"מה הסיפור שלך?"

שבת', 19 מאי' 2018 בשעה 23:00
מיקום: בית אבי חי
כתובת: ירושלים (מפה)
משך: 5 שעות
עמית סגל -  יחצ
עמית סגל - יחצ
בלהה בן אליהו- תיקון ליל שבועות, קרדיט יחצ בית אבי חי
בלהה בן אליהו- תיקון ליל שבועות, קרדיט יחצ בית אבי חי
מאור זגורי, תמונה חופשית
מאור זגורי, תמונה חופשית
אמונה אלון  - צילום דן פורגס
אמונה אלון - צילום דן פורגס
הודעה לעיתונות

"מה הסיפור שלך?"- ליל שבועות בבית אבי חי יוקדש השנה לסיפורים שמאחורי החיים האישיים, הציבוריים והלאומיים

בין המשתתפים באירוע: מאור זגורי, עמית סגל, בלהה בן אליהו, אלחנן ניר, אביבה זורנברג, אמונה אלון, יאיר אגמון, יובל מלחי, תמר קיי, רבקה נריה בן שחר, שמעון אזולאי, עמיחי חסון, רואי רביצקי ועוד
ההרצאות, הסדנאות והשיחות יתחילו בשעה 23:00 בערב שבועות (מוצ"ש, 19/5) וימשכו עד לשעה 4:00 לפנות בוקר, אור ליום ראשון (20/5) – ללא תשלום

ליל שבועות בבית אבי חי בירושלים הפך במרוצת השנים למוקד משיכה עבור אלפי משתתפים מהעיר ומכל רחבי הארץ שמגיעים ללמוד, לשמוע ולהיחשף לתכנים מקוריים בנושא בין-תחומי אחד. השנה, יוקדש ליל שבועות לעיסוק בנושא הסיפורים האישיים, הציבורים והלאומיים של הנושאים והאנשים שמשפיעים ומעצבים את חיינו בהוויה הישראלית.

במהלך השיחות והמפגשים ינסו הדוברים השונים לפצח את מה שעומד מאחורי כמה מהסיפורים והנרטיבים הבולטים בחברה הישראלית – מה נחשב לסיפור "אמיתי" ומה נתפס כמיתוס? האם רלוונטי בכלל לחפש אובייקטיביות בסיפורים לאומיים? מה הופך אירוע ל"סיפור טוב" ומה לא יצליח לשרוד את תלאות הזמן? אילו תכונות נדרשות ממספר סיפורים? איך מטפחים ומשמרים סיפור היסטורי? איך בונים סיפור בקולנוע, בספרות ובתיאטרון? ועוד.

במהלך ההרצאות והמפגשים, שיתקיימו לאורך כחמש שעות במוקדים שונים בבית אבי חי, ישוחחו הדוברים השונים על מגוון רחב מאוד של זוויות מבט על אירועים שונים ויספרו סיפורים אישיים על העשייה, ההגות והיצירה בישראל.

את המפגש הראשון (23:00-00:00) יפתחו מאור זגורי – במאי, מחזאי, תסריטאי ושחקן ועמיחי חסון - משורר, תסריטאי ועורך תוכן בבית אבי חי. השניים ישוחחו על תפקידם של מספרי הסיפורים בתחומי האומנות והיצירה שונים וינסו להסביר איך בונים סיפור טוב בקולנוע ובתיאטרון. במקביל, באולם אחר, תדבר ד"ר רבקה נריה בן שחר חוקרת תקשורת ומרצה במכללת ספיר, על "קבלת התורה שלי"- סיפור מסעה של פמיניסטית רדיקלית מהשטיבלעך בשערי חסד לקהילת שירה חדשה. ועוד באותה השעה תתקיים הרצאה באנגלית של ד"ר אביבה זורנברג, סופרת ותלמידת חכמים בת זמננו, על "ספר שמות - נרטיבים ואנטי-נרטיבים".

ברצועה השנייה של המפגשים (00:15-1:15) ישוחחו עמית סגל הפרשן הפוליטי של חברת החדשות והסופרת אמונה אלון על "קריאת הסיפורים שמאחורי המציאות". במקביל להם ירצה ד"ר שמעון אזולאי על "משחק החיים: על אושר ומשמעות ומה שביניהם". בנוסף תתקיים במקביל הרצאה באנגלית של פרופ' ישעיהו גפני שינסה לענות על השאלה "האם יש שתי אמיתות"?

ברצועת ההרצאות השלישית (1:30-2:30) ירצה הרב אלחנן ניר על נושא כתיבת סיפורי התורה. ועוד באותה השעה ירצה יובל מלחי, היסטוריון ויוצר הפודקאסט 'קטעים בהיסטוריה' על "2500 שנה בשעה: הסיפור של העם היהודי". במקביל תתקיים גם הרצאה באנגלית של הרב שי פינקלשטיין בנושא של "דמויות פלאיות או אמיתיות: איך לקרוא את הסיפור?"

בחלק האחרון של אירועי ליל ערב שבועות בבית אבי חי (2:45-3:45) תרצה בלהה בן אליהו, מרצה לספרות עברית במכון "כרם" בירושלים, שתציג את סיפור הלימוד מנקודת המבט של המורה בהרצאה שנקראת "סיפור בשני קולות: התלמיד עמוס והמורה זלדה, על לומדים ומלמדים".

לאורך כל הלילה יתקיימו גם מפגשים וסדנאות לימוד שאותם ינחה הסופר והקולנוען יאיר אגמון, שישוחח עם חמישה אורחים על חמשת החומשים - ספרי בראשית, שמות, ויקרא, במדבר ודברים. בין הדוברים בסדנאות אלו יהיו הבמאית תמר קיי, איש הספוקן וורד רואי רביצקי ועוד.
אשת התיאטרון ענבר אמיר תעביר במהלך הלילה סדנת סיפורים אינטראקטיבית.
בין המפגשים וההרצאות יהיו גם אתנחתאות מוסיקליות עם מקהלת עדי שליד האנסמבל הקולי הישראלי בחצר בית אבי חי ובמהלך ההפסקות שבין ההרצאות תוגש שתייה וכיבוד קל.

ערב הלימוד יתקיים בערב חג שבועות, מוצ"ש, אור ל- ו' בסיוון 19.5 מהשעה 23:00 ועד 04:00 לפנות בוקר. הכניסה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי.
פרטים על כל האירועים באתר בית אבי חי: www.bac.org.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד ליון ירושלמי ייעוץ תקשורתי וחסי ציבור.