ד"ר ברוך ברלינר
ד"ר ברוך ברלינר
הודעה לעיתונות

מסע השליחות של המלחין הישראלי נמשך גם לפריז!

סדרת הקונצרטים של המלחין הישראלי ד"ר ברוך ברלינר, שנועדה להפיץ מן התורה את המסר האוניברסלי של "בריאת העולם", נמשכת. והפעם, אחרי ארצות הברית, בולגריה, אוקראינה, פולין, סרביה, מולדבה, רוסיה וישראל, תנוגן לראשונה הפואמה הסימפונית "בריאת העולם" בפריז!

יום ג', ה-26 ביוני, בית הכנסת הגדול "נצרת", פריז. בשעה: 20:30

"הרגשתי שאני ממש נכנס לתוך התורה", אמר אחד הנוכחים בקונצרט האחרון מיצירותיו של ד"ר ברוך ברלינר בנובי סאד, סרביה. אחרי קונצרטים מוצלחים בארצות הברית, פולין, אוקראינה, מולדובה, בולגריה, רוסיה וישראל, כשבכל מדינה הקריין קורא טקסט מן התורה בשפה המקומית, תבוצע הפואמה הסימפונית "בריאת העולם" גם בעיר האורות, פריז! התגובות הנלהבות של הקהל גורמות כל פעם להרגשה של שליחות וסיפוק.

הקונצרט יתקיים בבית הכנסת הגדול "נצרת" לכבוד השנה ה -70 למדינת ישראל, בחסות מועצת העיר פריז, בית הכנסת הגדול נצרת, איגוד הקהילות היהודיות בצרפת, המרכז לאמנות ותרבות (FSJU) ,מ.פ.ת ואל על.

לקונצרט הוזמנו חברי הממשל הצרפתי.

בקונצרט תנוגן הפואמה הסימפונית "בריאת העולם" לתזמורת ולקריין מאת ברוך ברלינר בידי אנסבמבל "נובל סן" תחת שרביטו של הכנר הידוע אלכסנדר ברוסילובסקי עם הקריין הרב הדגול חיים תורג'מן.
הפואמה כוללת שבעה אירועים מרכזיים מתחילת חומש בראשית: היום הראשון לבריאת העולם, יצירת אדם וחוה, הגירוש מגן העדן, קין והבל, נח, המבול וברית הקשת.
סיפור קין והבל (הפרק הרביעי בפואמה) מציין מאבק אוניברסאלי בין טוב לרע, שמלווה את האנושות מאז ועד היום. מבחינה טכנולוגית האנושות מתקדמת בצעדי ענק, והשיגה יעדים מרחיקי לכת. האדם, לעומת זאת, כישות מרכזית בבריאה, לא השתנה כלל. רגשותיו, מאבקי הכח הפנימיים ונפתולי הנפש של האדם נשארו כפי שהיו, בחטא פרי עץ-הדעת טוב ורע, ברצח הראשון באנושות ובתקופת המבול.

בנוסף יבוצעו בקוצנרט, בכורה עולמית ליצירה "מתוך המעמקים אני בוכה לך אלוהים" מאת יפים פודגייץ, כמו כן תנוגן יצירתו, "קול נדרי", לכינור ולמיתרים.

אנסמבל נובל סן Nouvelle Scène ensemble נוסד על ידי אלכסנדר ברוסילובסקי, כדי להגשים את חלומו: "לחיות וליצור הרפתקה מוסיקלית לחפש את המקוריות העמוקה של מלחיני העבר והמלחינים של היום, להיפגש עם הרטט של צליל וצבע ולתקשר רגשות."

אלכסנדר ברוסילובסקי (Brussilovsky) נולד באוקראינה וסיים את לימודיו באקדמיה למוסיקה במוסקבה. הוא זכה בתחרויות בינלאומיות בפרסים ראשונים, כגון ב Grand Prix בתחרות הבינלאומית בפראג בשנת 1969 וב Grand Prix בתחרות ז'אק טיבו בפריז בשנת 1975 ובפרס המיוחד בה של אלבר רוסל. ב1985 עזב את ברית המועצות ועבר לצרפת, שם שילב בין קונצרטים להוראה.

ברוסילובסקי ניגן באולמות היוקרתיים ביותר עם אמנים כמו יהודי מנוחין, מישה מייסקי, מוריס אנדרה, בוריס ברזובסקי, גארי הופמן, נובוקו אימאי, מריאל נורדמן, רביעיית פיין ארטס ועוד. בנוסף הוא משמש גם כמנהל האמנותי של פונט אלכסנדר III - פסטיבל המוסיקה הצרפתית במוסקבה.

ד"ר ברוך ברלינר נולד בתל אביב ולמד כינור אצל הוויולן והמלחין הידוע עדן פרטוש. הוא סיים את לימודיו בברלין, לאחר מכן קיבל תואר שני בפיזיקה עיונית, ודוקטור במתמטיקה, מאוניברסיטת ציריך. ברלינר עבד כאקטואר בחברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, "סוויס רי". לאחר ששב ארצה עם משפחתו, השתלב כחוקר בכיר באוניברסיטת תל אביב בפקולטה לניהול.
ברלינר פירסם שני ספרים בביטוח ובמתמטיקה לפיננסים, למעלה משבעים מאמרים מדעיים

והיה מרצה אורח ב-20 אוניברסיטאות בעולם.
בנוסף, למד כינור והלחנה אצל חברו הטוב הנגן והמלחין המוזיקאי המעולה ויזם למצוינות בחינוך, מר נחום סלוצקר, מנכ"ל עמותת מ.פ.ת.

פרק ההלחנה בחייו החל בשנת 1968, במהלך כתיבת עבודת הדוקטור במתמטיקה, שעה ש"התאוורר" מלימודיו. החל משנת 2002 הלחין שלוש פואמות סימפוניות, "בריאת העולם" לתזמורת וקריין, "אברהם" לתזמורת קריין ומקהלת גברים, "חלום יעקב" לתזמורת, קריין וזמר. כמו כן הלחין ברלינר שבע יצירות מוזיקליות קלות לתזמורת.

לצד המוזיקה ברלינר כתב כ-3,500 שירים בעברית, גרמנית ואנגלית. לאחרונה פורסמו שני ספרי שירה ראשונים שלו בשפה הגרמנית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.