הודעה לעיתונות

השפים המובילים נרתמים לערב התרמה לבני נוער וצעירים בסיכון

ביום שני, ה-08.10.2018 יתקיים ערב התרמה השנתי של עמותת החוט המשולש הפועלת למען בני נוער וצעירים בסיכון. את הערב מארח יקב קסטל בליווי יינות, מופע דואו אינטימי של מארק אליהו וארוחת ערב של מיטב השפים ובתי האוכל הירושלמים: פיינליסטית מאסטר-שף, רחל בן אלול, מרכוס גרשקוביץ ממסעדת אנג'ליקה, וכן השפים מהמסעדות הירושלמיות סטיישן 9, "הירושלמי" ועינוגים. על כל כרטיס תרומה יעניק יקב קסטל מארז יין תואם מתנה.
השתתפות באירוע מתאפשרת דרך רכישת אחד מתוך 5 סוגי כרטיס: רגיל במחיר של 350 ש"ח/כרטיס תמיכה שנתית בצעיר/ה במרחב הפתוח במחיר של 1,500 ש"ח/תמיכה בסדנת העשרה – מוזיקה, אמנות, מחול וצילום בסכום של 5,000 ש"ח/הכשרה שנתית מעשית לצעיר/ה בפרויקט אנה – טבחות בסכום של 10,000 ש"ח ותמיכה בסדנת תעסוקה ל-15 צעירים / צעירות בסכום של 18,000 ש"ח, את האירוע תנחה השחקנית, הקומיקאית וזוכת פרס אופיר, מיה דגן

עמותת החוט המשולש הוקמה על ידי יגאל ודנה גולדשטיין ופועלת משנת 1999 למען נוער וצעירים בירושלים. העמותה, הפועלת בשיתוף משרד הרווחה ובפיקוחו, מפעילה מספר פרויקטים מובילים, המלווים כולם על ידי עובדים סוציאליים ומטפלים מנוסים ומוסמכים. תכנית השיקום של העמותה מציעה לבני נוער ולצעירים בסיכון תמיכה נפשית ופיזית, שמסייעים להם להשתלב בחברה בביטחון עצמי ובמסוגלות. בחוט המשולש מאמינים כי לכל אדם באשר הוא קיימת הזכות לשינוי ולחיים בכבוד ומקבלים כל נער ונערה, צעיר וצעירה, בכל מצב ומאמינים כי על ידי התמקדות בטוב ובכוחות הקיימים של כל אחד ואחת מהם, ניתן לייצר כלים נכונים להתמודדות, צמיחה והתפתחות על פי התפיסה ש: מעט אור דוחה הרבה מן החושך. המהות היא להאיר את הטוב בכל אחד.
בין הפרויקטים נמצאים: מרחב פתוח לבני נוער וצעירים בסיכון-מרחב פתוח לאוכלוסיית בני נוער וצעירים בסיכון בגילאי 14-25, הפועל מ 10:00- בבוקר ועד 22:00 בלילה, 7 ימים בשבוע, כולל שבתות וחגים ומאפשר למאות בני נוער הנמצאים על רצף של מצבי סיכון שונים, לקבל מדי יום פינה חמה וביתית, רצף של מענים הומניטריים (3 ארוחות ביום, חדר מנוחה, מקלחת ושירותי כביסה), אוזן קשבת, טיפול סוציאלי, ייעוץ והכוונה בתחומים שונים ואפשרות להשתלב במגוון פעילויות, חוגים, סדנת תעסוקה, ותכניות שיקום שונות .

בית החוט המשולש לצעירות בסיכון וצעירות בהריון: בית ל-12 צעירות בסיכון ולצעירות בהריון בגילאי 18-25. הבית מאפשר ל 12 צעירות על רצף מצבי הסיכון, לעבור תהליך ארוך טווח של שיקום והכוונה לחיים עצמאיים. הבית לבנות הינו פרויקט ייחודי לצעירות שעברו ניצול, אלימות והזנחה. הצעירות מגיעות לבית לאחר שבחרו לערוך שינוי מהותי בחייהן. לכל צעירה מותאמת תכנית אישית בהתאם למצבה הנפשי והפיזי.

בית החוט המשולש לצעירים בסיכון-בית ל- 12 צעירים בסיכון בגילאי 18-25 .
פרויקט ייחודי בארץ לאוכלוסיית צעירים במצבי סיכון שונים , חסרי מסגרת וחסרי קורת גג ולצעירים שעברו מסגרות סגורות ובתי כלא לצד חיים של הזנחה, אלימות והישרדות.
הבית מהווה מסגרת טיפולית באווירה ביתית משקמת ומעניק לצעירים תמיכה ביטחון ויציבות ומאפשר להם לבצע שינוי בחייהם. בבית ניתנת להם אפשרות דיור,טיפול, תעסוקה והשלמת השכלה מתוך הבנה שכלים אלו יאפשרו להם להשתלב בתור בוגרים עצמאיים בחברה ולא בשוליה.

דירות מעבר לצעירים וצעירות בוגרי ההוסטלים:
דירות המעבר מהוות שלב המשך לבוגרי ההוסטלים בגילאי 18-25, לקראת יציאתם לחיים העצמאיים.
הדירות פתוחות 24 שעות ביממה ומשמשת מסגרת ביתית, תומכת ומשקמת עבור הצעירים להמשיך ולבצע שינוי בחייהם ולהתנסות בחיים בוגרים עצמאיים.

"אנה"- מסעדה חברתית להכשרת בני נוער למקצועות הטבחות והקונדיטוריה:
"אנה" היא מסעדה חלבית כשרה הפועלת כעסק חברתי, וממוקמת בבית אנה טיכו בירושלים. במסגרת הפרויקט פועלת תכנית שיקומית המציעה מענה לנוער במצבי סיכון, שנשר ברובו ממסגרות חינוך פורמאליות, באמצעות הכשרה במקצועות הטבחות, האפייה והקונדיטוריה, בשילוב תכנית טיפולית סוציאלית. הפרויקט הינו פרי יוזמתה של עמותת ה"חוט המשולש" בשיתוף קרן דואליס להשקעות חברתיות ואגף הרווחה בעיריית ירושלים.

https://www.eventer.co.il/erev2018

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אלדר יחסי ציבור ותקשורת.