מפרסם: נוי תקשורת
תאריך: 19/07/2018 12:55
נושא: משפט, ערבים
הודעה לעיתונות

הודעה על בוררות הוגשה נגד כוויית

עורכי הדין של אשת עסקים בכירה מגישים הודעה על בוררות שנטען בה שבתי משפט בכוויית מפרים את החוק הבינ"ל

וושינגטון, 18 ביולי 2018, (GLOBE NEWSWIRE):

Crowell & Moring LLP, עורכי הדין של מרשה לזרבה, חברה בולטת בקהילת העסקים הבינ"ל, הגישו הודעה על בוררות בינ"ל לכוויית על הפרת אמנת השקעות בילטרלית בניגוד לחוק הבינ"ל. ההודעה באה בעקבות סדרה של האשמות שגויות נגד לזרבה על ידי התובע הכללי של כוויית שגרמו למאסר מתמשך שלה.

בהודעה נאמר שההאשמות נגד גב' לזרבה, אזרחית של רוסיה, הן חלק ממערכה מתואמת לפגוע במוניטין שלה כאשת עסקים מצליחה ולהפחית את שווי ההשקעות שלה.

כוויית נתבעת בהודעה גם על הפרת אמנת השקעות בילטרליות שקיימת זמן רב עם רוסיה: ההסכם בין הפדרציה הרוסית ומדינת כוויית על העידוד של השקעות וההגנה ההדדית עליהן.

"המקרה הזה הוא אחד ממעשי ההימנעות מעשיית צדק השערורייתיים ביותר שנעשו על ידי מדינה בזמן האחרון", אמר איאן א. ליירד, שותף ב-Crowell & Moring. "האשמות מפוברקות, סירוב לשקול ראיות והסתמכות של בית המשפט על עדות של עד אחד מאוד חשוד הובילו למאסר הממושך של מרשה בתנאים לא אנושיים".

גב' לזרבה, סגנית יו"ר ומנהלת כללית של KGL Investment (KGLI), היא האישה הזרה היחידה שמשמשת מנהלת של חברת השקעות בכוויית, שבה גרה ועבדה יותר מ-13 שנה.

במסגרת תפקידה ב-KGLI, גב' לזרבה ניהלה את היצירה של נכס השקעה בשם The Port Fund, שהמשקיעים בו כללו את רשות הנמלים של כוויית (KPA) והמוסד הציבורי לביטוח לאומי של כוויית (PIFSS). בתקופת ההשקעה בת 10 השנים שלה, ב-2017, KGLI הייתה בתהליך של חלוקת תשואות משמעותיות מהצמיחה של ההשקעות שלה ב-Port Fund לשותפים המוגבלים, ביניהם KPA ו-PIFSS, כאשר סכום של 496 מיליון דולר הוקפא בבנק בדובאי.

בנובמבר 2017, גב' לזרבה נעצרה ונכלאה לחקירה בפקודת משרד התובע הכללי של כוויית. אחרי שהוחזקה בתנאים גרועים יותר מחודשיים, היא שוחררה זמנית כחלק מהסכם ערבות של 30 מיליון דולר, רק כדי להיעצר שוב אחרי שלושה חודשים. עם גישה מינימלית לסיוע רפואי, המאסר שלה גרם להתדרדרות משמעותית של בריאותה וגם לניתוק מהבן שלה.

"אנחנו דורשים שממשלת כוויית תשחרר את מרשה ותשים קץ למאמציה להפקיע את הכספים בסך 496 מיליון דולר שמוחזקים עכשיו בדובאי", אמר מר ליירד. "אם כוויית מתנקמת במרשה בגלל שמימשה את זכותה, לפי האמנה, להביא את הבוררות הזאת, זאת תהיה תמיכה נוספת בטענות ובנזקים שלה".

התביעה מבקשת את שחרורה המיידי של גב' לזרבה, וכן פיצוי בסכום של 100 מיליון דולר על נזקים והפסדים שנגרמו כתוצאה מהפרת הסכם ההשקעות הבילטרליות על ידי כוויית.

אודות Crowell & Moring LLP

Crowell & Moring LLP היא חברת עורכי דין בינ"ל עם יותר מ-500 עורכי דין שמייצגים לקוחות בליטיגציה ובוררות ובענייני רגולציה ועסקאות. החברה ידועה בעולם בכך שהיא מייצגת חברות Fortune 500 בליטיגציה בסיכון גבוה, וגם במחויבות המתמשכת שלה לשירות פרו בונו וגיוון. לחברה יש משרדם בוושינגטון הבירה, ניו יורק, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, מחוז אורנג', לונדון ובריסל.

אנשי קשר:
Anthony Hogrebe
+1 (732) 841-2823
[email protected]
Ross Gow
+44(0) 7778 755 251
[email protected]
Stephen Fleming
+44(0) 7718 756 615
[email protected]

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- נוי תקשורת.