מפרסם: קרנית בסון יחסי ציבור
תאריך: 25/09/2018 13:55
נושא: מוזיקה
אופרה אורפאוס – קרדיט מריה רוזנבלט
אופרה אורפאוס – קרדיט מריה רוזנבלט
אלי מגן – קרדיט  הילה עמנואל
אלי מגן – קרדיט הילה עמנואל
סטודיו אופרה  – קרדיט יוסי צבקר
סטודיו אופרה – קרדיט יוסי צבקר
יניב ד'אור – קרדיט  רונן אקרמן
יניב ד'אור – קרדיט רונן אקרמן
הודעה לעיתונות

פועם בהיכל - סדרת קונצרטים חדשה

עמותת מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה תשיק ב-3.10 סדרת קונצרטים חדשה באולם צוקר שבהיכל התרבות תל אביב לזכרה של אנט סלין

שמונה קונצרטים מגוונים ובהם אופרה, מוסיקה קאמרית, ג'אז, מוסיקת עולם, מוסיקה עתיקה ועוד עם: אנסמבל אופרה אורפאוס . האורקסטרה עם אלי מגן ומאיה בלזצמן . יניב ד'אור ואנסמבל נאיה . אנסמבל ניקל . הפרויקט הקאמרי הישראלי . אתי בן זקן ואנסמבל מודליוס . שלישיית אלכסנדר . סולני האופרה סטודיו ואנסמבל פניקס ==

עמותת מרכז פליציה בלומנטל למוזיקה, ארגון גג למוזיקאים עצמאיים, שמתמקדת בגילוי, במתן הזדמנויות ובתמיכה במוזיקאים ישראלים שפועלים בישראל, עומדת מאחורי שורה של אמנים והרכבים ישראליים שעומדים בחזית העשייה המוסיקלית בישראל וברחבי העולם. העמותה והמרכז, שהוקמו על ידי אנט סלין, ביתה של הפסנתרנית פליציה בלומנטל, משיק בתחילת אוקטובר סדרה קונצרטים ומופעים חדשה באולם צוקר שבהיכל התרבות ובה ייתן במה לבולטים שבהרכבי המרכז. הסדרה מוקדשת לזכרה של אנט סלין שהלכה לעולמה ביוני 2017. מנכ"לית העמותה אביגיל ארנהיים: " הפרידה מאנט, נמצאת קרוב ללבנו וחשבנו שהכי נכון יהיה לכבד את זכרה עם עשייה מוזיקלית מקומית. היא, שדאגה לכך בעשרים השנים האחרונות."

הסדרה תיפתח ב3.10 בביצוע האופרה "אורפאוס" מאת טלמן בבימוי מלא. את היצירה יבצע אנסמבל "אופרה אורפאוס" בניצוחו של יאיר פולישוק, בהשתתפות זמרים סולנים מובילים: הדס פארן, עודד רייך, דניאלה סקורקה, איתן דרורי, טל גנור ופניני גרובנר ובבצוע בכלי תקופתיים. ההפקה תעלה בבימויה של שירית לי וייס. ההרכב החדש וההפקה עוררו כבר את סקרנותם של רבים ולהפקה נותרו כרטיסים בודדים.
בקונצרט השני בסדרה (5.12), יציינו אתי בן זקן ואיתן שטיינברג 20 שנים לפרויקט הלדינו וישיקו לרגל האירוע אלבום חדש ובו מבחר מהשירים בפרויקט בביצוע אנסמבל מודליוס.
בקונצרט השלישי (9.1) יארחו חברי האורקסטרה את אלי מגן ומאיה בלזצמן לתכנית ובה עיבודים מיוחדים לשירים של שניהם לצד מוסיקה מקורית של ההרכב.
בקונצרט הרביעי (13.2) תארח שלישיית אלכסנדר את הויולן גיא בן ציוני לתכנית קאמרית ובו מיצירות בטהובן ושומאן.
אנסמבל ניקל יעלה ערב של מוסיקה וקולנוע בקונצרט החמישי בסדרה (12.3) בשיתוף פעולה עם הבמאי פיטר צ'רקסקי מאוסטריה. בערב מסקרן זה אנסמבל ניקל יבצע מבחר יצירות קאמריות חדשות שנכתבו לליווי טרילוגיית הסרטים Cinemascope מאת צ‘רקסקי בהן שימוש במוסיקה אלקטרונית, אמצעי תאורה ואביזרי ready-made המאפשרים יחדיו חוויה בה יכול הצופה כמו לגעת בסרט ובסאונד שלו.
בקונצרט השישי (4.6) יופיע זמר הקונטרטנור יניב ד'אור עם ההרכב הבינלאומי נאיה שמשלב בין מוסיקה עתיקה מערבית ומזרחית. המופע מבוסס על טקסטים מהליטורגיקה היהודית, המוסלמית

(סופית) והנוצרית וכולל פיוטים מסורתיים, ומזמורים עתיקים וחדשים מספרד, טורקיה, איטליה, צרפת וישראל.
בקונצרט השביעי (19.6) יופיע הפרויקט הקאמרי הישראלי בתכנית ובה מיצירות רוול ומוצרט.
את הסדרה תחתום הפקה מסקרנת במיוחד (10.7) - בכורה ישראלית לאופרה הבריטית הקומית "שודדי ים" מאת המלחין סטיבן סטורצ'ה בן המאה ה-18, בביצוע סולני מיתר "אופרה סטודיו" של האופרה הישראלית, אנסמבל פניקס ובבימויה של שירית לי וייס.

סדרה זו תצטרף לשלל האירועים שמקיים המרכז למוסיקה פליציה בלומנטל שכוללים את הסדרה "פועם בלב", שתעלה זו העונה השלישית ותתקיים בגלריה מיזנה שבמוזיאון תל אביב. "פועם בלב", מציגה תעודת זהות ישראלית של עולם המוזיקה השוקק בארץ. היצירות בסדרה נבחרו בשיתוף עם ההרכבים הקאמריים, במטרה לאפשר לקהל הסקרן להעמיק את היכרותו עם המוזיקה האמנותית והעממית, שנוצרה ונוצרת בארץ, כשילוב או היתוך ייחודי של מסורות מן המערב ומן המזרח ומוזיקה חדישה בת ימינו. עוד על הסדרה באתר פליציה בלומנטל: http://fbmc.co.il/

כמידי שנה יעלה המרכז למוסיקה את פסטיבל פליציה בלומנטל, שיתקיים ב-2019 בין 26 ל- 30 במרץ ויציע מבחר עצום של קונצרטים ומופעים ובהם מוסיקאים והרכבים מהארץ והעולם.

"פועם בהיכל" – התכנית המלאה
3.10 רביעי, 20:00
האופרה "אורפאוס" מאת ג.פ. טלמן (1726)
הפקה קאמרית חדשה בבימוי מלא בביצוע אנסמבל אופרה אורפאוס.
יאיר פולישוק, ניצוח; שירית לי וייס, בימוי.
בשיתוף נגנים סולנים בכלים תקופתיים.
זמרי האנסמבל: הדס פארן, עודד רייך, דניאלה סקורקה, איתן דרורי, טל גנור, פניני גרובנר.
הסיפור המפורסם על אורפאוס ואאורידיצ'ה היווה השראה למלחיני אופרה רבים, בשל
עיסוקו בכוחה של המוזיקה ובמיוחד כוחה המופלא של השירה. טלמן כתב והלחין יצירה
יפהפיה ומרגשת על המאבק בין כוחות האהבה, המוזיקה והאמנות לבין כוחות השלטון
המשחית והקנאה.

5.12 רביעי, 20:30
קונצרט לאדינו חגיגי.
אתי בן-זקן, איתן שטיינברג, אנסמבל מודאליוס ואמנים אורחים.
חגיגת יום הולדת 20 לפרויקט הלאדינו של איתן שטיינברג ואתי בן-זקן והשקת אלבום חדש ממבחר השירים בפרויקט: "האלבום הספרדי הכפול" – שירי אהבה וחתונה בעיבודים ייחודיים מאת איתן שטיינברג.
בהשתתפות: אתי בן-זקן וחברי אנסמבל מודאליוס בהרכב מורחב וחגיגי, עם נגן החליליות מיכאל מלצר, נגנית הלאוטה אופירה זכאי ופסנתרנית הג'אז ענת פורט. ניצוח: איתן שטיינברג.

9.1 רביעי, 20:30
האורקסטרה – תזמורת הג'אז הישראלית.
עם אלי מגן, קונטרבס ושירה; מאיה בלזיצמן, צ'לו ושירה

קלאסיקה ישראלית. קונטרבס וצ'לו מאחרית הימים והרבה מעבר.
עיבודים מיוחדים של חברי האורקסטרה למוסיקה של אלי ומאיה לצד מוזיקה מקורית של האורקסטרה

13.2 רביעי, 20:30
צלילי אור. שלישיית אלכסנדר עם הויולן גיא בן ציוני
נתאי צרי, כינור, אלה טובי, צ'לו, מיכל טל, פסנתר, גיא בן ציוני, ויולה.
"לשלוח אור לחשכת לב האדם - זוהי חובתו של האמן" (רוברט שומאן)
קונצרט קאמרי מיצירות בטהובן ושומאן, שניהם בעלי עולם פנימי סוער במיוחד.
בתכנית - שלישיית קטעי הפנטזיה של שומאן ורביעיית הפסנתר המפורסמת שלו עם שלישיית הפסנתר הרעננה בסול מז'ור מאת בטהובן

12.3 שלישי, 20:30
Found Footage
אנסמבל ניקל (ישראל) בשיתוף פעולה עם הבמאי פיטר צ‘רקסקי (אוסטריה).
ערב של מוזיקה וקולנוע בו אנסמבל ניקל מנגן מבחר יצירות קאמריות חדשות שנכתבו ללוות את טרילוגית הסרטים Cinemascope מאת צ‘ר'סקי. מלבד כלי הנגינה שלהם עושים חברי ההרכב שימוש במחשבים, אלקטרוניקה חיה, אמצעי תאורה ובאביזרי ready-made המאפשרים יחדיו חוויה בה יכול הצופה כמו לגעת בסרט ובסאונד שלו.

4.6 שלישי, 20:30
התעלות. יניב ד'אור ואנסמבל נאיה
יניב ד'אור, קונטרה טנור
אנסמבל נאיה: עמית טיפנברון, ויולה דה גמבה; מורט קקמאז, ניי/דודוק/שירה; ארז מונק, כלי הקשה; אייל לבר, גיטרה פלמנקו/גיטרה בארוק; נדב עובדיה, פסלתריון; מרווין דילמן, דידג׳רידו;
ברי מוסקוביץ, תיאורבו
שיתוף פעולה בין מוזיקאים בינלאומיים המתמחים בשילוב סגנונות בין מזרח למערב. המופע מבוסס על טקסטים מהליטורגיקה היהודית, מוסלמית (סופית) ונוצרית וכולל פיוטים מסורתיים, מזמורים עתיקים וחדשים מספרד, טורקיה, איטליה, צרפת וישראל.
המצלול הייחודי של המופע מתאפשר הודות לכלים האותנטיים עליהם מנגנים חברי הרכב, מצלול התומך בשירה רבת הצבעים וההבעה של יניב ד׳אור, המושרת באסתטיקה קלאסית ובכך יוצרת גשר תרבותי ייחודי.

19.6 רביעי, 20:30
ראוול ומוצרט עם הפרויקט הקאמרי הישראלי
סיון מגן, נבל; גי אשד, חליל; טיבי צייגר, קלרנית; איתמר זורמן, כינור; דייויד מק׳קרול, כינור; יהונתן בריק, ויולה; מיכל קורמן, צ׳לו.
מ. ראוול - מבוא ואלגרו לנבל, חליל, קלרנית ורביעיית מיתרים; ו.א. מוצרט - רביעיית חליל בדו מז׳ור ק. 285b; מנחם צור - ״מכתב לראוול״; ו.א. מוצרט - קונצ׳רטו לחליל ונבל ק. 299; מ. ראוול - קברו של קופרן (עיבוד ע״י יובל שפירא)

10.7 רביעי, 20:30
שודדי הים. בכורה ישראלית !!
אופרה קומית בשלוש מערכות מאת סטיבן סטורצ'ה (1762 – 1796)
לליברית מאת ג'יימס קוב
סולני מיתר אופרה סטודיו של האופרה הישראלית
אנסמבל פניקס בכלים עתיקים
מירנה הרצוג, ניצוח וניהול מוזיקלי; שירית לי וייס, בימוי
שחזור התווים: דוד זבה
ביצוע צבעוני ומשובב של האופרה הבריטית המטריפה (שבוצעה לראשונה בלונדון ב-21 בנובמבר 1792) שנכתבה על ידי אחד המלחינים הבריטיים החשובים ביותר של המאה ה-18 וזכתה להצלחה גדולה ביותר בלונדון בעת כתיבתה. לאחר שהתווים המקוריים של האופרה הושמדו לחלוטין בשריפה הגדולה בתיאטרון דרורי ליין בלונדון בשנת 1809, והם משוחזרים עתה בשלמותם להופעה זו על ידי דוד זבה.
מושר באנגלית עם כתוביות תרגום בעברית

מחיר כרטיס: 150 ₪.

הנחה לגמלאים, לסטודנטים ולידידי המרכז למוזיקה – 115 ₪
מנוי ל - 4 קונצרטים שונים בסדרה – 420 ₪

הקונצרטים מתקיימים באולם צוקר. היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן
רח'הוברמן 1 תל אביב

כרטיסים באתר: www.fbmc.co.il או בטלפון 03-6201185

לפרטים נוספים אנא חזרו לקרנית בסון: [email protected] ; 0524299441'''

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קרנית בסון יחסי ציבור.