מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 21/09/2018 11:18
נושא: בידור ופנאי, מוזיקה, תרבות
ניסים לוגאסי בבית הקונפדרציה ב- 11 באוקטובר. צילום: טלי נבו
ניסים לוגאסי בבית הקונפדרציה ב- 11 באוקטובר. צילום: טלי נבו
הודעה לעיתונות

ניסים לוגאסי ואנסמבל משי במופע "אשירה לך" - חמישי, 11.10.2018 ב 20:30 בבית הקונפדרציה בירושלים

מופע ומסע מוזיקלי תרבותי ויוצא דופן של ניסים לוגאסי ואנסמבל משי יתקיים ביום חמישי, 11.10.2018 בשעה 20:30 בבית הקונפדרציה בירושלים.

הזמר ונגן הטאר ניסים לוגאסי מגיש מסע מוסיקלי אקזוטי חוצה גבולות, אמונות ותקופות, במרחביה הצבעוניים של דרך המשי במרכז אסיה. המופע של לוגאסי ואנסמבל משי מציע שילוב הרמוני בין קודש לחול ובין זיכרונות לרוח חדשה.

לוגאסי, בן-בית בבית הקונפדרציה בעשרים השנים האחרונות, הוא מומחה לשירה פרסית קלאסית ולמוסיקה סוּפית, אותה למד באיסטנבול ואף חי שם במסדר סופי. בנוסף לכך מתמחה לוגאסי במוסיקה טורקית-עות'מאנית. הוא מופיע עם אמנים רבים בארץ ובעולם ומשמש כמנהל הפדגוגי של אקדמיית "מקאמאת" למוסיקה מן המזרח, השוכנת בצפת.

לוגאסי משלב במופע "אשירה לך" טקסטים יהודיים מעולם הפיוט והמקרא עם יצירות עתיקות מפרס, טורקיה, אזרבייג'אן ואוזבקיסטן. הפיוט "לכה אלי תשוקתי", המיוחס לרבי אברהם אבן-עזרא (אך יש כאלה המייחסים אותו לרבי יהודה הלוי), יעמוד במרכז המופע ויבוצע בפעם הראשונה בעיבודו החדש והמרגש של לוגאסי. פיוט זה, שהולחן והושר גם על ידי מאיר בנאי ויאיר גדסי, נחשב לפיוט המעורר את נפש האדם לכמיהה וערגה אל אלוהיו ומנוגן בדרך כלל בחצות הליל. לוגאסי הצמיד לפיוט מיסטי זה סולם פרסי עתיק במקצב של במקצב של שבע שמיניות, והוא מזכיר שרבים מאמינים כי מקורה של המוסיקה הפרסית העתיקה הוא במוסיקה שנוגנה בבית המקדש.

לוגאסי יארח במופע את נגן העוד יניב רבה, שכמו לוגאסי מנגן גם הוא מוסיקה סופית וטורקית-עות'מאנית, וילוו אותו חברי האנסמבל נועם דיין בקמנצ'ה, יאיר מור בכלי הקשה ובת זוגו, קארן לוגאסי, בתופי מרים.

לקליפ וידאו של נסים לוגאסי ואנסמבל משי, המנגנים ריקוד אזרי: https://youtu.be/QxP3_Pb-LRE

מחיר כרטיס למופע: 60 שקל | זכאי הנחה: 48 שקל | סטודנטים: 40 שקל | חברי בית הקונפדרציה: 36 שקל

בית הקונפדרציה ע"ש קלמן סולטניק, בניהולו האמנותי של אפי בניה, שוכן על קו התפר בין מזרח ירושלים למערבה ומציע לקהל הרחב מופעים חוצי גבולות, תרבויות ומסורות, במטרה לקדם דיאלוג בין תרבויות בתחומי הספרות, המוזיקה והתיאטרון. האירוע בתמיכת משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות ועיריית ירושלים, האגף לתרבות.

בית הקונפדרציה בפייסבוק: https://www.facebook.com/conhouseisrael
אתר בית הקונפדרציה: http://www.confederationhouse.org
או בטל' 02-6245206, שלוחה 4.

יחסי ציבור: יצחק רביחיא, רב תקשורת – 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.