מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 16/10/2018 14:32
נושא: מוניציפלי
ראש העיר גוזר את הסרט קרדיט מוקי שוורץ
ראש העיר גוזר את הסרט קרדיט מוקי שוורץ
ככר ציון המחודשת קרדיט חברת עדן
ככר ציון המחודשת קרדיט חברת עדן
הופעה מלמעלה קרדיט מוקי שוורץ
הופעה מלמעלה קרדיט מוקי שוורץ
הופעה של סטפן קרדיט מוקי שוורץ
הופעה של סטפן קרדיט מוקי שוורץ
הודעה לעיתונות

השקה בהפתעה: כיכר ציון המחודשת נחשפה בהופעת הפתעה של סטפן

ספסלים, שקעי טעינה חשמליים, במות ישיבה מיוחדת, ערוגות, ריצוף מחודש, עצים מסוגים שונים, תאורת לילה מיוחדת ועוד.

כיכר ציון ההיסטורית, שנוסדה ב 1924, הושקה מחדש הערב (ב) באירוע במעמד ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ובהופעה בהפתעה של הזמר סטפן לגר שהקפיץ אלפי ירושלמים שמחים.

כיכר ציון המחודשת עוצבה ונבנתה מחדש במסגרת תחרות אדריכלים שיזמה עיריית ירושלים בשיתוף "עדן", החברה לפיתוח כלכלי בירושלים במטרה לחדש את מראה הכיכר ההיסטורית

בתחרות, שהתקיימה בשיתוף עם "עמותת אדריכלים מאוחדים" זכו האדריכלים מיה עתידיה, תמיר מנצור-כרמל ומעין טוקי-כרמל.

ועדת השיפוט של תחרות האדריכלים כללה את אימה של שירה בנקי ז"ל, השופטת מיקה בנקי. משפחתה של שירה פנתה לראש העיר ניר ברקת לאחר הרצח במצעד הגאווה, בבקשה לחשוב על דרכים לקדם סובלנות במסגרת ככר ציון, שהייתה המקום המרכזי לאבל על שירה בימי השבעה. ברקת אימץ את ההצעה והחליט לצרף את מיקה בנקי כיועצת מיוחדת לראש העיר בוועדת השיפוט שבחרה את ההצעה הזוכה.

התכנון החדש של כיכר ציון נועד להפוך אותה נעימה למעבר ולשהייה, ובמקביל, לאפשר בה את שאר הפעילויות, כגון: מופעים, מסיבות, שווקים ומעגלי שיח. הכיכר משתלבת עם רחוב יפו המחודש ומחברת בינו לבין מדרחוב בן יהודה השוקק ונחלת שבעה. הכיכר במתכונתה החדשה מעניקה מענה לאוכלוסיות השונות הפוקדות את האזור: קשישים העוצרים לנוח במהלך היום, אנשים השותים קפה בנעימים או יושבים עם המחשב הנייד, צעירים הנפגשים אחרי הצהריים עם חבריהם, משפחות עם ילדים שמחפשות מרחב בטוח ומהנה וקבוצות תיירים שמבקרות במרכז העיר.

במסגרת חידוש הכיכר נערכו כמה שינויים בולטים:

- הכיכר מוקדשת להולכי רגל בלבד ותנועת כלי הרכב תוגבל ותנוטר על ידי מחסום חכם ברחוב שמאי.
- הוצבו במות ישיבה המותאמות באופן ייחודי לכיכר, שנותנות מענה לבודדים, זוגות וקבוצות קטנות כגדולות ומשולבות בהן שקעי טעינה לטלפונים ומחשבים ניידים.
- מדרגות העלייה לרחבת הבנק הוחלפו בתיאטרון ישיבה הצופה אל מרכז הכיכר ומאפשר קיום מופעים בנוסף לשימוש היום יומי.
- המרחב מואר במערכת גופים תלויים שמשווים לכיכר מראה מיוחד גם בלילה.
- בכיכר ניטעו עצים תמירים מסוגים שונים: נשירים, ירוקי עד ובעלי פריחה מגוונת, ושולבו ערוגות מוריקות. העצים החדשים יצלו על מקומות הישיבה וייצרו מיקרו אקלים נעים שימשוך את הבאים למרכז העיר.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת ציין כי "כיכר ציון היא הלב של ירושלים המתחדשת ותושבי ירושלים מתחדשים היום בכיכר חדשה, מעוצבת, מודרנית מוצלת ומוארת. העיצוב החדש של כיכר ציון הופך אותה למקום שמקדם חיבורים, סובלנות וכבוד הדדי. התחדשותה של הכיכר היא עוד שלב בחידושו וחיזוקו של מרכז העיר שעבר מהפך בשנים האחרונות וחוזר למקומו כמרכז העסקים והפנאי של ירושלים. ירושלים תתחדשי".

מנכ"ל חברת עדן, אלון שפייזר הוסיף כי "כיכר ציון היא סמל לעבר, ההווה והעתיד של מרכז העיר. הכיכר המחודשת מצדיעה להיסטוריה של המקום ובמקביל, מתאימה ומנגישה את האזור לקהלים חדשים ומשפרת משמעותית את חווית השיטוט לירושלמים ולמגיעים מחוץ לעיר. כיכר ציון המחודשת תהיה מקום מפגש ציבורי, תרבותי, בינאישי לכלל הקבוצות בירושלים".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.