מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 12/08/2018 12:01
נושא: מוניציפלי
גרף דיגילוקאלי
גרף דיגילוקאלי
הודעה לעיתונות

חברת דלוויט קובעת: עיריית ירושלים בין 3 הערים הכי דיגיטליות בישראל

ירושלים זכתה בציון של 97 על מגוון השירותים הדיגיטליים * בשירותים לתושב זכתה העירייה בציון 98 * בשירותים לעסק קיבלה העירייה את הציון המושלם 100

עיריית ירושלים דורגה במקום ה-3 בארץ במדד "דיגילוקאלי" של חברת Deloitte הבוחן מתן שירותים דיגיטליים מקוונים לתושבים, בהשוואה לכל הערים בארץ.

הציון הגבוה הוענק בין היתר בזכות מתן שירותים מקוונים בנושאי: טיפול בארנונה, תשלום דו״ח חניה, הגשת בקשה לתו חניה, ערעור על דו״ח חניה, יצירת קשר דרך האתר, גישה ל״תיק תושב״, רישום לגני ילדים, רישום לבתי ספר, זימון תור לקבלת שירות פרונטלי ושירותים מקוונים לבעלי העסקים בעיר כגון מידע לפתיחת עסק, בדיקת סטאטוס רישוי עסק והגשת בקשה לרישיון עסק. וכן הודות לציונים גבוהים באפשרות חיפוש באתר, התאמת האתר למובייל וקיומם של אתר אינטרנט, דף פייסבוק עירוני ואפליקציה עירונית.

בשירותים לתושב זכתה העירייה בציון 98 לעומת הממוצע הארצי העומד על 45, בשירותים לעסק קיבלה העירייה את הציון המושלם 100, לעומת ממוצע ארצי של 31.

בעיריית ירושלים מציינים בסיפוק את ההישג, זאת לאחר השקעה ממושכת בשיפור השירותים המקוונים, זאת במטרה לסייע לתושבים ולמנוע בזבוז זמן יקר של עמידה בתורים מיותרים.

רק בשנה האחרונה השיקה עיריית ירושלים את מהפכת ה"דיגיקל", אשר הרחיבה את השירותים הניתנים לתושב באמצעות האינטרנט. כחלק מתהליך ההתחדשות דיגיטלית, נפרדו בעירייה לשלום מהפקסימיליה ושדרגו את השירותים לטפסים מקוונים בלחיצת כפתור ומערכת חיפוש ייעודית. בין השירותים הניתנים באמצעות הדיגיקל ניתן למצוא: הגשת פניות, ערעורים, בקשות להישפט ועוד, כל זאת בצורה קלה וידידותית, באמצעות הדוא"ל ואתר האינטרנט העירוני.

עיריית ירושלים מקדמת גם את הדיגיטליות של העסקים בעיר ובחודשים האחרונים הקימה בחינם אתרי אינטרנט ודפי פייסבוק ל- 250 עסקים קטנים בירושלים. במסגרת המהלך קיבל כל עסק אתר אינטרנט ייחודי ב- WIX, דף פייסבוק עסקי, נוכחות דיגיטלית ב- Google my Bussiness והכוונה לעסק ב- Waze. זאת במטרה לסייע לעסקים קטנים בירושלים לשווק את העסק שלהם, בחינם, באמצעות כלים דיגיטליים.

אמנון מרחב, מנכ"ל עיריית ירושלים: "עיריית ירושלים הציבה לעצמה יעד להיות בחוד החנית של ארגונים המקדמים דיגיטציה מלאה בכל תחומי הפעילות ובראשונה בתחום השירות לתושב וגם בניהול השוטף של העיר. העתיד כבר כאן. התושב יכול לקבל מגוון רחב של שירותים ומידע בכל זמן ומקום שנוח לו ובמגוון ערוצי שירות."

סימה סיני, מנהלת הרשות לאיכות השירות בעיריית ירושלים: "אני גאה ומברכת על זכייה זו שמצטרפת לזכייה של עיריית ירושלים במקום הראשון בתחרות השירות הארצית, אנו גאים להיות עירייה דיגיטלית ומובילה בשירות. הרשות לאיכות השירות פועלת למען מתן שירות חדשני ומצטיין עבור לקוחות העירייה ודוגלת במתן שירות חדשני, מהיר ונוח. אנו מקדמים כל העת תהליכי עומק משמעותיים בתחום השירות, תוך מדידה ללא פשרות ובכך הובלנו למהפכה בחוויית הלקוח."

לאתר המדרג------> http://m.digilocally.deloitte.co.il/Place/3000

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.