האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים
האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים
הודעה לעיתונות

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים תקיים סדרת מפגשים בנושא "גבולות"

האם יש ליקום גבולות? ולידע שלנו על אודותיו? האם יש גבולות לאמונה שלנו בדבר האפשרות להבין את קיומם של הגבולות הללו, אם בכלל?

בחיי היום-יום מרביתנו לא נותנים את הדעת לגבולותיהם של מרחבי הקיום הפיזיים, המנטליים והחברתיים שלנו, וגם לא לניסיונותיו של האדם לפרוץ אותם, אך ראוי שנעשה זאת מדי פעם.

כעת, מקדישה האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים לשאלה הזו של ״גבולות״, את סדרת המפגשים השנתית שלה "בשערי האקדמיה" בשנה האקדמית 2018–2019. בסדרה, כמדי שנה, יתקיימו שישה מפגשים בהשתתפות חברי האקדמיה, חוקרים ואנשי רוח מובילים, ובכל מפגש יידון נושא משותף לכל אלה במבט רב-תחומי.

במפגש הראשון, שייערך ביום רביעי ט"ו במרחשוון תשע"ט, 24 באוקטובר 2018, ישוחחו פרופ׳ משה הלברטל (שגם ינחה את הערב), ד"ר מאיר בוזגלו וד"ר נחמה ורבין על "גבולות האמונה".

המפגשים הבאים יעסקו ב"גבולות היקום", "גבולות באומנות", "גבולות הידע", "גבולות המשפט" ו"גבולות הנורמליות". חברי הוועדה המארגנת של הסדרה הם חברי האקדמיה פרופ' ידין דודאי, סגן הנשיאה פרופ' דוד הראל, פרופ' אבנר הולצמן ונשיאת האקדמיה פרופ' נילי כהן.

סדרת המפגשים "בשערי האקדמיה" מתקיימת זו השנה הרביעית ברציפות והיא מתמקדת בכל שנה בנושא רב-תחומי אחר. היא זוכה להצלחה רבה בקרב הציבור הרחב ואנשי אקדמיה, ובעיקר בקרב סטודנטים ותלמידי תיכון, שגם זוכים להיפגש עם המרצים לפני ההרצאות.

כל המפגשים מתקיימים בבית האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים (רח' ז'בוטינסקי 43, ירושלים) בשעות 19:00–20:30.

המפגשים פתוחים לציבור ללא תשלום, אך מותנים ברישום מוקדם באתר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד ליון ירושלמי ייעוץ תקשורתי וחסי ציבור.