הודעה לעיתונות

"צליל מכוון", בהגשת קובי אוז, עוברת לימי רביעי

אלון אולארצ'יק: "אם לכוורת היה מנהיג אחד וכמה חיילים צייתנים שינגנו, היא הייתה ממשיכה עוד עשרים שנה"

הפרק הבא בסדרה יעסוק בנגנים ובלהקות, ובדרך שבה יצרו צליל משותף. בין המשתתפים: דני סנדרסון, אלון אולארצ'יק, יוני רכטר, יזהר אשדות, יאיר ניצני, ארקדי דוכין, הדג נחש, טיפקס ועוד

יום רביעי, 30.5.2018, בשעה 21:00 ב-כאן 11 ובדיגיטל

להקת כוורת נחשבת עד היום ללהקה הישראלית הפופולרית ביותר בכל הזמנים. אומנם היא הוציאה רק שלושה אלבומים, ופעלה שלוש שנים בסך הכול (1973–1976), אך החותם שהטביעה, השפיע על הצליל של אומנים והרכבים שפעלו אחריה.

בפרק החמישי, העוסק בנגנים ובלהקות הישראליות, מתייחסים שלושה מחברי הלהקה – דני סנדרסון, אלון אולארצ'יק ויוני רכטר – לסיבות שהובילו לבסוף לפירוקה, ודנים בשאלה מה יכול היה לשמר את פעילות הלהקה עד היום. בין היתר אומר אולארצ'יק כי "כוורת יכלה להמשיך עוד עשרים שנה, אם היה לה מנהיג אחד יוצר וחיילים מאוד מוכשרים. אבל בלהקה הזאת לא היו 'חיילים' אלא יוצרים. הקהל גם התקשה לקבל את מגוון השירים שכולנו כתבנו באלבום השלישי, ומבחינתו הוא רצה לקבל את אותו שיר, רק בדרך קצת אחרת".

לצד סנדרסון, אולארצ'יק ורכטר ישתתפו נציגי להקות נוספים, ובהם יאיר ניצני ויזהר אשדות (תיסלם), ארקדי דוכין (החברים של נטשה), יהודה עדר ומאיר ישראל (תמוז), חיים אוליאל (שפתיים), יהודה קיסר (צלילי הכרם), שלמה בר (הברירה הטבעית) וחברי טיפקס והדג נחש שמספרים על הדרך שבה החלו ליצור יחד ולגבש צליל משותף.

הפרק יעסוק גם בהשפעתם של מי שנמצאים לעיתים בשולי הבמה ומנגנים לצידו של האומן, אך השפעתם על השיר שיצר, והדרך שבה הוא נשמע באלבום ועל הבמה מכרעת. בין המשתתפים: משה לוי המספר על העבודה המשותפת עם שלמה ארצי על השיר "גבר הולך לאיבוד", גיל סמטנה על עבודתו המשותפת עם רמי פורטיס וברי סחרוף ואבי יפרח המספר על עבודתו עם אלון אולארצ'יק.

"צליל מכוון", סדרה דוקומנטרית של שישה פרקים – הזמר והיוצר קובי אוז יוצא למסע בעקבות הצלילים שעיצבו את המוסיקה הישראלית ומשקפים את השינויים שעברו על החברה בישראל. הסדרה גם בוחנת באופן תקדימי את כל המרכיבים ההופכים שיר ישראלי לנכס צאן ברזל: מילים, מנגינה, נגינה, עיבודים, הפקה מוסיקלית ושירה.

עורך ראשי: שי להב
במאית: יעל אלרוד
הפקה: אולפני הרצליה

יום רביעי, 30.5.2018, בשעה 21:00 ב-כאן 11 ובדיגיטל

אודות כאן
כאן, תאגיד השידור הישראלי, נולד ב-2015 (בעקבות חקיקה ב-2014) כדי לספק שידור ציבורי עצמאי, חדשני, מקצועי ומגוון, הנותן ביטוי לכלל הדעות והזרמים בחברה הישראלית. "כאן" עלה לאוויר במאי 2017, ולו שלוש זרועות שידור: דיגיטל, רדיו וטלוויזיה. מערכת דיגיטל ליצירת תוכן ולהפצת השידורים באתרים, באפליקציות וברשתות החברתיות; 9 רשתות רדיו FM: כאן ב', כאן גימל, כאן קול המוסיקה, כאן 88, כאן תרבות, כאן רק"ע, כאן מורשת, מכאן, תחנת הרדיו הערבית, וכאן פרסית; ושידורי טלוויזיה: ערוץ בשפה העברית – כאן 11 וערוץ בשפה הערבית מכאן 33, המשודרים מהמערכות ומהאולפנים של התאגיד בירושלים, מודיעין, תל-אביב, חיפה ובאר-שבע.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כאן - תאגיד השידור הישראלי.