מפרסם: נוי תקשורת
תאריך: 14/08/2018 17:29
נושא: בריאות
הודעה לעיתונות

צ'קפוינט תרפיוטיקס מודיעה שנתונים קליניים על מעכב ה-EGFR CK-101 נבחרו למצגת בעל פה מאוחרת בכנס העולמי ה-19 על סרטן הריאה

ניו יורק, 13 באוגוסט 2018, (GLOBE NEWSWIRE) :

צ'קפוינט, Checkpoint Therapeutics, Inc. ("צ'קפוינט") (NASDAQ: CKPT), חברת ביו פארמה אימונו-אונקולוגית בשלב הקליני שמתמקדת ברכישה, פיתוח ומסחור של טיפולים חדשניים לחולים עם סוגי סרטן של גידולים מוצקים, הודיעה היום שנתוני בטיחות ויעילות מקדמיים מניסוי קליני שלב 1/2 של CK-101 (שנקרא גם RX518), מעכב טירוזין קינאז (TKI) של קולטן של חלבון מעודד גדילה (EGFR) מהדור השלישי שעובר הערכה בסרטן ריאות של תאים שאינם קטנים מתקדם, נבחרו למצגת בעל פה מאוחרת בכנס העולמי ה-19 על סרטן הריאה של האגודה הבינלאומית למחקר סרטן הריאה (IASLC), שייערך ב-23-26 בספטמבר 2018 בטורונטו.

"אנחנו שמחים להודיע שנתונים מקדמיים מהניסוי שלב 1/2 של מעכב EGFR מהדור השלישי החדשני שלנו נבחרו למצגת בעל פה מאוחרת בכנס העולמי על סרטן הריאה. אלה הנתונים הקליניים הראשונים שמדווחים על ידי צ'קפוינט, ציון דרך קליני ותאגידי חשוב", אמר ג'יימס פ. אוליביירו, הנשיא ומנהל העסקים הראשי של צ'קפוינט תרפיוטיקס. "מעכבי EGFR מהדור השלישי הם מאוד סלקטיביים ויש להם פוטנציאל להפגין בטיחות וסבילות משופרות לעומת טיפולים מדורות קודמים. יש כיום רק מעכב EGFR מהדור השלישי אחד מאושר ואנחנו מאמינים ש-CK-101 יכול להיות השני שיגיע לשוק, אולי עם פרופיל בטיחות מובחן".

פרטי המצגת:

שם: CK-101 (RX518), a Third Generation Mutant-Selective Inhibitor of EGFR in NSCLC: Results of an Ongoing Phase I/II Trial
תאריך: יום שני, 24 בספטמבר 2018
מושב: Novel Therapies in ROS1, HER2 and EGFR
מציגה: Melissa L. Johnson, M.D., Associate Director, Lung Cancer Research, Sarah Cannon Research Institute at Tennessee Oncology, PLLC, Nashville, Tenn

התקציר המלא יפורסם באתר הכנס ביום רביעי, ה-5 בספטמבר 2018 בשעה 17:00 שעון החוף המזרחי.

למידע נוסף, בקרו בבקשה באתר https://wclc2018.iaslc.org/#

צ'קפוינט מחזיקה ברישיון כלל עולמי בלעדי (פרט לגבי מדינות אסיאתיות מסוימות) ל-CK‐101, אותו רכשה מ-NeuPharma, Inc. ב-2015.

אודות CK-101

CK-101 (שנקרא גם RX518) הוא מעכב קינאז אוראלי, מהדור השלישי, בלתי הפיך נגד מוטציות סלקטיביות בגן EGFR. הפעלת מוטציות בתחום הטירוזין קינאז של EGFR, כגון מחיקת אקסון 19 ו-L858R, נמצאת ב-20% בערך מהחולים עם סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים (NSCLC) מתקדם.
בהשוואה לכימותרפיה, מעכבי EGFR מהדור הראשון שיפרו משמעותית את שיעור התגובה האובייקטיבית ואת ההישרדות ללא התקדמות המחלה בחולי NSCLC שלא טופלו קודם שנושאים מוטציות EGFR. אולם, התקדמות הגידול יכולה להתפתח בגלל מוטציות עמידוּת, לעיתים קרובות בתוך חודשים מהטיפול במעכבי EGFR מהדור הראשון. מוטציית ה-EGFR "שומרת הסף" T790M היא מוטציות העמידוּת הכי נפוצה שנמצאת בחולים שטופלו במעכבי EGFR מהדור הראשון. המוטציה מקטינה את הזיקה של המעכבים מהדור הראשון לתחום הקינאז של EGFR, והופכת את התרופות ללא יעילות. מעכבי EGFR מהדור השני שיפרו את הפוטנטיות נגד המוטציה T790M, אבל לא הביאו לתועלת משמעותית בחולי NSCLC בגלל רעילות משום שהם גם עיכבו EGFR מטיפוס בר. מעכבי EGFR מהדור השלישי מתוכננים להיות מאוד סלקטיביים נגד מוטציות שגורמות לרגישות EGFR-TKI וגם נגד מוטציות עמידות, עם פעילות מינימלית על EGFR מטיפוס בר, ובכך לשפר את פרופילי הסבילות והבטיחות.
צ'קפוינט תרפיוטיקס מפתחת את CK-101 לטיפול בחולי NSCLC שנושאים את מוטציות ה-EGFR הרגישות. אלה כוללות את מוטציית ה-EGFR T790M בחולי NSCLC קו שני, וגם את מוטציות ה-EGFR L858R ומחיקת אקסון 19 בחולי NSCLC קו ראשון.

אודות צ'קפוינט תרפיוטיקס

Checkpoint Therapeutics, Inc. ("צ'קפוינט") היא חברת ביו פארמה אימונו-אונקולוגית בשלב הקליני שמתמקדת ברכישה, פיתוח ומסחור של טיפולים חדשניים לחולים עם סוגי סרטן של גידולים מוצקים. צ'קפוינט מבצעת הערכה של החומר נגד סרטן הממוקד עם מולקולות קטנות המוביל שלה, CK-101, בניסוי קליני שלב 1/2 לטיפול בחולים עם סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים (NSCLC) עם מוטציית EGFR חיובית. בנוסף, צ'קפוינט מבצעת הערכה של מוצר הנוגדן הפוטנציאלי המוביל שלה, CK-301, נוגדן נגד PD-L1 ברישיון ממכון הסרטן דאנה-פרבר, בניסוי קליני שלב 1 בחולי בידוק ללא עבר טיפולי עם סוגי סרטן נבחרים חוזרים או גרורותיים. צ'קפוינט מתכננת לפתח את CK-301 כטיפול לחולים עם NSCLC וגידולים מוצקים אחרים. צ'קפוינט היא חברת בת עם רוב שליטה של Fortress Biotech, Inc., והמטה שלה בעיר ניו יורק. למידע נוסף, בקרו בבקשה באתר www.checkpointtx.com.

אודות Fortress Biotech

Fortress Biotech, Inc. ("פורטרס") (NASDAQ: FBIO) היא חברת ביו פארמה שמוקדשת לרכישה, פיתוח ומסחור של מוצרי תרופות וביו טכנולוגיה חדשניים. פורטרס מפתחת וממסחרת מוצרים בתוך פורטרס ובאמצעות חלק מחברות הבת שלה, שנקראות גם חברות פורטרס. בנוסף לתוכניות הפיתוח הפנימיות שלה, פורטרס משתמשת במומחיות בעסקי הביו פארמה ויכולות פיתוח התרופות שלה ומספקת שירותי ניהול ומימון כדי לעזור לחברות פורטרס להשיג את היעדים שלהן. פורטרס וחברות פורטרס עשויות לחפש הסדרי רישוי, רכישות, שותפויות, מיזמים משותפים ו/או מימון ציבורי ופרטי כדי להאיץ ולספק מימון נוסף כדי לתמוך בתוכניות המחקר ופיתוח שלהן. למידע נוסף, בקרו בבקשה באתר www.fortressbiotech.com.

מידע צופה פני עתיד

ההודעה לעיתונות הזאת עשוי לכלול אמירות שהן "מידע צופה פני עתיד" כמשמעותו ב-Private Securities Litigation Reform Act of 1995, סעיף 27A של Securities Act of 1933 וסעיף 21E של Securities Exchange Act of 1934, כל אחד מהם כפי שתוקן. אמירות אלה כוללות אך לא רק כל אמירה שמתייחסת לאסטרטגיית הצמיחה שלנו ולתוכניות הפיתוח של מוצרים, וכל אמירה אחרת שאינה עובדות היסטוריות. מידע צופה פני עתיד מבוסס על הציפיות הנוכחיות של ההנהלה ונתון לסיכונים ואי ודאויות שיכולים להשפיע לרעה על העסקים, תוצאות הפעילות, המצב הפיננסי ושווי המניה שלנו. גורמים שיכולים לגרום לכך שהתוצאות בפועל יהיו שונות באופן מהותי מאלה החזויות עכשיו כוללים: סיכונים שקשורים באסטרטגיית הצמיחה שלנו; היכולת שלנו להשיג הסכמים וקשרים פיננסיים ואסטרטגיים ולפעול במסגרתם ולשמור עליהם; סיכונים שקשורים לתוצאות פעילויות מחקר ופיתוח; סיכונים שקשורים לעיתוי של התחלה וסיום של ניסויים קליניים; אי ודאויות שקשורות לבדיקות פרה קליניות וקליניות; התלות שלנו בספקים צד שלישי; היכולת שלנו למשוך, לשלב ולהשאיר עובדי מפתח; השלב המוקדם של מוצרים שבפיתוח; הצורך שלנו במימון נוסף רב; רגולציה ממשלתית; ענייני פטנטים וקניין רוחני; תחרות; וגם סיכונים אחרים המתוארים בדוחות שאנחנו מגישים לרשות האמריקנית לניירות ערך. אנחנו מתנערים במפורש מכל מחויבות או התחייבות לפרסם בפומבי עדכונים או שינויים כלשהם לכל מידע צופה פני עתיד הכלול בזאת כדי לשקף שינויים כלשהם בציפיות שלנו או שינויים כלשהם באירועים, תנאים או נסיבות שעליהם מידע צופה פני עתיד כלשהו מבוסס, פרט למה שמחייב החוק.

אשת הקשר של החברה:
Jaclyn Jaffe
Checkpoint Therapeutics, Inc.
(781) 652-4500
[email protected]
איש קשר של קשרי משקיעים:
Jeremy Feffer
Managing Director, LifeSci Advisors, LLC
(212) 915-2568
[email protected]
אשת הקשר של קשרי מדיה:
Laura Bagby
6 Degrees
(312) 448-8098
[email protected]

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GLOBE NEWSWIRE

לפרטים נוספים: נוי תקשורת 03-6026026 זהר 052-2641769

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- נוי תקשורת.