מפרסם: סדן הפקת אמנות
תאריך: 30/10/2018 17:32
עדכון: 30/10/2018 17:34
נושא: ניו אייג', נשים, עיצוב, אדריכלות
מימי אילוז
מימי אילוז
מימי אילוז
מימי אילוז
מימי אילוז
מימי אילוז
הודעה לעיתונות

האמנית מימי אילוז משתתפת בימים אלו בתערוכה מוזיאלית בגלריה נודעת בעיר וינה

מימי אילוז- ציירת, מעצבת, אמנית.
בימים אלו מציגה אמנית מימי אילוז בתערוכה מוזיאלית בעיר וינה בגלריית אספנים.
אוצר: רמי עזאם
מימי אילוז נולדה בשנת 1965 במרוקו והיגרה לישראל בשנת 1971, מגיל צעיר מימי ידעה שהאמנות הינה התשוקה שלה ולכן כסיימה תיכון למדה תדמיתנות במכללת שנקר לעיצוב ואמנות ועבדה בחברות מובילות בתחום האופנה. המעבר של מימי לאסיה הפך להיות מקור ההשראה שלה ומגרש המשחקים לעבודות האמנות. מימי למדה תחת האומן סטיבן טומאס בהונג קונג ולאחר המעבר לתיילאנד המשיכה את לימודיה עם פרופסור ארי סוטיפונט. ההשפעה של אסיה מאוד ניכרת בעבודתה שמשדרת אופטימיות, רוגע כאשר הדגש הוא על צבעים חזקים ואור. מימי מציירת באופן מקורי ואסטטי שיוצר את הדמויות, המקומות והרגעים. הציורים האוקמניים והמקוריים של מימי משתרעים בצבעים מלאי חיים ובציורים מעוררי השראה שהוצגו בגלריות שונות ברחבי אסיה.

את עיקר ההשראה לעבודותיי אני מקבלת מחוויות שונות ומגוונות, בעיקר מהחוויות החוץ יומיות, אם אלה מקומות שבהם אני מטיילת, ובד"כ שונים בתרבות, בצבעים ובריחות מהתרבות הקרובה אליי. כמו גם מוזיקה, קונצרטים והופעות שונות שמביאות את הרוח והמחשבה למקומות שונים ומרוחקים.
במהלך 21 שנותיי הארוכות במזרח הרחוק, בכל ביקור במדינה, כפר או שבט אני מגלה שההיסטוריה המקומית מרתקת אותי, היופי הוא ייחודי ומאפיין לכל נקודת זמן ומקום, ומתגלה לי שוני מהותי ממקומות אחרים בהם ביקרתי, ויחד עם זאת, חושף את המכנה המשותף האנושי והרחב.
בביקורי בכפרי השבטים ‏ בוויאטנם הלך הרוח נראה היה לי כמרחף משהוא, מעל הארצי והקיים ובהשראתו יצרתי את " הרוחצות בנהר " , "הילדה בשדות האורז " נוצר לאחר ביקורי בסין הלא מתויירת, שם ילדים כמעט מרגע עומדם על דעתם, נוטלים חלק בכל שלבי ייצור האורז לצורכי הקיום המשפחתי שבטי. " ילדות קמבודויות " נוצר לאחר ביקור בקמבודיה, כאשר בכפר נידח תפסו עיני ילדות קטנות ממש, כשהבוגרת מביניהן נושאת את אחיה התינוק, העיניים הענקיות שלה והמבט תפסו אותי כאחיזה משנקת כמעט, תהומות עיניה של ילדה כל כך צעירה, לא הרפו ממני זמן ארוך לאחר הביקור ועד לשלב שבו נצרבו גם הן על הקנבס.
המוסיקה היא אהבה גדולה והיא תופסת חלק נכבד בחיי, בעיקר מרתקת אותי הבעת תנועת הגוף לקולם של הצלילים, וכמתבקש, ריקוד הפלמנקו בעיניי, הוא סוג אולטימטיבי שבעזרתו מביעים צלילים. תנועת הבד, הבעת פניה של הרקדנית וקולו של זמר הפלמנקו המלווה, כולם כלים משלימים להבעה מדוייקת של הצליל. לא בכדי, אני מוצאת את עצמי חוזרת לצייר בנושא זה המלא מנעד רגשות רחב המובעים בכוחה של התנועה הנצרבת על גבי הקנבס.

בציוריי, לרוב ישנה חזרה של צבעים מאפיינים כמו הכחול המבטא עצב לרוב, או צהוב לתקווה ואופק בהיר, כמו גם צבעים שלתפיסתי האישית מבטאים סערה של רגש שלרוב גם תתבטא בתנועה.
בתחילת הדרך ציירתי בעיקר נופים אך היה בכך מן החסר, כשהוספתי דמויות אנושיות והתקבלה תחושת התנועה והחיים בנוסף, או אז, נחה דעתי.
כמו בכל תהליך יצירתי, הדברים שונים ומגוונים מיצירה ליצירה. יש שארועים ,תמונות, וחוויות החרוטים בראשי יזלגו דרך המכחול אל הקנבס, ויש כאלו שיסרבו להימרח על הבד לפרקי זמן ארוכים ומייגעים, עד ל "רגע האחד" שבו הם ימצאו את דרכם אל מחוצה לי וכבר לא יהיו מנת זכרוני האישי .

‏סגנון הציור שלי לתפיסתי לפחות, מגוון , אני לא מגדירה אותו כפיגורטיבי או מודרני, גם לא קלאסי או אבסטרקטי .
אני מציירת את שאני חשה ,כך שאת הסגנון, ואת פרשנותה של היצירה אני מותירה בידיו של המתבונן.

אמנות תמיד היתה חלק ממני וריתקה אותי, בזכרונות הילדות שלי אני חוזרת אל ההתפעלות שהממה אותי כאשר סבתי לימדה אותי לחרוז דוגמאות גאומטריות וצבעוניות שהיו אוטנתניות למקום מגוריה במרוקו, אותם הדפסים וצורות שאפגוש מאוחר יותר בחיי על גבי שטיחים וכריות בביקורי במרוקו.
כך גם איסוף אצטרובלים אבנים קטנות או צדפים שאספנו בטיולים עם אמי בחורש הקרוב למקום מגורינו ויצירתל לכדי בעלי כנף מרהיבים סיכות נוי וכדומה.
בילדותי, הנגינה והציור, היו מקום מפלט לעולם פרטי משלי והיוו מעין יקום שבתוך יקום.‏
הייתי הגדולה מבין אחיותי, וכשהוטל עליי לשמש שמרטפית, הייתי יוצרת רישומי פורטרטים שלהם בעפרון ופחם.

את החשיפה שלי ‏לעולם הציור ולעולם האומנות, אני חבה למורה שלי בתיכון ,נילי בירן, ‏אשר בשיעוריה הפליאה להוביל אותנו בעזרת דמיוננו דרך מסדרונות הלובר, אולמות הוותיקן, גלריית אופיצי ועוד ועוד. שם, בלי להיות נוכחים פיזיים, ניתוחיה את היצירות , נושאיהן, הרקע והסיפור שמאחריהן גילה בפניי עולם שלם, מורכב חושני ומרתק אשר מאז ועד היום משמש לי משענת, וכר אין סופי להתרפק עליו.
תערוכות
שנת 1999 תערוכה ב JCC הונג קונג
שנת 2000 תערוכה במלון הייאט הונג קונג בערב תרומה לילדים חולי סרטן
שנת 2003 תערוכה בקבוצת נטאקורן בתאילנד
שנת 2004 תערוכת ״ ארבעה עשורים, ארבעה אמנים״ באוניברסיטת סירינקארינווירוט בתאילנד
שנת 2005 תערוכה בגלריית אמארי תאילנד
שנת 2006 תערוכה במלון סופיטל תאילנד
האמנית בפייסבוק:
https://www.facebook.com/mimi.illouz

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- סדן הפקת אמנות.