מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 16/07/2018 14:50
נושא: ספרות
עיצוב עטיפה: יאנה סגל. ציור: קטיה בריוד
עיצוב עטיפה: יאנה סגל. ציור: קטיה בריוד
הודעה לעיתונות

ספר מלא וגדוש בשירים שיודעים לדגדג את הלב והמוח גם יחד!

דב בהט, "משחק הפלנטות". עורכת: לילי פרי. טוטם ספרים. 122 עמ' מחיר: 69 ש"ח. להשיג בחנויות ובאתר ההוצאה. עיצוב עטיפה: יאנה סגל. ציור: קטיה בריודין.

ספר השירה השלישי של אמירטוס פרופ' דב בהט מציע לנו מבט חכם, רגיש ופואטי על המציאות וזוהי הזדמנות, בעידן הגילנות בתחום השירה והספרות הישראלית, לתת מקום גם לשירה מפוכחת ומנוסה אך כזאת שעדיין נותנת מקום גדול לרגש.

אחרי שכבר הוכיח בספריו הקודמים שהוא יודע לגשר ולחבר בין לבו - הגועש והרועש, העשיר, והמלא בתום, חמלה וחום - לבין שכלו החד, הקר, היודע להבחין בניואנסים דקים ובתופעות חובקות עולם, גם הפעם, בספר שיריו השלישי "משחק הפלנטות", מביא לנו דב בהט ספר מלא וגדוש בשירים שיודעים לדגדג את הלב והמוח גם יחד: "מַשְׁאֵבָה בְּגֹדֶל אֶגְרוֹף / מַזְרִימָה בַּגּוּף דָּם, / אַהֲבָה, שִׂנְאָה, קִנְאָה / יְדִידוּת וּשְׁאַר נוֹזְלִים חַמִּים."

"משחק הפלנטות" מביא לנו צער על אהבות שחמקו, חשבון נפש לנוכח בחירות וטעויות, זיכרונות מתוקים, וגם כאלה שפחות. אחרי שבהט פותח לפנינו את עולמו הפנימי הוא מוביל אותנו החוצה, להתפעל מפלאי הבריאה, מכלבים, מפרחים, מעונות השנה וממשחק הפלנטות בשמים. ובסוף עוד יש לו כוח לחזור איתנו לשירים שעוסקים בחברה האנושית, ובזו הפרטית שלנו כאן בארץ ישראל; מיצירות אמנות לבלופים הגדולים של מומחי השיווק - כולם מוצאים את מקומם בין שיריו.

ולדברי פרופ' גבריאל מוקד: "בהט אינו קהלת – הוא לא מנסה לחנך אותנו, והוא אינו שוקע למרירות שתוקפת לפעמים אנשים המתקרבים כבר לגבורות. במקום אלה הוא מציע לנו מבט חכם, רגיש, פואטי, על המציאות. מבט של מי שמכיר את העולם ובעצם כבר יכול לו."

זהו ספר נדיר ומפוכח בעידן בו שולטים משוררים צעירים רבים שמעוניינים "לבעוט" ו"לנער את המוסכמות".

דב בהט (83) הוא אמריטוס פרופסור באוניברסיטת בן-גוריון, מומחה בעל שם עולמי לגיאולוגיה, לשעבר רקטור האוניברסיטה. מאז פרישתו הוא מקדיש את רוב זמנו ליצירה ספרותית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.