הודעה לעיתונות

הזמנה לדיון הוכחות בתביעה נגד מדינת ישראל של פעיל זכויות האדם עיסא עמרו בגין מעצר שווא‎

הנכם/ן מוזמנים/ות לדיון הוכחות שיתקיים ביום חמישי, ה-7.6.2018, בשעה 9:30, בפני הרשמת סמאח סאבר מסארווה, בבית משפט השלום בירושלים, בתביעה של עיסא עמרו נגד מדינת ישראל (תא"מ 29904-02-17):

עיסא עמרו הינו פעיל זכויות אדם פלסטיני הפועל להגברת המודעות הציבורית להפרות זכויות האדם בחברון. עיסא מתנדב בארגונים שונים לזכויות אדם, כגון "צעירים נגד התנחלויות", קבוצה המבצעת קמפיינים ציבוריים בנושא הפרות זכויות האדם בעיר חברון. בהיותו אחד מפעילי זכויות האדם הפלסטינים המפורסמים ביותר וסמל למאבק הלא אלים בכיבוש, עיסא סובל דרך קבע מהטרדותיהם של המשטרה, הצבא והמתנחלים בעיר חברון. כוחות הביטחון הישראלים מנסים שוב ושוב לשכנע את שכניו וחבריו לנתק עמו את הקשר, ומאפשרים למתנחלים קיצוניים להגיע לביתו ולהתפרע שם. אלמלא הליווי המשפטי הממושך שעיסא מקבל מעו"ד גבי לסקי יש להניח שגורלו היה דומה לזה של פלסטינים רבים אחרים.

נראה כי ההטרדות האובססיביות של כוחות הביטחון כלפי עיסא אינן נובעות רק מפעילותו הציבורית אלא גם מאישיותו החזקה. עיסא אינו כנוע ומפוחד, הוא עולה בכישוריו ובחכמתו על רבים מהחיילים, השוטרים והמתנחלים הפוגשים אותו – וכך מתערערות גבריותם ותחושת העליונות היהודית שהם התחנכו על פיה.

יחד עם עו"ד גבי לסקי הוגשה תביעה נזיקית נגד המדינה, בגין אחד מאינספור מעצרי השווא של עיסא. באירוע נשוא התביעה עצרו חיילי צה"ל את עיסא כדי למנוע ממנו ומפעילים פלסטינים נוספים להיפגש עם סיור של ארגון "שוברים שתיקה". החיילים ביקשו מעיסא ומחבריו להתפנות מאזור ציבורי שהם המתינו לסיור בו. עיסא ביקש לראות צו המכריז על שטח צבאי סגור או חוק כלשהו האוסר עליהם להיות שם. בתגובה, הקצין של החיילים ענה שאין צו וכי הוא עצמו החוק. אותו קצין צה"ל שנתן את ההוראה לעצור את עיסא הודה בפני המצלמה כי הוא "חבר מהבית" של החייל אשר כונה בישראל "דוד הנחלאווי", חייל שצולם בידי עיסא בעת שהוא מאיים בנשקו על נער פלסטיני. הצילום הזה עורר הדים רבים ברחבי העולם. עד שעיסא פונה לתחנת המשטרה, החיילים נתנו למתנחל עופר אוחנה לקלל אותו ולאיים עליו במהלך זמן ממושך. לאחר מספר שעות בתחנה שוחרר עיסא והתיק נגדו בגין האירוע נסגר מחוסר אשמה. סגירת התיק מעידה כי אכן היה זה מעצר שווא – למרות המתואר, בכתב ההגנה המדינה טוענת כי עיסא עשה "פרובוקציה" ומבקשת לדחות את התביעה.

נוכחותכם/ן בדיון חיונית ביותר! לפרטים נוספים, ניתן ליצור קשר עם עו"ד איתי מק (050-7583741) או באמצעות אימייל [email protected]

תמונה של החיילים והקצינים נותנים לעופר אוחנה (משמאל) להתעלל מילולית בעיסא (מימין למטה) במהלך המעצר:

--

איתי מק, עו"ד

בניין כלל, משרד 745

רח' יפו 97, ירושלים

טל' 02-5877766

פקס 02-5877744

נייד 050-7583741

בלי וירוסים. www.avast.com