מפרסם: רב תקשורת
תאריך: 16/10/2018 10:46
נושא: בידור ופנאי, ספרות, תרבות
ערב השקה בתמול שלשום, יום א', 28 באוקטובר
ערב השקה בתמול שלשום, יום א', 28 באוקטובר
הסופר והיוצר אביאל רובשוב
הסופר והיוצר אביאל רובשוב
הודעה לעיתונות

ערב השקה לספרו החדש של אביאל רובשוב "המטאפיסיקה של הארוס" - יום א', 28.10 בתמול שלשום, ירושלים

ספר חדש "המטאפיסיקה של הארוס" שכתב אביאל רובשוב, קושר בין אחד האדירים שבמאוויי האדם – הארוס, ובין יסודות היקום. תוך כדי פירוט הטעמים לקישור הזה, ולאחריו, מתבררות בספר שאלות בשורה רחבה של נושאים ונחקרים בו מושגי היסוד של ההוויה האנושית. לספר, המנסה לתת פתרון לחידת העולם, שני חלקים: מסה מפורטת בשם" מסע בתוך הלוגוס" הבאה לבסס את ההכרה במעמדו המטאפיסי של הארוס, ולאחריה מארג של למעלה מ-1500 אמרות שהגה וניסח המחבר - "ניצוצות בתוך הכאוס" שאורם יזהר ביתר שאת לצולחים את המסע הפותח.

ערב ההשקה לספר יערך בבית הקפה וחנות הספרים "תמול שלשום" ברחוב יואל משה סלומון 5 ביום א', 28 באוקטובר בשעה 19:00. בהשתתפות פרופ' משה הלברטל, ד"ר יואב אשכנזי, וחנן פיינשטיין בקטעי גיטרה. הלינק לאירוע, באמצעותו גם ניתן לרכוש כרטיסים: https://eventbuzz.co.il/lp/event/Eros_Tmol

הספר "המטאפיסיקה של הארוס" זוכה לתגובות נלהבות, בין השאר כותב יהודה מלצר על גב הספר: אביאל רובשוב כתב ספר מקורי: ספר סקסי על מטאפיסיקה! זהו חיבור עם מוסיקה יחידה במינה. קודם כל, מוסיקה של תעוזה – מסה מלאה, מן הסוג שמתמעט בעולמה של הפילוסופיה בת זמננו. כך כותב מי שהשאלות הגדולות, הקלאסיות, בוערות בו, והוא לא כבול בשלשלאות המייגעות של כתיבה אקדמאית. ואז, כאילו נכתבו הדברים בידי מישהו המנגן בכלים אחרים מוסיקה אחרת – אפוריזמים! והחיבור של שני אלה למוסיקה אחת מעלה בקורא תחושה כביכול מנוגדת אל מול התעוזה, ענווה.

אביאל רובשוב, תושב ירושלים בן 47 הוא שם העט של אלי לינדר, בוגר (בהצטיינות) של החוג לפילוסופיה באוניברסיטה העברית בירושלים, אשר יוצר גם בתחומי המוסיקה, השירה, והמשפט. לינדר, שנפגש בשנות התשעים מספר פעמים עם פרופ' ישעיהו ליבוביץ, הושפע רעיונית מהפילוסופים הגדולים אפלטון, ארתור שופנהאואר ופרידריך ניטשה ורק מתוך מציאת עצמו חולק עליהם במספר נקודות התמסר בשנים האחרונות לגיבוש פילוסופיה מקיפה משלו, אותה הוא מפרסם בספר זה.

הספר, "המטאפיסיקה של הארוס" בהוצאת אדם עובד, 270 עמודים, נמצא כעת למכירה ברשת סטימצקי ובחנויות הנבחרות, וניתן להשיגו גם באתר המחבר: www.elilinder.com

יחסי ציבור: יצחק רביחיא, רב תקשורת – 054-7999209

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- רב תקשורת.