הודעה לעיתונות

היום (שישי 25.5) שוברים שתיקה מקיימים אירוע הקראת עדויות על השליטה הישראלית ברצועת עזה והמדיניות ההרסנית שם (במיוחד בתקו

שוברים שתיקה - לוחמים ולוחמות מספרים על השטחים

הקראת עדויות של חיילים ששירתו בעזה - היום, שישי 25.05.18, בכיכר הבימה בת”א בשעה 11:00

העדויות באירוע יעסקו בשליטה הישראלית ברצועת עזה ובמדיניות ההרסנית שהוצאנו לפועל, כפי שהיא באה לידי ביטוי ביתר שאת בתקופה האחרונה. אנו נקריא עדויות של חיילים ששירתו ברצועת עזה, מפרוץ האינתיפאדה השנייה והלאה, והחליטו לשבור שתיקה.

לאור ההתרחשויות ברצועת עזה, בימים האחרונים בפרט אך גם בשבועות שקדמו להם, אנחנו בשוברים שתיקה יודעים שכמי שנשלחו להפעיל את הכיבוש בשטחים, ומכירים מקרוב את מנגנוני השליטה הצבאית בעזה - בימים כאלו אסור לנו לשתוק.

האשמים העיקריים במצב שאליו הגענו הם קברניטי המדינה, שמקריבים את הפלסטינים ואת אזרחי ישראל, ושמים את חיילי צה"ל בסיטואציה בלתי אפשרית. אנחנו יודעים שבירי חי לא מפזרים הפגנות.

כל העדויות באירוע יהיו של חיילים שהעידו בפנינו על השירות שלהם בעזה והסביבה - ביבשה, באוויר ובים, בסבבי לחימה כמו גם בתקופות של שגרה, לפני ואחרי ההתנתקות - ודרכן ביחד ננסה להבין מה נדרש מחיילי צה"ל על מנת לשמר את השליטה על הרצועה.

העדויות יעסקו בחוויות החיילים שנשלחו להוציא לפועל את הכיבוש בעזה – ביבשה, באוויר ובים, בסבבי לחימה כמו גם בתקופות של שגרה, לפני ואחרי ההתנתקות – ויהוו רקע להיכרות והבנה מעמיקות יותר של אופי השליטה של מדינת ישראל ברצועה, שהובילה לאירועים הקשים בהם חזינו בשבועות האחרונים.

למעלה מ- 60 ההרוגים בגבול עזה בימים האחרונים מצטרפים לעשרות העזתים שכבר נורו למוות מאש צה”ל מאז החלו ההפגנות בעזה בסוף חודש מרץ. המספר הבלתי נתפס הזה מעיד על מדיניות מעוותת ומתירנית של פתיחה באש, ומוכיח פעם נוספת שמבחינת מדינת ישראל דמם של הפלסטינים בכלל, והעזתים בפרט, הוא הפקר. בתור חיילים ששרתו ברצועה, אנחנו יודעים שירי קטלני חייב להיות המוצא האחרון לאחר שכל האמצעים מוצו.

מעדויותיהם של עשרות חיילים ששירתו ברצועה בסבבי האלימות האחרונים עולה תמונה קשה אך ברורה – לא מדובר פה בטעות, אלא במדיניות סדורה של ירי. גם הקביעה בדיעבד שההרוגים הם פעילי חמאס לא תשנה את האקראיות והקלות הבלתי נסבלת שבה ירה צה”ל בעשרות מפגינים בלתי חמושים שלא היו ברשימת מבוקשים ולא היוו יעד מודיעיני.

כשישראל נלחמת בעזה, היא לא נלחמת במדינת אויב, אלא בנתינים שחיים תחת שליטתה הצבאית. כשצה”ל יורה, הוא לא עומד על גבול בין שתי מדינות ריבוניות, כי אם על הגדר שמפרידה בין מדינת ישראל לבין השטחים שכבשה. בעזה חיים מיליוני בני אדם תחת כיבוש ישראלי ארוך שנים. השליטה שלנו ברצועת עזה נראית שונה מהשליטה שלנו בגדה המערבית, אבל היא הרסנית ואלימה לא פחות, ויש לשים לה סוף. את המאורעות החמורים שמתרחשים ברצועה בשבועות האחרונים יש לראות על רקע מדיניות כיבוש של חמישים שנה ששוחקת את נפשנו, מקהה את חושינו ומשכיחה מאיתנו את אמות המוסר והאנושיות הבסיסית.

אי אפשר לשלוט בעם אחר מבלי להפעיל אלימות ולפגוע בחפים מפשע. זכותנו לביטחון אינה מתירה את דמם של אלפי מפגינים שנורו באש חיה ואנחנו מסרבים לשתוק כשהפתרון היחיד של הממשלה הוא לשלוח אותנו שוב ושוב לעזה לעוד אלימות וכיבוש.

לפרטים - שירה במייל: [email protected]

בנוסף, היום שישי 25.5.18, בשעה 12:00 תתקיים הפגנה בצומת יד מרדכי:
לעצור את האש - לשקם את עזה!
אנחנו מזמינים את כל מי שאכפת להם/ן להגיע
ולהפגין נגד הירי במפגינים בלתי חמושים ולמען הסרת המצור על עזה.