מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 27/08/2018 10:14
נושא: אמנות, ילדים ונוער, תרבות
שער מגזין הילדים "עיניים". הנושא - קרוב
שער מגזין הילדים "עיניים". הנושא - קרוב
המאיירת הלה פלד לכתבה של אריאל הירשפלד
המאיירת הלה פלד לכתבה של אריאל הירשפלד
המאיירת הלה פלד לכתבה של אריאל הירשפלד. מתוך הגיליון בקרוב
המאיירת הלה פלד לכתבה של אריאל הירשפלד. מתוך הגיליון בקרוב
הודעה לעיתונות

יצא לאור הגיליון החדש של המגזין לילדים "עיניים" המוקדש לנושא "קרוב" ומתחבר לתערוכה "בינינו" במוזיאון ישראל

הגיליון החדש של מגזין הילדים "עיניים" מתמקד בנושא "קרוב". בעידן הטלוויזיה, האינטרנט והסלולר נדיר למצוא ילדים קוראים. אלא שעל פי מספר המנויים של המגזין לילדים "עיניים" מסתבר ש-11,000 ילדים וילדות מנויים מכל רחבי הארץ ממתינים מדי חודש להופעת גיליון חדש שמתרכז מדי חודש בנושא ייחודי. המגזין, שיוצא לאור משנת 1994, מוציא לאור החודש את גיליונו ה- 217 במספר.

הגיליון החדש בנושא "קרוב" מתחבר לתערוכה חדשה "בינינו" שנפתחה בימים אלה באגף הנוער של מוזיאון ישראל. שיר מלר-ימגוצ'י, אוצרת התערוכה "בינינו" במוזיאון ישראל מספרת בגיליון על קשר אנושי באומנות עכשווית. היא מגלה כי בתערוכה "בֵּינֵינוּ" נִבחרו יצירות אומנות המִתמַקדות באופן שבּו אנחנו נפגשים זה עם זה, והמְבַקרים חוֹוִים בה מפגשים לא־שִגרָתִיִים בַּמציאוּת האמיתית והמְדוּמָה.

בכתבה מיוחדת ב"עיניים" מתאר פרופ' אריאל הירשפלד את אופני הקרבה לאדם אחר: "לפעמים די במבט, במילה או שתיים". מעניינת במיוחד היא השאלה "האם הרשת החברתית מקרבת בינינו? ד"ר יובל דרור מנסה להשיב עליה ואומר: כַּנראֶה שאין תַחליף אמיתי ,מוּצלח וּמהנֶה לְמפגש פָּנים־אֶל־פנים בין אנשים. אִם אנחנו בֶּאמת רוצים לפגוש ילדים וִילדות חדשים עלֵינו פשוט להרים אֶת העֵינַיִים מהמסך! הם נמצאים סְביבֵנו, בְּבֵית הספר וּבַשכונה, וכל מה שצריך לעשׂות הוא להתקרב אֲלֵיהם, בֶּאמת להתקרב אליהם, ולומר להם: "שלום, קוראים לי.... איך קוראים לך?"

עוד בגיליון אסף גולני על הקרבה בין עברית לערבית, ד"ר ליאת בן דוד, מנכ"לית מכון דודיסון, (הזרוע החינוכית של מכון וייצמן) מספרת על עולם קטן וטוב שדרושה בו זהירות, ד"ר נפתלי ישראלי, פסיכולוג קליני ויועץ 'עיניים' מספר על החיבוק, העיתונאית והפובליציסטית נרי לבנה כותבת על שמות חיבה. ד"ר נעם גל, אוצר המחלקה לצילום במוזיאון ישראל מספר על המונח הפשטה: "לִפעמים צילום מִקרוב הופך אֶת הדבר המצולם מִמשהו ידוּעַ וּברור לְמשהו לא־ברור כלל". רות עפרוני מספרת סיפור, שמוליק ידוב כותב על הורים וילדים - מגע, קרבה ומשחק של בעלי חיים. לחובבי השירה מובא שירה של המשוררת זלדה – כל שושנה.

כמו בכל גיליון תמצאו גם את המדורים הקבועים: "יש לי חידות" (חידות עם דגש על המרכיב החזותי), "איש הפנדה" (סיפור קומיקס נמשך עם דמותו של פנד האדום), "שיחה בהרבה עיניים" (שיחה עם ילדים על נושא הגיליון), "צייר לי ציור" (הזמנה לציור על פי הוראות כתובות עם הערות אישיות מאת האמנית טליה קינן), "התצלום שלי" (הזמנה לתצלום בנושא הגיליון עם הערות מאת האמן צור קוצר),"בעיניים עצומות" (עשר שאלות שהתשובות עליהן מסתתרות בכתבות שבגיליון), "הסיפור שאינו נגמר" (הזמנה להשלים סיפור מאת עמית ויסברגר), "הקומיקס שאינו נגמר" (הזמנה לחבר סוף להתחלת סיפור קומיקס מאת מישל קישקה, "עיניים שלי"(היועץ של "עיניים" ד"ר נפתלי ישראלי משיב לשאלות אישיות של ילדים (בשם בדוי) הנוגעות לבעיות המטרידות אותם).

בגיליון משתתפים המאיירים: רעיה קרס, הילה פלד, זאב אנגלמאיר, גלעד סליקטר, ענת ורשבסקי, עמוס אלנבוגן, מירה פרידמן, יעל בר, נועה קלנר, בינה כץ, סשה נאומוב, עפרה אייל, רותם טפרו, נעם נדב, אורית ברגמן, מישל קישקה. המעצבת: ולי מינצי

"עיניים" הוא ירחון ייחודי, אינטראקטיבי ורב-תחומי המיועד לילדים בגילים שבין שש לשלוש עשרה. כל גיליון של עיניים מיוחד לנושא מרכזי אחד המטופל, כפי שעולה מהפירוט עד כאן, במגוון רחב של אופנים ונקודות מבט עם דגש על היבטים חזותיים. "עיניים" מכיל 64 עמודי צבע בהדפסת איכותית ומוקפדת. "עיניים" עשוי לגרות את סקרנותם של הילדים, לעורר בהם עניין ולהעשיר אותם בתחומי התרבות, המדע, האמנות, הטבע והיצירה.

המגזין "עיניים" נוצר בדמותו של תמיר ראונר, העורך הראשי. ראונר, 64, תושב שכונת בית הכרם בירושלים, נשוי, אב לשלושה וסב לארבעה, הוא בוגר המגמה לאמנות בבצלאל ובעברו יזם וערך את המגזין "משקפיים" במשך 9 שנותיו הראשונות. בתכנים המתפרסמים ב'עיניים' משתתפים טובי הכותבים והמאיירים בישראל, צלמים ויוצרים מומחים וחוקרים בעלי שם בתחומם. התכנים במגזין מעובדים ומותאמים לילדים במטרה להרחיב את אופקיהם. בתקופה שבה העולם הולך ומתמסחר, "עיניים" הוא כתב עת נועז אך חף מגימיקים, מרדיפה אחרי רייטינג, ולכן אינו פונה אל המכנה המשותף הנמוך שנתפס לעתים בטעות כ"טעם הקהל'. ב"עיניים" יוצרים תוכן איכותי, חינוכי וערכי.

אתר המגזין עיניים: www.einayim.com

יחס"צ , יצחק רביחיא,"רב תקשורת" : 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.