מרטין בוקסדורף
מרטין בוקסדורף
הודעה לעיתונות

משכנתא אחרי פשיטת רגל- מרטין בוקסדורף יועץ מומחה

== שלום רב לכם, שמי מרטין בוקסדורף, אני יועץ משכנתאות מומחה בפושטי רגל לשעבר. במאמר הזה אני רוצה לאסוף כמה קטעים חשובים כדי לתת לכם את המידע הנדרש בנוגע לנושא שלנו, משכנתא אחרי פשיטת רגל. אז הנה כמה דברים חשובים שאתם צריכים לדעת.
==

הקדמה:

קודם כל חייבים להבין נקודה חשובה, פשיטת הרגל זה הדבר הכי חמור שיכול לקרות למידע הפיננסי של אדם. כלומר כאשר בודקים היסטוריה פיננסית של מישהו, פשיטת רגל היא הדבר הכי חמור שרק יכול להיות. ישנם עוד הרבה דברים שליליים, אבל זה כאמור החמור מכולם.

אז כמה זמן צריך לעבור מאז קבלת הפטר, כדי לקבל משכנתא?

תלוי את מי שואלים, אם אתם שואלים את הבנקאי שאתם הולכים אליו בבנק משכנתאות, אתם כנראה תקבלו תשובה שהיא 7 שנים או כמה שיגידו לכם. הכוונה שלהם היא שניתן לקבל משכנתא רק לאחר שההפטר יימחק לגמרי מרישום ה BDI שלכם. שזאת כמובן דרך אחת להסתכל על הדברים.

אם אתם שואלים אותי אז התשובה היא קצת אחרת: ברגע שעברו שלוש שנים מההפטר שלכם, אני כבר יודע להשיג לכם משכנתא באחד הבנקים. זהות הבנק היא כמובן תלויה בהרבה דברים, אבל הנקודה היא שברגע שיש כבר שלוש שנים מרגע ההפטר- אני יודע להשיג משכנתא טובה באחד הבנקים.

אחוז מימון במשכנתא אחרי פשיטת רגל:

חשוב מאוד להבין את הנושא הזה, אחרי פשיטת רגל הבנקים מפחדים לתת אחוז מימון גבוה. במילים אחרות זה שאם אתם רוצים לבקש משכנתא של 75 אחוז, אתם יכולים לשכוח מזה. צר לי לכתוב את זה אבל זו האמת. הרבה יותר הגיוני לבנות על משכנתא של 60 אחוז, שזה מימון שבו הבנקים מרגישים הרבה יותר בנוח.

אותו הדבר בדיוק נוגע למחיר למשתכן וכל שאר הצורות הקיימות של משכנתאות. נכון שאתם זכאים למשכנתא של עד 90 אחוז במחיר למשתכן, אבל אם אתם אחרי הפטר- זה לא יקרה בשום צורה. תבנו על משכנתא שהיא בגובה של 60 אחוז מהשמאות, שזה הרבה יותר הגיוני ובעל סיכוי טוב להתקבל.

להיעזר ביועץ מומחה:

אתם כמובן לא חייבים שום דבר לאף אחד. תעשו כרצונכם, אבל תבינו משהו, משכנתא אחרי הפטר ופשיטת רגל היא דבר מורכב מאוד, מאוד קשה להשיג את האישור הנדרש למשכנתא והרבה מאוד בעיות אחרות בדרך. אני אישית ממליץ בחום גדול לקחת יועץ משכנתאות שמומחה בעבודה עם מסורבים, כמוני למשל או אחרים.

אני יכול לקחת את המסמכים שלכם ולהשיג לכם משכנתא ועושה את זה כבר הרבה שנים, לעומת זאת אתם ככל הנראה לא תצליחו לעשות את זה לבד. משכנתא לאחר פשיטת רגל אתם לא תצליחו לקבל לבד. חבל על הניסיונות ועל זה שתשרפו את עצמכם בכל הבנקים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Martins יחסי ציבור.