השרה לשוויון חברתי,ראש העיר,מנכ"ל החברה למתנ"סים
השרה לשוויון חברתי,ראש העיר,מנכ"ל החברה למתנ"סים
גזירת הסרט
גזירת הסרט
הודעה לעיתונות

בהובלת המשרד לשוויון חברתי, נחנך מרכז יזמות וחדשנות "חממה טכנולוגית קריית ים"

09/08/2018
הודעה לעיתונות

==
בהובלת המשרד לשוויון חברתי והחברה למתנ"סים, נחנך היום ( חמישי) מרכז יזמות וחדשנות בקרית ים, תחת הכותרת "חממה טכנולוגית קריית ים". ==

הטקס נערך בהשתתפות השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור, מנכ"ל המשרד לשוויון חברתי אבי כהן, ומנכ"ל החברה למתנסים רז פרויליך שהודו למשרד לשוויון חברתי על השותפות והיוזמה הברוכה. המרכז בקרית ים הוא אחד ממרכזי יזמות וחדשנות קהילתיים שהוקמו לאחרונה בירושלים, בקריית ים ובמעלה אדומים לצד מרכזים נוספים הנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים בנתיבות, ואלקנה וגילה בירושלים. מדובר ביוזמה משותפת של המשרד לשוויון החברה למתנ"סים ברחבי הארץ, לקידום יזמות וחדשנות בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של מדינת ישראל.
תכליתו של המרכז המתוקצב בסך של כ- 2.2 מליון ש"ח לשלוש שנים לשמש חממה לכל מי שמעוניין ליזום, לתכנן, ליצור ולממש רעיונות בעזרת אמצעים טכנולוגיים חדשניים ולהשתלב בעולם הטכנולוגי של המחר תוך פיתוח תחושת מחויבות, משמעת ושייכות.
במרכז תוקם חוות מחשבים חדשנית לפיתוח תוכנה, ויהיו בו גם ציוד ארדואינו לאלקטרוניקה, פילטור לחיתוך, מדפסות תלת מימד, מכונת חיתוך בלייזר, ציוד רובוטיקה ועוד. למרכז שלוש מטרות מרכזיות - תעסוקתית, חינוכית ויצירת מנהיגות חברתית קהילתית ומענה לנוער טכנולוגי. החממה תציע לקהילה: שילוב של הוראה מקוונת ושימוש בכלים טכנולוגיים כחלק משמעותי בתהליך הלמידה, תכניות מובנות בנושא היזמות והטכנולוגיה לילדי גן- יסודי, חט"ב ותיכון, קורסים שונים בתחומים טכנולוגיים (קצרי טווח וארוכי טווח), פעילות של לימוד והעשרה ופעילות בליווי מנטורים וחונכים, סיורים במפעלים עתירי ידע ובחברות עסקיות ועוד.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל: "בעידן הדיגיטלי יש שתי ברירות - לצעוד קדימה או להישאר מאחור, ומדינת ישראל בוחרת שוב ושוב לצעוד קדימה ולהוביל, זה מתאפשר רק כשהחברה כולה חלק מהמהפכה הדיגיטלית. החזון האסטרטגי של המטה הלאומי לישראל דיגיטלית שבמשרד לשוויון חברתי היא לבסס את מעמדה של ישראל כמעצמה דיגיטלית, אך בה בעת לא להשאיר אף אחד מאחור. מרכזי החדשנות שאנו מקימים משקפים את החזון הזה – לטפח עוד ועוד חדשנות ולאפשר לכולם להיות חלק מתהליך הדיגיטציה".

ראש העיר דוד אבן צור הודה לשרה ואמר כי בזכות מסירותה והשקעתה בפריפרייה הופכת קרית ים מעיר שדה לעיר מרכזית ומשמעותית. "בזכות המרכז שאנחנו חונכים היום תפתח בפני כל תושב בעיר האפשרות להגשים חלומות אשר ינגישו אותו ללמידה טכנולוגית ברמה גבוהה ומקצועית ומרכז זה יהיה בית עבור כל מי שרוצה לחקור, לפתוח ולהמציא"

רז פרויליך – מנכ"ל החברה למתנ"סים :״המשרד לשוויון חברתי, בהובלת מטה ישראל דיגיטלית, מאפשר לחברה למתנ"סים לפתח את החממות הטכנולוגיות על מנת לצמצם את הפערים הטכנולוגיים בעיקר בפריפריה ולחיזוק חוסנן של הקהילות בהן פועלת החברה למתנ"סים. המשרד שותף לתהליך ההקמה החל משלב התכנון הראשוני דרך כל שלבי ההקמה ועד לשלב המרגש בו אנחנו משיקים את החממה ופותחים אותה לקהילה״.

קרדיט תמונות: דוברות המשרד לשוויון חברתי, מותרות בשימוש

לפרטים וראיונות:
אלון מזר,
דובר ויועץ תקשורת לשרה
052-6000145

יקותיאל צפרי,
דובר המשרד לשוויון חברתי
050-6237666

עדי עדואן,
מרכז בכיר, אגף דוברות
054-9791990

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המשרד לשוויון חברתי.