מפרסם: סדן הפקת אמנות
תאריך: 14/10/2018 23:21
נושא: אמנות, תרבות, אדריכלות
גבו בלפר
גבו בלפר
גבו בלפר
גבו בלפר
גבו בלפר
גבו בלפר
גבו בלפר
גבו בלפר
הודעה לעיתונות

אמן הפופ -ארט גבו בלפר-כעת התערוכה המובילה במקביל לפסטיבל הפסנתרים בתיאטרון ירושלים

מוסיקה בצבעים – GABO BALFAR
11.10.2018-11.11.2018
התערוכה מוצגת באכסדרת שרובר-תיאטרון ירושלים
אוצרת: נגה ארד-אילון
"אם למוסיקה היו צבעים.. יתכן שהיתה נראיית כמו העבודות של GABO BALFAR
האמן גבו בלפר מציג במקביל לפסטיבל הפסנתרים החשוב המקיים כמידי שנה בתיאטרון ירושלים, תערוכת יחיד, פופ ארטית נועזת של איקונות המוסיקה שהוא אוהב.
האמנות שלו משקפת את מורכבות החיים, עם נסיון למצוא משמעות ופרשנות דרך הסתכלות אל המוכר בדרכים וטכניקות חדשות ומרגשות.
בסדרה שתוצג האמן משתמש בשפת המוסיקה המתארת תיאור מרענן של פתיחות, טוהר ואותנטיות. היא מתוארת בפלטת צבעים קבועה בה משתמש האמן, הכל בתצוגה עשירה של יחסי אנוש ויופי אנושיים דינמיים.

בסדרת זו משלב גבו משלב סגנונות גרפיטי ופופ-ארט עם איקונות מוסיקאליות נודעות חלק משמעותי ביצירה של GABO הוא שהשאיפה שלו היא שכל צופה יתחבר ליצירה שלו מנקודת המבט שלו. העמדה הראשונית של הצייר לא חשובה. לכל צופה תהיה חוויה אישית מהיצירות.
מוסיף האמן:
"אני רוצה שהציורים שלי ידברו אליכם ולא השם שלי. לכן חותם בשם GABO BALFAR
אוהב מאוד את העבודה עם צבע שמן. מציור אמפרסיוניסטי עבר לצייר בסגנון הנוכחי. תנועות ארוכות וממושכות. עובד במקביל על מספר ציורים כי לא רוצה לחכות עד שהצבע יתייבש. תהליך למידה מתמיד".
החל Gabo Balfar לפני כשנתים עם סדרת ציורי המוסיקה. מאוד אוהב מוסיקה וג'אז בפרט. המוסיקה מניעה אותו לצייר את הנגנים. החיצוניות של הנגנים אינה בעלת משמעות, אלא רק המוזיקה שלהם, שהיא הדרך שלהם להתבטא בעולם.
הבחירה בצבעוניות האינדיגו – אינדיגו והגוון בין כחול לסגור – צבעים שדיברו אל האמן. נשאר בפלטה קבועה, עם מעט גוונים – התבהרות הגוונים נותנת את הפורטרט של האמן. כלי הנגינה תמיד באדום. כך נוצרת שפה אמנותית שיש בה קוים מאפיינים שחוזרים על עצמם.
כל ציור מתחיל בבחירה של תמונה ובסקיצה ראשונית על הקנבס. שכבה ראשונה בכחול, והמתנה של שבועיים עד לייבוש ואפשרות להוספת שכבה נוספת. הלמידה תוך כדי עשייה, מהטעויות וההצלחות לאורך הדרך. חלק מהעבודות הסתיימו לאחר חודש וחלק לאחר ששה חודשים. מלבד ציור הוא עוסק במגוון נושאים אמנותיים כמו פסיפס, גילוף בעץ, חציבה באבן. התנועות הארוכות של המכחול הגיעו מהגילוף. האמן יוצר תוך כדי האזנה למוסיקה ויש קצב לתנועות עם המכחול. לעיתים המוסיקה של האמן המצויר מושמעת ברקע כהשראה והשפעה – מוסיקה כהשראה ליצירה חזותית.
חלק משמעותי ביצירה של GABO הוא שהשאיפה שלו היא שכל צופה יתחבר ליצירה שלו מנקודת המבט שלו. העמדה הראשונית של הצייר לא חשובה. לכל צופה תהיה חוויה אישית מהיצירות.
בתחילה לא חתם אפילו. לא רצה שיכירו אותו. כיום, עם עיצוב סגנון אישי כה מגובש, הוא חותם בשם הפסאודוני GABO BALFAR.
עבודותיו הוצגו בברלין.
מייל האמן
https://www.gabobalfar.com

האמן בפייסבוק:
https://www.facebook.com/Gabo.Balfar/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.