הודעה לעיתונות

כאן 11 ישדר בבכורה את הסרט התיעודי: "מתנחלת"

הבמאית התל-אביבית איריס זכי "מתנחלת" במשך חודשיים בליבה של ההתנחלות תקוע בניסיון להכיר את האנשים שגרים מן העבר השני של הקו הירוק

***

"סרטים מכאן", רצועת הדוקו ב-כאן 11, יום שני, 5.11.18, בשעה 21:00

כאן – תאגיד השידור הישראלי ישדר ב-5.11.18 בשעה 21:00 את הסרט "מתנחלת", סרטה הראשון באורך מלא של הבמאית עטורת הפרסים איריס זכי.
זכי, במאית תל-אביבית, עברה להתגורר בהתנחלות תקוע למשך חודשיים כדי להכיר את האנשים שמעברו השני של המתרס הפוליטי ומעברו השני של הקו הירוק. היא קבעה את מקומה בלב היישוב, הקימה שם סטודיו נייד והכריזה ״אני שמאלנית, אני נגד הכיבוש וההתנחלויות – אבל בואו נשב לדבר״.

לאחר התחלה לא פשוטה, שגררה גם היתקלויות עם תושבי היישוב ורתיעה שלהם ממנה, עם הזמן יותר ויותר אנשים התחברו אליה ויצרו איתה קשרי חברות אמיצים. כך מצאה את עצמה מוזמנת לארוחות ערב אצל משפחות ביישוב, יוצאת לבירה עם חברים שהכירה ואף נסחפת לרומן עם מתנחל.

בזמן שגרה בתקוע, איריס התחברה עם שכנה שגרה בדירה שלידה. לקראת סוף הצילומים, בצוהרי אחד מימי שישי, שמעה בכי נוראי וצעקות בוקעים מהדירה. השכנה שלה, שירה מרק, התבשרה שמשפחתה הייתה קורבן לפיגוע ירי, שבו נהרג אביה – הרב מיכאל מיכי מרק, ראש ישיבת עתניאל, ואימה ואחֶיה נפצעו.

בדמויות הבולטות בסרט: מוריה לוינגר, נכדתו של הרב משה לוינגר, המצהירה על עצמה בחיוך גדול שהיא "פשיסטית" ומספרת לאיריס איך היה לגדול בחברון, ומיכל פרומן, כלתו של הרב פרומן, שנדקרה בידי מחבל בתקוע כשהיא בהיריון, והגישה הפייסנית שלה עוררה ביקורות רבות.

המפגשים הבלתי אמצעיים בין איריס לבין תושבי תקוע מעלים סיטואציות משעשעות, דיונים נוקבים ויוצרים שיח פתוח ונדיר בגילוי הלב שלו כמו גם רגעים של הקשבה הדדית.

איריס זכי היא יוצרת קולנוע תיעודי שזכתה בפרסים בין-לאומיים וד״ר לקולנוע דוקומנטרי. היא אחותו של אורי זכי, פוליטיקאי בעל תפקידים מגוונים במפלגת מרצ, שעמד בעבר בראש "בצלם" ארה"ב, וגיסתה של ח"כ תמר זנדברג העומדת בראשות מרצ.
סבתה של איריס, סועאד זכי הייתה זמרת יהודייה מפורסמת במצרים, שהתאהבה במוזיקאי המוסלמי – מחמד אלעקאד. השניים התחתנו, התגרשו, התחתנו שוב ובסופו של דבר חיו יחד בישראל.

הסרט "מתנחלת" ישודר ברצועת הדוקו השבועית של כאן 11, "סרטים מכאן", ביום שני, 5.11.18, בשעה 21:00, ויועלה לצפייה מלאה גם בערוץ של כאן ביוטיוב. משך הסרט: 52 דקות
בימוי: איריס זכי | תסריט: איריס זכי, אורן יניב | הפקה: איריס זכי, אסנת סרגה | חברת הפקה: נאטס הפקות בע"מ Nutz Productions | עריכה: אורן יניב | צילום: אור אזולאי, איריס זכי
לפרטים נוספים: נילי שגיא | [email protected] 054-7906872

על אודות כאן

כאן, תאגיד השידור הישראלי, נולד ב-2015 (בעקבות חקיקה ב-2014) כדי לספק שידור ציבורי עצמאי, חדשני, מקצועי ומגוון, הנותן ביטוי לכלל הדעות והזרמים בחברה הישראלית. "כאן" עלה לאוויר במאי 2017, ולו שלוש זרועות שידור: דיגיטל, רדיו וטלוויזיה. מערכת דיגיטל ליצירת תוכן ולהפצת השידורים באתרים, באפליקציות וברשתות החברתיות; 9 רשתות רדיו FM: כאן ב', כאן גימל, כאן קול המוסיקה, כאן 88, כאן תרבות, כאן רק"ע, כאן מורשת, מכאן, תחנת הרדיו הערבית, וכאן פרסית; ושידורי טלוויזיה: ערוץ בשפה העברית – כאן 11, כאן חינוכית 23 –המשדר תוכניות לילדים ולנוער ברצף וערוץ בשפה הערבית – מכאן 33. השידורים משודרים מהמערכות ומהאולפנים של התאגיד בירושלים, מודיעין, תל-אביב, חיפה ובאר-שבע.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- כאן - תאגיד השידור הישראלי.