הודעה לעיתונות

קסמיה של צפת ומורשתה בסדרת הרצאות בפסטיבל הכליזמרים ה- 31 במכללה האקדמית צפת

חוגגי פסטיבל הכליזמרים ה-13, אורחים ותושבים, יוכלו השנה ליהנות מסדרת הרצאות מרתקת על צפת, מורשתה וקסמיה בסימן 100 שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה ו-70 שנה לשחרור צפת. ההרצאות, שהפכו למסורת מבורכת, מתקיימות באודיטוריום 'בית וואהל' במכללה האקדמית צפת, בכל ימי הפסטיבל בין התאריכים 14-16 לאוגוסט 2018, החל מהשעה 17:00 לפני תחילת המופעים, והן תהיינה פתוחות לקהל הרחב - ללא תשלום.

מדובר בפרויקט "צפת שלפני הפסטיבל", המשותף ליחידה למעורבות חברתית של המכללה האקדמית צפת, שמטרתו להאיר באמצעות הרצאות של סגל המכללה, חוקרים וארכיאולוגים את צפונותיה של צפת, מורשתה, וייחודה כעיר הקבלה והמיסטיקה.

במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו ההרצאות באודיטוריום בית וואהל. בין המרצים: ד"ר משה עובדיה, היסטוריון, שנושא הרצאתו יעסוק בספרדים בצפת ממלחמת העולם הראשונה עד תום השלטון הבריטי. הארכיאולוג ערן מאיר ירצה על הגשרים של מחוז צפת. זאב פרל, לשעבר ראש עיריית צפת, ירצה על צפת במלחמת השחרור. ד"ר מוסטפה עבאסי, מרצה במכללה ירצה על מערכת יחסים בין יהודים לערבים בצפת בימי המנדט. שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה יציג את מחקרו על מערכת החינוך העברית בצפת בתקופת מלחמת העולם הראשונה ומאיר גלזר, שליח ציבור ואמן, אשר ירצה על פיוטים שנכתבו בצפת. הרצאתו תלווה במגוון מנגינות מקרליבך עד לאונרד כהן.

פרטים נוספים ניתן לקבל בעמוד הפייסבוק ואתר המכללה האקדמית צפת באינטרנט.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המכללה האקדמית צפת.