מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 15/08/2018 07:44
נושא: בידור ופנאי, מוזיקה, תרבות
ישי אפטרמן במופע ב- 23 באוגוסט בבית הקונפדרציה בירושלים
ישי אפטרמן במופע ב- 23 באוגוסט בבית הקונפדרציה בירושלים
ישי אפטרמן במופע בכורה "נעמי"
ישי אפטרמן במופע בכורה "נעמי"
הודעה לעיתונות

אמן כלי ההקשה ישי אפטרמן במופע בכורה: "נעמי" - יום חמישי, 23.8.18 ב- 20:30 בבית הקונפדרציה בירושלים

אמן כלי ההקשה ישי אפטרמן, מן היוצרים הבולטים בסצנת מוזיקת העולם בישראל, שיתף פעולה עם אמנים מהשורה הראשונה, ביניהם עידן רייכל, ברי סחרוף, דניאל זמיר, שלומי שבן, אחינועם ניני, שם טוב לוי, יונתן רזאל ורבים אחרים. לאחר שהופיע על במות רבות ברחבי העולם, שב אפטרמן לבית הקונפדרציה בירושלים עם מופע הבכורה שלו, "נעמי".

שמו של המופע מבוסס על יצירה שתופיע באלבומו השני של אפטרמן, העתיד לצאת לאור בקרוב. יצירה זו שואבת את השראתה מדמותה הטרגית של נעמי במחזה "פונדק הרוחות" של נתן אלתרמן, וכוללת טקסטים מן המחזה עצמו. היצירה מגוללת את סיפורה של נעמי, שמכרה עצמה כשפחה על מנת שבן זוגה, חננאל, ייצא ויגשים את עצמו בעולם, אך לבסוף גילתה שנשכחה מליבו והוא נטש אותה. אפטרמן מקדיש את היצירה "נעמי" ל"דורות של נשים שנאלצו לוותר על חלומותיהן והגשמתן העצמית והקדישו עצמן למען בעליהן וילדיהן". המופע כולל לחנים מקוריים של אפטרמן לשירו של זלמן שז"ר, "טוב לאדם", ולפואמה Do Not Stand On My Grave and Weep של המשוררת האמריקאית אליזבת פריי.

המופע "נעמי" מזקק את חוויותיו של אפטרמן כאמן של טקסטים סיפוריים, המשולבים בהרמוניות קוליות וקטעים אינסטרומנטליים. יצירה רבת מעוף זו נעה בחופשיות בין מחוזות של תפילה, ריקוד, אבדן ואושר, וקוראת תיגר על הגבולות המקובלים בין ז'אנרים וסגנונות מוזיקליים שונים.

מופע הבכורה "נעמי" יתקיים ביום חמישי, 23.8.18 בשעה 20:30 בבית הקונפדרציה בירושלים. יחד עם ישי אפטרמן יופיעו: הפסנתרן אוראל אושרת, הזמרת טולה בן ארי, הבסיסט דניאל ספיר והגיטריסט-נגן עוד-חצוצרן עופר מזרחי.

ישי אפטרמן הוא בוגר הסטודיו למשחק של ניסן נתיב בתל אביב, תלמידו של אמן כלי ההקשה זהר פרסקו ומורה באקדמיה היוקרתית למוזיקה מסורתית "מקאמאת" שבצפת. נגינתו מושפעת מהמסורות הקלאסיות המזרחיות – ההודית, הפרסית והצפון-אפריקאית, הנארגות יחד לכדי סגנון מודרני, וירטואוזי ומלודי במיוחד. הוא הוציא בשנת 2017 את אלבום הבכורה שלו, A Line From Here To Nowhere , המאגד את יצירות הביכורים שלו, אותן הוא מתאר כ"מתנות של רפואה לעצמי ומתנות פרידה לאנשים קרובים שאיבדתי." שניים מן השירים באלבום זה נכתבו על ידי הוריו של אפטרמן, שניהם משוררים.

בית הקונפדרציה ע"ש קלמן סולטניק, בניהולו האמנותי של אפי בניה, שוכן על קו התפר בין מזרח ירושלים למערבה ומציע לקהל הרחב מופעים חוצי גבולות, תרבויות ומסורות, במטרה לקדם דיאלוג בין תרבויות בתחומי הספרות, המוזיקה והתיאטרון.

האירוע בתמיכת משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות ועיריית ירושלים, האגף לתרבות.

מחיר כרטיס למופע: 60 שקל | זכאי הנחה: 48 שקל | סטודנטים: 40 שקל | חברי בית הקונפדרציה: 36 שקל

לרכישת כרטיסים: בימות http://tickets.bimot.co.il, טל'*622602-6237000

למידע נוסף: "בית הקונפדרציה" בפייסבוק, אתר בית הקונפדרציה: http://www.confederationhouse.org/, טל' 02-6245206, שלוחה 4

יחסי-ציבור רב-תקשורת, יצחק רביחיא: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.