ענת צ'רני, מצו-סופרן
ענת צ'רני, מצו-סופרן
יעלה אביטל, סופרן
יעלה אביטל, סופרן
הודעה לעיתונות

"אקזוטיקה צרפתית"

מלחינים צרפתיים מהבארוק חושפים את קסמם מתרבויות אקזוטיות בקונצרט הקרוב של תזמורת הבארוק ירושלים

בקונצרט "אקזוטיקה צרפתית" נחגוג 350 שנים להולדתו של גדול מלחיני צרפת במאה ה-18 - פרנסואה קופרן. בקונצרט נבצע מוסיקה של קופרן ובני זמנו, ראמו ומופאט, ונתמקד ביצירות שכתבו מתוך התפעמותם ומשיכתם לתרבויות האקזוטיות שכללו בין השאר את הטורקים, ההודים, הפרסים, והפרואנים. יחד נגלה את המצלולים והמקצבים הייחודיים שחיברו המלחינים מתוך מחשבה על עמים אקזוטיים אלו. לתזמורת יצטרפו הזמרות: יעלה אביטל וענת צ'רני.

קונצרט מס' 5 – אקזוטיקה צרפתית
28.4, הכנסייה היוונית אורתודוקסית, רח' הפרסים 3 חיפה
1.5, אולם צוקר, היכל התרבות תל אביב
2.5, ימקא הבינלאומית ירושלים

לציון 350 שנים להולדתו של פרנסואה קופרן *
דוד שמר, מנצח; יעלה אביטל, סופרן; ענת צ'רני, מצו-סופרן

מופאט Nobilis Juventus - מתוך Florilegium Secundum
קופרןLeçons de ténèbres - ; La Sultanne
ראמו – סוויטה מתוך Les Indes Galantes

האופרה Les Indes Galantes מציתה כבר שנים את דמיונם של טובי במאי האופרה והכוריאוגרפיים באירופה ובעיקר בצרפת שמעלים הפקות מרהיבות ומלאות תעוזה. האזנה למוסיקה שחיבר ראמו מבהירה מה מושך את אותם יוצרים ומגלה שהקסם הזה עובד גם ללא כל התערבות בימתית. המוסיקה עצמה עשירה ומלאה בקסם הבארוק הצרפתי מתובל באלמנטים אקזוטיים. סוויטה מתוך האופרה הזו תבוצע בקונצרט הקרוב של תזמורת הבארוק ירושלים, "אקזוטיקה צרפתית", שיעמיד במרכז הבמה את התפעמותם של מלחיני צרפת במאה ה-18 מתרבויות המזרח האקזוטיות. בזה אחר זה יעלו לבמה סולטנים טורקים, פראיים אינדיאנים, פרסים, פרואנים ועמים אקזוטיים רבים, כפי שפירשו אותם מוסיקלית המלחינים פרנסואה קופרן, ז'אן-פיליפ ראמו וגאורג מופאט.
ה"תירוץ" לחגיגה צרפתית מלאת צבע זו הוא 350 שנים להולדתו של גדול מלחיני צרפת מהמאה ה-18 פרנסואה קופרן. בקונצרט נציג פנים שונות של קופרן – מחד, La Sultanne אותו כתב מתוך אותו זרם אופנתי של היקסמות מהעמים האקזוטיים ומאידך יצירתו הדתית המפורסמת והנשגבת Leçons de ténèbres
לתזמורת הבארוק ירושלים בניצוחו של דוד שמר יחברו הפעם שתי זמרות מובילות בעלות נסיון רב בביצוע מוסיקה מהבארוק ומוסיקה צרפתית: זמרת הסופרן יעלה אביטל וזמרת המצו-סופרן ענת צ'רני.

מחירי כרטיסים – 120/140 ₪. הנחות לסטודנטים, תלמידים, אזרחים ותיקים.
לרכישת כרטיסים: 02-6715888; או https://cartis.jbo.co.il/announce/55983

לפרטים: גילי אלון-ביטון, 054-4352353, [email protected]
מאיה ספירו טאיין, 02-6715888 שלוחה 1, [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרוסלה ניהול אמנים ויח"צ.