שיישמע.

הטקס יתקיים ביום ג', ערב יום הזיכרון, 17 באפריל, בשעה 21:00 בגני יהושע שבפארק הירקון תל אביב, הכניסה לחניה אחרי תחנת דלק "פז", מול הלונה פארק.

ביטחון: למדנו משנה שעברה. הטקס השנה יהיה מאובטח, עם מאות שוטרים ואנשי אבטחה, גלויים וסמויים, ועם גידור כפול.

דרכי הגעה וחנייה: רכבת - כרבע שעה הליכה מתחנת אוניברסיטת תל אביב אוטובוסים - 8/22/40/47/48/89/108/122/133/137/189/208/220/231247 למגיעים ברכב - waze - "חניון גני יהושע". החניה בתשלום, וניתן לחנות גם בחניונים הסמוכים: בחניון הדרייב-אין או בחניון מרכז הספורט הלאומי.

Pulseem/ClientImages/1087///600-40artboard-1-copy.png

https://www.pulseem.com//Pulseem/content/images/facebook.png

לוחמים לשלום אתר אינטרנט: http://cfpeace.org | אימייל: [email protected] מספר טלפון: 054-7933369 אוסישקין 113, 4720445, רמת השרון

"All we have to decide is what to do with the time that is given to us" Gandalf, The Lord of the Rings