מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 19/08/2018 13:54
נושא: בידור ופנאי, מוזיקה, תרבות
אלעד גבאי בבית הקונפדרציה ב- 30 באוגוסט
אלעד גבאי בבית הקונפדרציה ב- 30 באוגוסט
אלעד גבאי במופע נגן בעוד בבית הקונפדרציה לרגל ראש השנה
אלעד גבאי במופע נגן בעוד בבית הקונפדרציה לרגל ראש השנה
הודעה לעיתונות

נגן העוד והקאנון אלעד גבאי במופע לראש השנה "נגן בעוד" - חמישי, 30.8.18 בבית הקונפדרציה בירושלים

הזמר ונגן העוד והקאנון הירושלמי המפורסם אלעד גבאי מציג את אלבומו, "נגן בעוד", המסכם את יצירתו המוזיקלית ב-20 השנים האחרונות. גבאי משלב בין מזרח ומערב, מוזיקה ערבית ורוק'נרול, פיוט יהודי וטקסטים ישראליים מודרניים. "נגן בעוד" אורג לחנים מקוריים, פיוטים מיתולוגיים, שירים מקוריים העוסקים במציאות הירושלמית הבועטת והרבגונית ועיבוד לשיר מצרי קלאסי שבוצע על-ידי הזמרת האגדית אום כולתום.

המופע "נגן בעוד" יתקיים ביום חמישי, 30.8.18 בשעה 20:30 בבית הקונפדרציה בירושלים.

משתתפים: אלעד גבאי שירה, עוד, קאנון | יוני שרון כלי הקשה, שירה | אילן קינן גיטרה בס, שירה | גיל שפירא גיטרה חשמלית ואקוסטית, שירה | אמיר שהאסאר נאי, זורנה, קלרינט l תמר בלוך שירה

אלעד גבאי הוא מוזיקאי ירושלמי ומורה לפיוט ולמוזיקה מזרחית אמנותית. אלבומו "נגֵן בעוד" מסכם 20 שנות יצירה המחברות בין מזרח ומערב, מוזיקה ערבית ורוק'נרול, פיוט יהודי וטקסטים ישראליים.

גבאי גדל על מורשת אביו, החזן משה גבאי ז"ל, ולמד את אמנות הנגינה בעוד ובקאנון מגדולי האמנים שעלו מארצות ערב, במיוחד מאמן הקאנון המיתולוגי אברהם סלמן ז"ל.

גבאי גם היה מראשוני תלמידיו של המלחין פרץ אליהו, שלימד אותו את תורת המקאם, והמשיך את התמחותו באיסטנבול אצל אמן הקאנון הנודע גוקסל באקטגיר. גבאי הוא מורה בכיר במרכז למוזיקה מהמזרח מאז 2005 והעמיד עד היום דורות של תלמידים צעירים. הוא ניגן עם אמנים ישראלים רבים, ובהם ערן צור, שולי רנד, קובי אוז, יאיר דלאל, הרב דוד מנחם ופרץ ומארק אליהו.

לפני כשנה הקים גבאי, בחסות מרכז חיבה, את תזמורת חיבה ליצירה ישראלית מזרחית, שבה חברים מיטב תלמידיו לאורך השנים, מכל העדות. ניתן להתרשם מתזמורת זו בקליפ הבא: https://youtu.be/wYLcVWeXwQY

גבאי החל להקליט את "נגן בעוד" בנובמבר 2015, והוא מתאר את הבשלת האלבום כתהליך טבעי של "מלאכת אריגה עדינה של רב-תרבותיות המתמזגת לאמירה אמנותית מגובשת". באלבום 12 יצירות: שלוש הן אינסטרומנטליות, ארבע הן לחנים מקוריים של גבאי לפיוטים מיתולוגיים חשובים, וארבע נוספות הן טקסטים ולחנים מקוריים של גבאי עצמו, העוסקים במציאות הירושלמית המגוונת והרב-תרבותית בחייו ובסביבתו. השיר האחרון הוא עיבוד ייחודי לשיר מצרי קלאסי בן 100 שנה, "ייאללי תשכי מל הווא", שבוצע על-ידי גדולי הזמר הערבי במאה ה-20, ובהם גם הזמרת האגדית אום-כלתום. גבאי שר שיר זה בערבית מצרית ומעניק לו עיבוד רלבנטי השומר על יסודות המקאם הערבי הקלאסי.

במופע לרגל ראש השנה יארח גבאי רבים משותפיו המוזיקאים שניגנו ב"נגן בעוד" וליוו את יצירתו לאורך השנים. "זו זכות להעלות מופע עם נבחרת כזו של מוזיקאים, שכל אחד מהם הוא בעצמו מופע, אלבום, מורה ויוצר", אומר גבאי.

בית הקונפדרציה ע"ש קלמן סולטניק, בניהולו האמנותי של אפי בניה, שוכן על קו התפר בין מזרח ירושלים למערבה ומציע לקהל הרחב מופעים חוצי גבולות, תרבויות ומסורות, במטרה לקדם דיאלוג בין תרבויות בתחומי הספרות, המוזיקה והתיאטרון.

האירוע בתמיכת משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות ועיריית ירושלים, האגף לתרבות.

מחיר כרטיס למופע: 60 שקל | זכאי הנחה: 48 שקל | סטודנטים: 40 שקל | חברי בית הקונפדרציה: 36 שקל

לרכישת כרטיסים: בימות http://tickets.bimot.co.il, טל'*622602-6237000

למידע נוסף: "בית הקונפדרציה" בפייסבוק, אתר בית הקונפדרציה: http://www.confederationhouse.org/, טל' 02-6245206, שלוחה 4

יחסי-ציבור רב-תקשורת, יצחק רביחיא: 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.