שלומית אהרון צילום יריב פיין וגיא כושי
שלומית אהרון צילום יריב פיין וגיא כושי
נמר חברבורות ציור שלום קוולר
נמר חברבורות ציור שלום קוולר
גב אל גב הדר גלרון פוגשת את מיכה ביטון (1)
גב אל גב הדר גלרון פוגשת את מיכה ביטון (1)
ארז לב ארי והחליפות עמית בן שושן (1)
ארז לב ארי והחליפות עמית בן שושן (1)
הודעה לעיתונות

פסטיבל יהודי בינלאומי לתרבות עכשווית יתקיים החודש בבית מזיא בירושלים בהשתתפות עשרות אומנים (20-27/11)

פסטיבל יהודי בינלאומי לתרבות עכשווית יתקיים החודש בבית מזיא בירושלים בהשתתפות עשרות אומנים (20-27/11)

בין המשתתפים: שלומית אהרון, ארז לב ארי והחליפות, איל שכטר, הדר גלרון, מיכה ביטון, עדן הראל, עודד מנשה, ציון גולן, אלי חביב, יאיר להמן ועוד עשרות רבות של מוסיקאים, שחקנים, רקדנים ויוצרים ואמנים מהארץ ומחו"ל.

בפעם השלישית יתקיים השנה בבית מזיא לתיאטרון שבמרכז ירושלים הפסטיבל היהודי הבינלאומי לתרבות עכשווית. הפסטיבל שם לו למטרה לשקף את העושר התרבותי ואת הגיוון החברתי בארץ ובירושלים אמצעות אמנויות הבמה והמוזיקה.

בפסטיבל מציגים יוצרים צעירים לצד וותיקים, דתיים לצד חילוניים וכאלו המייצגים סגנונות אומנותיים שונים, כך שהתוכנית בכללותה הינה מארג של מופעים מגוונים – כולם בהשראת המורשת וההיסטוריה היהודית רבת הפנים מישראל ומהתפוצות.

את הפסטיבל יזמה ומפיקה קבוצת התיאטרון הירושלמי והוא יתקיים החודש (נובמבר) בימים שלישי עד שלישי ( 20-27/11/2018). לצד עשרות היוצרים והאמנים הישראלים שישתתפו בו, יתארחו השנה גם שני מופעים מחו"ל של קבוצות מארה"ב ומאנגליה.

בין המופעים הבולטים בפסטיבל השנה יהיו הצגת בכורה של המחזה "נמר חברבורות" שכתב יעקב שבתאי ומגולל את סיפורו של פינק המגיע לפלשתינה כשבראשו חזון ציוני להקים קרקס שיפריח את השממה; מופע מחווה של ארז לב ארי והחליפות לזמר האגדי אריס סאן; ערב אישי ואינטימי עם שלומית אהרון; מופע זוגי של עדן הראל ועודד מנשה; מופע תיאטרון-מחול "שמיימיים" – מופע תיאטרון - מחול על תשעה חסידים שמחפשים מתפלל עשירי למניין; ציון גולן שיארח את אמיתי אריכא במופע מחווה לרבי שלום שבזי לרגל 400 שנים להולדתו; קבלת שבת מוסיקלית לכל המשפחה עם להקת עלמא ועוד.

בנוסף, יעלו השנה בפסטיבל גם הצגות בכורה והפקות מיוחדות שנוצרו במיוחד לפסטיבל ובהן: "שלום. בית"- הצגה המבוססת על ראיונות עם שש נשים שבתיהן נשרפו בשריפה הגדולה שהתחוללה בחיפה לפני כשנתיים. מופע נוסף שנכתב במיוחד לפסטיבל נקרא "גב אל גב" - הדר גלרון ומיכה ביטון במפגש מרתק שעוסק בניגודיות שביניהם וביחד הם יוצרים ערב משובח מלא סאטירה, מוזיקה וכל טוב. אירוע נוסף בפסטיבל יחגוג 70 שנות זמר ישראלי – במופע שנקרא 'פס הקול הישראלי' שבו ישירו מיטב אמני ישראל את הלהיטים הגדולים.

עוד הפקות מיוחדות שיוצגו בפסטיבל הן: ''להקת הלל'' של נשות השומרון במופע חדש (לנשים בלבד) לרגל צאת אלבומן השלישי; ''מופע סטנד אפ יהודי'' עם חבורת סטנדאפיסטים שנונים ולא שגרתיים על מסורות מבית אבא, האימא היהודייה ועל ריחות ותרבויות בהשתתפות אלי חביב, מאור ממן, יאיר להמן ורונה נבון ומופע וידאו ארט בכל ערבי הפסטיבל על קירות בניין בית מזיא של היוצר אריק פוטרמן.

בנוסף יעלו בפסטיבל ההצגות 'אימהות שלוש'– הצגה המבוססת על ראיונות אמיתיים עם אימהות של לוחמים שחזרו מהמלחמה האחרונה בעזה'' ומעלה שאלות על הקשר בין אימהות לבניהן החיילים בארץ ועל החיים בצל ההמתנה לדפיקה בדלת (את שלוש האימהות בהצגה משחקים שלושה שחקנים גברים). הצגה מקורית נוספת בפסטיבל היא "טוביה 2018 " שנכתבה בהשראת ספרו הידוע של שלום עליכם ועוסקת בחקלאי טוביה שמנסה לשמור על החזון הציוני של המאה ה 21 – חקלאות ישראלית - מול לחצי וקולות היזמים והקדמה.

בפסטיבל יתקיימו השנה – בבכורה - גם שני מופעים בינלאומיים באנגלית: מחזמר בשם: “Jew you love me?” של אנסמבל הקברט היהודי מלונדון והצגה נוספת בשם: “The chess player” שכתב ומשחק ריצ'ארד מקאלויין (ארה"ב) בהשראת ספרו של סטפן צווייג "משחק המלכים" ושהוצגה השנה גם ברחבי אירופה וארה"ב. זו תהיה גם הזדמנות נדירה לחובבי הבמה, מקצועיים וחובבים, ליהנות גם מכיתת אמן של פרופ' מקאלויין.

לדברי מנהלת הפסטיבל, ''אסנת גיספאן'', קיומו של הפסטיבל הבינלאומי מאפשר להביא לידי ביטוי את המגוון התרבותי העצום שקיים בישראל ובירושלים בפרט. "לצד השאלות והסוגיות העוסקות בזהות, באורח חיים, במתח ובמורכבות הרב תרבותית, קיימת פריחה אמנותית חסרת תקדים של יוצרים דתיים וחילוניים, ומהבחינה הזו אנחנו מעצמה. הפסטיבל השנה מציג פסיפס ומארג מרתק של הצגות תיאטרון ומופעים שנוצרו בהשראת המורשת והתרבות היהודית והישראליות. הצלחנו ליצור תמהיל של סגנונות ויוצרים המציעים לכל אחד ואחת מאתנו - צעירים ומבוגרים, דתיים וחילוניים למצוא את הסיפור שלו. אני מזמינה אתכם לבוא וליהנות ממופעים מרתקים", אומרת מנהלת הפסטיבל.''

''הפסטיבל מתקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט ועיריית ירושלים''.

''פרטים נוספים באתר בימות או באתר קבוצת התיאטרון הירושלמי. מכירת כרטיסים באתר בימות וכן בטלפונים: 6226*, 02-6237000.''

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד ליון ירושלמי ייעוץ תקשורתי וחסי ציבור.