משה ליאון
משה ליאון
יוסי דייטש
יוסי דייטש
עופר ברקוביץ
עופר ברקוביץ
זאב אלקין
זאב אלקין
הודעה לעיתונות

"פרשה ירושלמית" - סדרת מפגשים בבית אבי חי עם המועמדים לראשות עיריית ירושלים בנושאי הבחירות, עתיד ירושלים ופרשת השבוע

בעידן המודרני מקובל וניתן למצוא הקבלות בין סיפורי ואירועי פרשת השבוע לאירועים אקטואליים ולחיי היומיום של הציבור בארץ ובעולם היהודי. למעשה, לכל פרשות השבוע ניתן לתת פרשנויות אקטואליות ופוליטיות ולעסוק בהן מנקודות מבט תרבותיות, ערכיות וחברתיות.

כעת, לקראת הבחירות המוניציפליות, יתקיימו בבית אבי חי ארבעה מפגשים עם המועמדים שהכריזו על התמודדותם לראשות עיריית ירושלים.

במהלך המפגשים ישוחחו מנחי האירוע - יועצת התקשורת ורד ליון - ירושלמי והעיתונאי יאיר שרקי (חברת החדשות) עם המועמדים על נושאים שונים בפרשת השבוע ועל הקשר בין הפרשה לתפיסת עולמם בנושאים חברתיים, פוליטיים וערכיים ובעיקר על עמדותיהם בסוגיות מרכזיות איתן מתמודדת ירושלים: יחסי חילונים דתיים, הגירה שלילית, סוגיות של תכנון ובנייה, תחבורה ציבורית וניקיון העיר, נושאי חינוך ותרבות ועוד.

המפגש הראשון יתקיים ביום חמישי, 11/10 עם משה לאון סביב פרשת 'נח' שעוסקת במבול, בהיווצרות שושלות הלאומים באזור ובסיפור מגדל בבל. הפרשה גם עוסקת בציוויים מוסריים, בטבע האדם ובחטא היוהרה ועל כל אלו ונושאים נוספים ידובר במפגש.

המפגש השני יתקיים ביום חמישי, 18/10 עם עופר ברקוביץ ובו ידובר על פרשת 'לך לך' העוסקת בהגעתו של אברהם לארץ, בברית בין הבתרים וציווי ברית המילה וגם בסוגיות מורכבות כמו פדיון שבויים, גירושם של הגר וישמעאל למדבר והיחס לזר ולגר.

המפגשים הבאים יתקיימו ביום שני ה- 22/10 עם יוסי דייטש ובאותו השבוע יתקיים מפגש גם ביום חמישי ה- 25/10 עם זאב אלקין. שני האישים ישוחחו על פרשת 'וירא' שבמרכזה שניים מהסיפורים הדרמטיים ביותר במקרא: חורבן עיר החטאים סדום ועקדת יצחק. שני הנושאים האלו עוסקים בכמה מסוגיות המוסר, הצדק והמשפט המרכזיות ביותר בתנ"ך והמועמדים יתייחסו גם לנושאים המשתמעים מהפרשה.

הכניסה לכל המפגשים הינה ללא תשלום, על בסיס מקום פנוי וניתן גם להזמין כרטיסים מראש. פרטים נוספים באתר בית אבי חי- www.bac.org.il.

"פרשה ירושלמית" עם המועמדים לראשות העיר ירושלים – בימים חמישי ושני בשעה 21:00 החל מיום חמישי, ב' בחשוון 11/10 ועד יום חמישי, טז' בחשוון 25/10.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד ליון ירושלמי ייעוץ תקשורתי וחסי ציבור.