מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 10/10/2018 10:46
נושא: בידור ופנאי, מוזיקה, תרבות
גוסטו בבית הקונפדרציה. צילם: תמיר מוש
גוסטו בבית הקונפדרציה. צילם: תמיר מוש
הודעה לעיתונות

גוסטו משיק את אלבומו החדש עאפאכ ("בחייך") - יום חמישי, 18.10.18 בבית הקונפדרציה בירושלים

הזמר-יוצר הירושלמי גוסטו הוא מהאמנים המסקרנים ביותר בסצינת מוזיקת העולם בישראל. הוא פעיל בזירה מוזיקלית זו כבר עשר שנים והוציא ארבעה אלבומים. גוסטו יגיע להופעה ראשונה בבית הקונפדרציה, בה ישיק בפני הקהל הירושלמי את אלבומו החדש, "עאפאכ" ("בחייך", בערבית מוגרבית).

גוסטו הוא בן להורים ילידי מרוקו והמוזיקה שהוא יוצר הושפעה תמיד ממוזיקאים מוגרבים, בייחוד האלג'יראים, ובשירים רבים שלו שילב בית או פזמון בערבית מוגרבית. האלבום "עאפאכ" הוא הראשון בו גוסטו שר את כל השירים בשפה זו, שהיא שפת אמו. "אני מאזין, לומד ומושפע מהמוזיקה המוגרבית כל חיי," הוא אומר. "הפעם החלטתי להקדיש אלבום שלם למוזיקה המתכתבת עם השפה והמוזיקה המוגרבית. בסופו של דבר זה היה אתגר גדול יותר ממה שחשבתי."

"עאפאכ" הוא פרויקט בינלאומי וכולל מוזיקאים מספרד ומרוקו ותזמורת של נגנים ממערב וממזרח ירושלים, בניצוחו של תום כהן. באלבום זה גוסטו מבצע דואטים עם הפסנתרן-זמר הצרפתי-אלג'יראי-יהודי מוריס אל-מדיוני, ועם הזמרת מירי מסיקה. האלבום ספוג כולו בהשפעות של המוזיקה המוגרבית לגווניה השונים, אך נגיש גם לאלה שלא דוברים שפה זו. גוסטו יצר באלבום זה שפה מוזיקלית נועזת וחוצת גבולות, המחברת את המקצבים של המוזיקה המוגרבית המסורתית עם הפקה מודרנית עשירה ומלודית.

"אני אספר במופע על השירים של "עאפאכ" ועל ההשראה לחיבור שירים אלה," גוסטו אומר, "ואשיר גם שירים מהאלבומים הקודמים."

ילוו את גוסטו הגיטריסט אלי בוטבול, הכנרת ורה גורנשטיין, המתופף שמוליק דניאל, נגן העוד, מנדול ובנג'ו אלעד בוהדנה והבסיסט דודו לוי. יום חמישי, 18.10.18, בשעה 20:30 בבית הקונפדרציה בירושלים.

לקליפ יו-טיוב של גוסטו: https://youtu.be/-Rj4WX6Fvb0

לדף האמן של גוסטו: https://www.gustomusic.net

מחיר כרטיס למופע: 70 ש"ח | זכאי הנחה: 55 ש"ח | סטודנטים: 40 ש"ח | חברי בית הקונפדרציה: 42 ש"ח

בית הקונפדרציה ע"ש קלמן סולטניק, בניהולו האמנותי של אפי בניה, שוכן על קו התפר בין מזרח ירושלים למערבה ומציע לקהל הרחב מופעים חוצי גבולות, תרבויות ומסורות, במטרה לקדם דיאלוג בין תרבויות בתחומי הספרות, המוזיקה והתיאטרון. האירוע בתמיכת משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות ועיריית ירושלים, האגף לתרבות.

לפרטים נוספים:

בית הקונפדרציה בפייסבוק: https://www.facebook.com/conhouseisrael

אתר בית הקונפדרציה: http://www.confederationhouse.org

או בטל' 02-6245206, שלוחה 4

יחסי ציבור: יצחק רביחיא, רב תקשורת – 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.