מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 30/08/2018 19:43
נושא: חוץ, מוזיקה
ברוך ברלינר עם מקהלת דומקה בקייב, צילום: יורי פריטלוק
ברוך ברלינר עם מקהלת דומקה בקייב, צילום: יורי פריטלוק
נחום סלוצקר וברוך ברליננר. צילום: יורי פריטלוק
נחום סלוצקר וברוך ברליננר. צילום: יורי פריטלוק
הודעה לעיתונות

העיר וינה במחווה לסיפורי התנ"ך, למדינת ישראל וללאונרד ברנשטיין

המלחין הישראלי ברוך ברלינר ממשיך לכבוש את במות העולם.
לאחר שאורטוריית "אברהם" נבחרה על ידי הפילהרמונית של סופיה ותבוצע במסגרת פסטיבל יצירות המופת של הקלאסיקה העולמית, יצירתו "בראשית" תבוצע בקונצרט הצדעה ל70 שנות עצמאות למדינת ישראל בוינה. לצד יצירתו של ברלינר, יבוצעו בערב זה יצירות של המלחין לאונרד ברנשטיין ויצירה מאת המלחין ויקטור אולמן שנרצח באושוויץ.
הקונצרט יתקיים בניצוחו של רונן ניסן הישראלי-וינאי.

הגאלה קונצרט יתקיים ביום א', ה-14 באוקטובר, באולם MuTh – Konzertsaal der Wiener Sängerknaben בוינה, בשעה 15:00 אחה"צ.

המלחין הישראלי ד"ר ברוך ברלינר, ממשיך לקבל הכרה בינלאומית. השנה בוצעו יצירותיו לציון 70 שנה למדינת ישראל בפריז, במוסקבה, בקישינב ובנובי סאד שבסרביה. ב5 בספטמבר ייחגג המאורע בסופיה ובהמשך השנה בפסטיבל לילות לבנים ברוסיה. היצירה בוצעה בשנים האחרונות בפסטיבלים בארה"ב, אירופה וישראל.

ב14 לאוקטובר יתקיים בוינה הקונצרט "Biblical Symphonies" שכולו יצירות של מלחינים יהודים המתעסקים ביצירותיהם בתנ"ך ובהווי היהודי. יצירתו של ויקטור אולמן "וריאציות ופוגה משירי עם עבריים" תנוגן לצד הסימפוניה "ירמיהו" מאת לאונרד ברנשטיין, לרגל מאה שנה להולדתו, ו"בראשית" מאת ד"ר ברוך ברלינר.

בימים אלו, בהם הכריז הקאנצלר האוסטרי סבסטיאן קורץ, לראשונה על אחריות האוסטרים לשואה, יש חשיבות עליונה לקיום הקונצרט בוינה.

בקונצרט תנוגן הפואמה הסימפונית "בראשית" לתזמורת וקריין מאת ברוך ברלינר. הפואמה כוללת שבעה אירועים מרכזיים מתחילת החומש "בראשית": היום הראשון לבריאת העולם, יצירת אדם וחוה, הגירוש מגן עדן, קין והבל, נח, המבול וברית הקשת.

מאחורי הרעיון של ד"ר ברוך ברלינר עומדת האוניברסאליות של התורה שמתורגמת לכל שפות העולם, ובכל ארץ בה היצירה מנוגנת, הקריין מקריא את היצירה בשפה המדוברת באותה מדינה.
המסר המרכזי של הפואמה הסימפונית הוא הבחירה בין הטוב לרע שניתן לאדם ומלווה את האנושות מאז ועד היום. מבחינה טכנולוגית האנושות מתקדמת בצעדי ענק והשיגה יעדים מרחיקי לכת. האדם, לעומת זאת, כישות מרכזית בבריאה לא השתנה כלל, רגשותיו, מאבקי הכח הפנימיים ונפתולי הנפש נשארו כפי שהיו.

המנצח רונן ניסן ניהל בהצלחה במשך 17 שנים את המקהלה והתזמורת "רחוב סיינט סטפן" בעיר האוסטרית טולן, הוא מנצח אורח במספר מדינות אירופאיות, ישראל, סין וארגנטינה.
ניסן הוא מנצח וגיטריסט המתמחה במוסיקה יהודית.

את היצירה "בראשית" תקריין הסופרת ואשת התיאטרון שולמית מייקסנר, מורה לתיאטרון יהודי ואחת ממארגני פסטיבל תרבות היידיש בוינה.

זמרת הסופרן שירה כרמון היא אורחת בבתי אופרה ובקונצרטים רבים ובנוסף היא זוכת הפרס "שיר המאה ה20 והמאה ה -21" של "המעגל התרבותי של הכלכלה הגרמנית."

תזמורת Ton der Jugend Symphonie Orchester Wien מורכבת ממוזיקאים צעירים וכישרוניים ומנגישה לקהל פרשנויות חדשות ומפתיעות של מוסיקה קלאסית.

כרטיסים למופע יעלו בין 15 ל30 אירו. ניתן לרכוש כרטיסים, גם מישראל, בכתובת:
https://muth.at/events/biblical-symphonies-20181014/

ד"ר ברוך ברלינר נולד בישראל במשפחה דוברת גרמנית. אימו שרלוט, גדלה בוינה ומשפחתה היתה מהמשפחות המשפיעות ביותר על התרבות והחינוך היהודי בוינה.
ברלינר פרסם שני ספרים בביטוח ובמתמטיקה לפיננסים, למעלה משבעים מאמרים מדעיים והיה מרצה אורח בכ20 אוניברסיטאות בעולם. הוא פרסם 4 ספרי שירה בגרמנית ובעברית.
בנוסף, למד אצל הנגן והמלחין, מר עדן פרטוש וכן אצל המוזיקאי ויזם החינוך למצוינות, מר נחום סלוצקר, מנכ"ל עמותת "מ.פ.ת" שהינה מיוזמי הקונצרט בוינה.

בברכה: ארז מיר, דיוניסוס יחסי ציבור, טלפון 077-3366637

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.