הודעה לעיתונות

"אשה של בית"-כאן 11 ישדר בבכורה טלוויזיונית את סרטה התיעודי של ג'יין ביבי, זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל "דוק אביב 2018

הסרט מתעד מערכת יחסים של שלושה דורות של נשים במשפחה גרוזינית מסורתית. נשים שעברו דיכוי הופכות מיוזמתן לסוכנות השיטה הפטריארכלית ולא מהססות לדכא את בנותיהן למען כבוד המשפחה

***

"סרטים מכאן", רצועת הדוקו ב-כאן 11, יום שני, 29.10.18, בשעה 21:00

כאן – תאגיד השידור הישראלי ישדר ב-29.10.18 בשעה 21:00 את הסרט "אשה של בית", בבימויה של ג'יין ביבי, שזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל דוק אביב 2018. הסרט מתאר, דרך הסיפור האישי של הבמאית, את היות האישה הגרוזינית רכוש הנשלט בידי אביה והמועבר בהמשך לבעלה ואת שיתוף הפעולה של הנשים עם הקוד הגברי במשפחה.

מערכות היחסים בין הנשים במשפחתה של ג'יין נעות בין אהבה לבין כעסים עמוקים ולא מדוברים. במשך השנים פיתחה היוצרת מעין אישיות כפולה: מצד אחד היא הפנימה את הקוד התרבותי, ומצד שני התעוררו בה התנגדות וביקורת שלרוב לא קיבלו מקום במשפחה. היא סירבה להתחתן, התגייסה לצה"ל, למדה קולנוע, התאהבה בבחור מחוץ לעדה, ובגיל בת 38 החליטה להביא ילד מחוץ למסגרת הנישואין.
אחרי שנים של בריחה, רגע לפני הפיכתה לאם, עוצרת ג'יין להתבונן בנשים במשפחתה וביחסיהן בצילם של הגברים במשפחה. בפעם הראשונה בחייה היא חוזרת הביתה עם מצלמה כדי לשבור את קשר השתיקה ולנסות להבין את בחירותיהן של אימה וסבתה ואולי אפילו לסלוח. "אישה של בית" הוא סרטה הראשון.

נימוק חבר השופטים בפסטיבל "דוק אביב 2018":
"יוצרת הסרט, קול חדש ונועז בנוף הקולנועי, מגלה יחס חסר פשרות למלאכתה. בזה אחר זה, היא חוצה את גבולות הטאבו שהציבו לפניה ערכי המסורת וסוללת דרכים קולנועיות חדשות ליצירת דיוקן בלתי-נשכח של האהבה שיכולה להתקיים בין 3 דורות של נשים"

לינק להצצה :
https://www.youtube.com/watch?v=retTkkygqsk&feature=youtu.be

הסרט "אשה של בית" ישודר ברצועת הדוקו השבועית של כאן 11, "סרטים מכאן", ביום שני, 29.10.18, בשעה 21:00, ויועלה לצפייה מלאה גם בערוץ של כאן ביוטיוב. משך הסרט: 72 דקות
בימוי צילום ותסריט: ג'יין ביבי | הפקה: אריק ברנשטיין | עריכה: נואית גבע | חברת ההפקה: עלמה הפקות בע"מ | מוסיקה: שי אלון | שפת הסרט: עברית, גרוזינית | כתוביות: עברית, אנגלית
לפרטים נוספים: נילי שגיא | [email protected] 054-7906872

על אודות כאן

כאן, תאגיד השידור הישראלי, נולד ב-2015 (בעקבות חקיקה ב-2014) כדי לספק שידור ציבורי עצמאי, חדשני, מקצועי ומגוון, הנותן ביטוי לכלל הדעות והזרמים בחברה הישראלית. "כאן" עלה לאוויר במאי 2017, ולו שלוש זרועות שידור: דיגיטל, רדיו וטלוויזיה. מערכת דיגיטל ליצירת תוכן ולהפצת השידורים באתרים, באפליקציות וברשתות החברתיות; 9 רשתות רדיו FM: כאן ב', כאן גימל, כאן קול המוסיקה, כאן 88, כאן תרבות, כאן רק"ע, כאן מורשת, מכאן, תחנת הרדיו הערבית, וכאן פרסית; ושידורי טלוויזיה: ערוץ בשפה העברית – כאן 11, ערוץ כאן חינוכית 23- המשדר תכני ילדים ונוער ברצף וערוץ בשפה הערבית מכאן 33, המשודרים מהמערכות ומהאולפנים של התאגיד בירושלים, מודיעין, תל-אביב, חיפה ובאר-שבע.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כאן - תאגיד השידור הישראלי.