הודעה לעיתונות

המייסד של ארקטורוס טרפיוטיקס דוחה את התביעה המשפטית חסרת הבסיס של מועצת המנהלים כטקטיקת התבצרות נואשת

  • מזהיר שהתביעה היא ניסיון נוסף מצד מועצת המנהלים של ארקטורוס להסיט את תשומת הלב של בעלי המניות מהליקויים של המימשל התאגידי הנתעב של החברה.
  • קורא לחברה לכבד את הזכויות של כל בעלי המניות ולקבוע מייד תאריך לאסיפה כללית שלא מן המניין.

סן דייגו, קליפורניה, 23 באפריל 2018, (GLOBE NEWSWIRE):

ג'וזף פיין, המייסד ובעל המניות הגדול ביותר של ארקטורוס טרפיוטיקס בע"מ, (NASDAQ:ARCT) ("ארקטורוס" או "החברה), הבעלים של בערך 13.7% של המניות המונפקות שלא נפרעו, דוחה בתוקף את התביעה המשפטית האחרונה של מועצת המנהלים של ארקטורוס נגדו וקורא לחברה להפסיק לבזבז את כספי בעלי המניות על התדיינות משפטית חסרת ערך.

ב-12 בפברואר 2018 מר פיין הגיש בקשה רשמית שקוראת לאסיפה כללית שלא מן המניין של בעלי המניות ("האסיפה") לשם ריענון החברה באמצעות מועצת מנהלים חדשה של מועמדים מוכשרים מאוד, בלתי תלויים ומנוסים. בניגוד לחוק הישראלי אסיפה לא כונסה עד היום.

במקום לאפשר לבעלי המניות להשפיע על עתיד החברה, מועצת המנהלים של ארקטורוס מאפילה על הליקויים שלה על ידי האשמות שווא שמר פיין ואנשי מקצוע המאוד מוכשרים שלו שמר פיין הציג כמועמדים לחברות במועצת המנהלים של החברה, ובעלי מניות בלתי תלויים גדולים מסוימים אחרים, הפרו תקנות של ניירות ערך שקשורות לדיווח על בעלות. מועצת המנהלים של ארקטורוס יודעת שהטענות האלה חסרות בסיס.

ההאשמות בתביעה שהגישה ארקטורוס נגד מר פיין והאנשים האחרים חסרות בסיס ונטולות יסוד והן רק עוד ניסיון ריקני של מועצת המנהלים המתבצרת של ארקטורוס להסיח את דעת הציבור ולהפחיד את בעלי המניות שהביעו את דעתם שנחוץ שינוי.

אין מחלוקת על כך שמר פיין מנסה לשנות את הרכב מועצת המנהלים ושמר פיין הציע את פיטר פארל, אנדרו סאסין, ג'יימס ברלו ומגדה מרקט כמועמדים לבחירה למועצת המנהלים. העובדות האלה נחשפו בדוחות פומביים שהגיש מר פיין. אולם, אין הסכמה משום סוג בין האנשים שזוהו בתביעה לגבי הצבעה, החזקה, רכישה או הקניה של מניות. ללא הסכמה כזאת, ההאשמות של מועצת המנהלים הופכות למגוחכות.

"אין הצדקה לכך שמועצת המנהלים של חברה תגיש תביעה נגד החברים הפרטניים של מועצת מנהלים חלופית מוצעת שמציעים לשרת את בעלי המניות של החברה. מועצת המנהלים הנוכחית מנסה באופן בלתי מקצועי להשפיע על הבחירות ולחתור תחת התהליך שהיא נדרשת לו על פי החוק", אמר מר פיין.

"ומטריד עוד יותר הבזבוז הנמהר על ידי מועצת המנהלים של משאבי החברה שצריכים לשמש לבניית ערך לכל בעלי המניות -- ולא להוציא אותם באופן לא הוגן על התדיינות משפטית יקרה, נרחבת ושערורייתית שמשמשת רק לביצור מועצת המנהלים הנוכחית. המזומנים של ארקטורוס צריכים להיות מופנים לפיתוח קליני של הצנרת המבטיחה של החברה במקום להתדיינות משפטית חסרת ערך".
מר פיין יגן על עצמו בתוקף נגד ההאשמות הלא מבוססות האלה ושוקל את העיתוי המתאים לטעון טענות נגד, גם באופן אישי וגם בשם בעלי המניות האחרים.

מר פיין קורא למועצת המנהלים של ארקטורוס לקבוע תאריך לאסיפה כפי שמחייב חוק החברות וכפי שמועצת המנהלים עצמה טענה בעבר שזה עניין דחוף ביותר, ותאפשר סופסוף לבעלי המניות להשפיע על עתיד החברה.

בהודעה לעיתונות של ארקטורוס מה-26 בפברואר 2018, מועצת המנהלים אמרה: "ארקטורוס מתכוונת לעסוק בהגעה נוספת אל בעלי המניות באופן מזורז" והיא "שוקלת תוכניות להביא הצעה זאת בחזרה אל בעלי המניות מוקדם ככל האפשר" כדי להימנע "מתוצאה נוראה בפוטנציה". אבל, למרות המסר הברור של דחיפות, מועצת המנהלים מנסה עכשיו לעכב את אסיפת בעלי המניות ללא הגבלת זמן, ומפגינה דפוס מטריד של השמת האינטרסים האישיים שלהם לפני אלה של בעלי המניות של ארקטורוס.

"מועצת המנהלים של ארקטורוס מקדישה משאבים רבים ומרץ רב כדי להגיש תביעות משפטיות חסרת ערך ולפתוח במסעות ההשמצה לא מוכחים נגדי", אמר מר פיין. "אבל בעלי המניות אינם טיפשים. הדבר היחיד שמועצת המנהלים הזאת תשיג באמצעות טקטיקות ההשהיה האנוכיות מתוך ייאוש האלה הוא לעכב את השינוי הבלתי נמנע בארקטורוס -- שינוי שנחוץ מאוד כדי לבנות מחדש ערך לבעלי המניות".

מר פיין עדיין מחויב לבנות מחדש ערך לבעלי המניות בארקטורוס עם מועצת מנהלים חדשה המורכבת ממועמדים מנוסים עם כישורים מרשימים ומוניטין ללא רבב.

יועצים
Kingsdale Advisors פועלת כיועצת בעלי המניות ותקשורת למר פיין.
למידע נוסף:
איאן רוברטסון
סגן נשיא ביצועי
אסטרטגיית תקשורת
Kingsdale Advisors
ישיר: 646-651-1640
סלולרי: 647-621-2646
דואל: [email protected]

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- נוי תקשורת.