הודעה לעיתונות

בכורה בערב ל"ג בעומר: "הפחד לאהוב"

סרט דוקומנטרי הבוחן את המחיר שאנחנו משלמים בדרך למציאת אהבה בעידן הטכנולוגי

"האנושות יצאה להרפתקה שאנחנו עדיין לא יודעים לאן היא תביא אותנו, אבל היא תביא אותנו למקומות שלא היינו בעבר" (פרופ' יורם יובל, מתוך הסרט)

***

יום רביעי, 2.5.18, בשעה 21:00 בכאן 11 ובדיגיטל

האם אנחנו מאבדים את היכולת לאהוב? לתקשר? להסתכל בעיניים? האם המהפכה הטכנולוגית לקחה מאיתנו את היכולת להגיע לאינטימיות אמיתית? כאן בהרצה – תאגיד השידור הישראלי ישדר בבכורה בערב ל"ג בעומר בכאן 11 ובדיגיטל את הסרט התיעודי "הפחד לאהוב". הסרט בוחן את המחיר שאנחנו משלמים בדרך למציאת אהבה בעידן הטכנולוגי.

את ניצני השינוי אפשר לראות כבר היום: מחקרים מראים ירידה בחשק המיני ובתדירות שבה צעירים מקיימים יחסי מין, ומנגד – עלייה בתחושת הבדידות ובשחיקת היכולת ליצור קשר אינטימי.

מילת המפתח בעולם המודרני היא שפע: התחושה הרווחת היא שיש לנו הרבה מהכול, ובכלל זה גם אין-ספור אפשרויות ליצירת קשר זוגי ברשתות החברתיות. הסרט מנסה ליישב את הפער בין פתיחות וזמינות ובין התוצאות בפועל – סגירות, ריחוק והימנעות מיצירת קשר אישי.

הדמויות המרכזיות בסרט:

אלי שלום, בת 39, שנמאס לה מהשפע ומהסחרור של עולם ההיכרויות, איבדה את החשק המיני ואת התקווה למציאת קשר זוגי.

אלי קרזניץ, בן 38, שהיה מכור לפורנו ומספר בגילוי לב על ההשלכות ההרסניות של הסרטונים הזמינים ועל היכולת שלו לקיים קשר אמיתי.

גפן גיל, בת 23, הכותבת טור על יחסים באתר YNET. היא מדברת על מה שקורה בעידן שבו מעדיפים קרבה מרוחקת על פני מפגש אמיתי ואיך קרה שסקס ואינטימיות כבר לא הולכים ביחד.

מירב ז'אנו ,בת 36 שמחפשת זוגיות ומתארת בכאב את הבדידות בעידן שלנו.

בימוי : מקיקס (רונן) עמר | הגשה: קרן אוזן | עריכה: דני ליבר | צילום: מקיקס (רונן) עמר ורועי קרן | תחקיר: מתן וסרמן | מפיקה ראשית: יעל לשם | מפיקה: רעות דסקלו
חברת הפקה: קודה תקשורת בע"מ רם לנדס | משך הסרט: 50 דק'

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כאן - תאגיד השידור הישראלי.