מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 05/07/2018 11:04
נושא: בידור ופנאי, מוזיקה, תרבות
אתי בן זקן (צילום: נופר הורוביץ)
אתי בן זקן (צילום: נופר הורוביץ)
הודעה לעיתונות

אתי בן-זקן ואנסמבל מוֹדַאליוּס במופע חדש "שירי ילדות" - יום חמישי, 12 ביולי ב 20:30 בבית הקונפדרציה בירושלים

אתי בן-זקן וחבריה לאנסמבל הקלאסי-אתני "מודאליוס" חוגגים את עושר הזהויות בחברה הישראלית: חגיגה רב-תרבותית של שירי ילדים עממיים ב- 12 שפות- עברית, ערבית, איטלקית, אנגלית, הולנדית, גרמנית, לאדינו, יידיש, רוסית, פורטוגזית, צרפתית ותורכית.

מעשה הרקמה העשיר הזה נתפר במיוחד עבור קונצרט זה על ידי המלחין איתן שטיינברג ומותאם ליכולותיהם הווירטואוזיות של חברי ההרכב. איתן שטיינברג ובת זוגו הזמרת אתי בן-זקן מוכרים לשוחרי המוזיקה משיתופי פעולה רבים בתחומי המוזיקה העכשווית, המוזיקה האתנית ומופעי תיאטרון–מוזיקה.

המופע של אתי בן זקן ואנסמבל מודאליוס, "שירי ילדות", יתקיים ביום חמישי, 12 ביולי 2018, בשעה 20:30, בבית הקונפדרציה בירושלים

אתי בן-זקן מופיעה על מיטב הבמות בישראל ובחו"ל כמבצעת של יצירות עכשוויות, מרביתן נכתבו במיוחד לקולה. במקביל, היא זוכה לשבחי הקהל והמבקרים כמבצעת של מוזיקה אתנית בלאדינו ובשפות רבות נוספות. היא הקליטה שישה תקליטורים כסולנית, תקליטורים רבים נוספים כזמרת אורחת, ושירתה מושמעת תדיר בתחנות רדיו בישראל, אירופה וארה"ב, בטלוויזיה ובסרטים תיעודיים. לצד פעילותה כזמרת קונצרטים, אתי בן-זקן היא יוצרת רב-תחומית בתחומי הספרות, התיאטרון, המוזיקה והעיצוב. שני רומנים מפרי עטה ראו אור ב"ספרית פועלים"; שבעה מופעי תיאטרון-מוזיקה שכתבה, עיצבה וביימה הוצגו בפסטיבלים בישראל ובחו"ל; מיצבי-קול שיצרה מלווים תערוכות וסרטי וידאו-ארט. עבודות העיצוב שלה כוללות מעשי טלאים רחבי היקף, מסיכות גדולות מימדים ומיניאטורות מצוירות. מקור השראה מרכזי לפעילותה, הן כזמרת והן כיוצרת, הוא חקר הפולקלור. בימים אלה עתיד לראות אור ספרה השלישי בהוצאת הקיבוץ המאוחד.

מידע נוסף אודותיה נמצא באתר: www.benzaken-steinberg.com

החזון של אנסמבל מוֹדַאליוּס הוא לגשר בין ההפרדות הרווחות בין מוזיקה "אתנית", "קלאסית" ו-"עכשווית", ולהעניק ביצוע אמנותי איכותי למוזיקה ממגוון תרבויות וסגנונות. האנסמבל הוקם ע"י אתי בן-זקן ואיתן שטיינברג. איתן שטיינברג הוא זוכה פרס אקו"ם למפעל חיים (2014) פרס לנדאו (2010) ופרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים (2007), והוא פרופסור מן המניין בחוג למוזיקה של אוניברסיטת חיפה. מופע זה הוא פרויקט נוסף מתוך שיתופי הפעולה הרבים שלו עם רעייתו אתי בן-זקן. חוברים אליהם המתופף אמנון יואל, הכנרת יסקו היראטה, הצ'לנית אורית מסר-יעקבי, נגן החליליות שריג סלע, נגן הקונטרבס טל פדר והגיטריסט הקלאסי עודד שוב.

המחקר המעמיק והביצוע האיכותי שהאנסמבל מעניק לאוצרות מוזיקליים – של אשכנזים וספרדים, יהודי הקווקז ויהודי קוצ'ין, יהודי רוסיה ויהודי מרוקו, וגם לאלה של השומרונים, המוסלמים, הנוצרים והדרוזים – מחייה את המסורות ומציג אותן לקהל רב-גוני באיכות, נגישות והומור. השירים מוגשים בשילוב דברי קישור וסיפורים קצרים מפי אתי בן-זקן, ומידי פעם גם בשיתוף הקהל. אלבום הבכורה של אנסמבל מודאליוס (שהוא האלבום השישי של אתי בן-זקן כסולנית) ראה אור ב-2017 וזוכה לשבחים על היותו פרויקט ייחודי חוצה-סגנונות.

בית הקונפדרציה ע"ש קלמן סולטניק בירושלים, בניהולו האמנותי של אפי בניה, שוכן על קו התפר שבין מזרח העיר למערבה ומציע לקהל הרחב מופעים חוצי גבולות, תרבויות ומסורות מוזיקליות במטרה לקדם דיאלוג בין תרבויות בתחומי הספרות, המוזיקה והתיאטרון. האירוע מתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט – מנהל התרבות ועיריית ירושלים – האגף לתרבות.

אתי בן-זקן ואנסמבל מודאליוס. מחיר כרטיס למופע: 60 שקל / מחיר לזכאי הנחה: 48 ₪ / מחיר לסטודנטים: 40 ₪ מחיר לחברי בית הקונפדרציה: 36 ₪

רכישת כרטיסים: בימות, http://tickets.bimot.co.il/ בטל' *6226, 02-6237000

למידע נוסף: "בית הקונפדרציה" בפייסבוק, אתר בית הקונפדרציה: http://www.confederationhouse.org/ טל' 02-6245206, שלוחה 4

יחסי-ציבור רב-תקשורת, יצחק רביחיא: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.