כניסת האקדמיה למדעים - צילום אודי קצמן
כניסת האקדמיה למדעים - צילום אודי קצמן
הודעה לעיתונות

"גבולות היקום" - האירוע השני בסדרת המפגשים על גבולות בתחומי המדעים המדויקים, האומנויות והחברה

יתקיים באקדמיה הלאומית הישראלית למדעים בהשתתפות פרופ' חיים הררי, פרופ' אבישי דקל ופרופ' יעל שדמי
יום רביעי, י"ג בכסלו, 21/11/2018

האם למרחב יש גבול או שהוא אין-סופי? האם לזמן יש גבול או שהוא נמשך לאין-סוף? האם התפשטות היקום, שהמדע מסיק את התרחשותה, תימשך לנצח או שהיא תיעצר והיקום יקרוס תחתיו? ומהם בעצם אבני הבניין היסודיות של היקום והכוחות הפועלים ביניהן? פעם חשבנו שאבני הבניין הן אטומים, אחר כך התברר שבאטום יש גרעין ואלקטרונים, ואז התגלה שבגרעין יש פרוטונים ונויטרוניים, ועכשיו אנחנו יודעים שבפרוטונים יש קווארקים. האם זה סוף הסיפור?

או, במילים אחרות: ממה מורכב הכול? מאין הוא בא ולאן הוא הולך? שאלות שכל ילד יכול לשאול, אך המדע עדיין איננו יודע לספק להן תשובה שלמה. אתגר מחשבתי נצחי שלובש צורה ופושט צורה בכל דור, מתקדם בקצב מדהים, מזין את הסקרנות האנושית בכלל והמדעית בפרט, אך אינו מגיע לסיומו, ואולי גם לא יגיע לעולם.

המפגש השני בנושא "גבולות" של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים יעסוק החודש (נובמבר) בגבולות הזעירים ביותר והגדולים ביותר של היקום ובשאלות שנשארו פתוחות לדורות הבאים של מדענים.

את המפגש (ביום רביעי, י"ג בכסלו, 21/11/2018) תנחה פרופ' יעל שדמי מהטכניון. ישתתפו בו פרופ' חיים הררי, חבר האקדמיה למדעים, נשיא מכון ויצמן בעבר ומי שפעל רבות בתחומי ההשכלה הגבוהה והחינוך (בין השאר כיהן כיו"ר ות"ת, מייסד פרויקט פר"ח וממייסדי החינוך המדעי בישראל), ופרופ' אבישי דקל, אסטרופיזיקאי המתמחה בקוסמולוגיה, מהאוניברסיטה העברית ונשיא האגודה הישראלית לפיזיקה.

המפגשים הבאים בסדרה יוקדשו לנושאים הבאים: "גבולות באומנות", "גבולות הידע", "גבולות המשפט" ו"גבולות הנורמליות".

כל המפגשים פתוחים לציבור ללא תשלום, אך מותנים ברישום מוקדם. פרטים באתר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

"גבולות היקום", יום רביעי, י"ג בכסלו, 21/11/18, בין השעות: 19:00-20:30.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ורד ליון ירושלמי ייעוץ תקשורתי וחסי ציבור.