מפרסם: דיוניסוס יחסי ציבור
תאריך: 12/11/2018 18:24
נושא: מוזיקה
ברוך ברלינר. צילום: יורי פריאטבזלוק
ברוך ברלינר. צילום: יורי פריאטבזלוק
הודעה לעיתונות

קונצרט הצדעה למלחין ישראלי בפסטיבל "לילות לבנים" ברוסיה

ב-15 בנובמבר יתקיים ברוסיה, בעיר הבירה פטרוזבודסק של הרפובליקה קרליה, הגובלת בפינלנד, קונצרט הצדעה ובכורה עולמית ליצירה חדשה של המלחין הישראלי ברוך ברלינר במסגרת "פסטיבל לילות לבנים של קרליה."

פסטיבל "לילות לבנים" נוסד בשנת 2005. ב-13 שנות קיומו הופיעו בו מנצחים, סולנים והרכבים מוסיקליים מהשורה הראשונה של המוסיקה הקלאסית, כמו למשל ה"וירטואוזים של מוסקבה", בניצוחו של ולדימיר ספיבקוב, הסולנים של מוסקבה בניצוחו של יורי בשמט, והתזמורת ההולנדית

"Sinfonia Rotterdam" . בפסטיבל מנוגנות יצירות של מלחינים דגולים מהקלסיקה העולמית כמו בך, מוצרט, בטהובן, ובראמס, לצד יצירות של מלחינים רוסיים כמו צ'יקובסקי, רחמנינוב, סקריאבין ושוסטקוביץ.

מדי שנה נבחר מלחין אורח, והשנה זכה בכבוד הגדול זה המלחין הישראלי ד"ר ברוך ברלינר. בקונצרט ינוגן בביצוע בכורה עולמית קונצרטו לצ'לו ותזמורת, "חלום יעקב", על ידי הצ'לן הבינלאומי סרגיי אנטונוב, שזכה בפרסים בינלאומיים רבים, כאשר היהלום שבכתר זיכה אותו בפרס הראשון ובמדליית זהב בתחרות המוזיקה הבינלאומית על שם צ'ייקובסקי במוסקבה. בשנים האחרונות אנטונוב מתגורר בארצות הברית.

בחלקו השני של הקונצרט תנוגן הפואמה הסימפונית "בריאת העולם" לקריין ולתזמורת, שנוגנה בהצלחה רבה ברחבי העולם. הקריין מקריא טקסטים מקראיים לצד צלילי התזמורת. מאחר שהתורה מתורגמת לכל שפות העולם היא נקראת בכל ארץ בשפה המקומית.

הקריין שנבחר להופעה הנוכחית הוא שחקן התיאטרון והקולנוע הידוע אנדריי דז'ונוב, המכהן גם כבמאי הראשי של התיאטרון הלאומי של קרליה.

המנצח בערב זה יהיה המנצח הרוסי הבינלאומי מיכאל לאונטייב שזכה בשבחים ובפרסים בינלאומיים רבים ברוסיה ומחוצה לה.

לצד שתי היצירות המונומנטאליות תבוצענה שתי יצירות נוספות של ברלינר בסיגנון מוזיקה קלאסית קלה: הנערה עם עגיל הפנינה ווולס שרלוט, המוקדש לאימו של ברוך, שהייתה פסנתרנית רקדנית וזמרת.

השנה זכה ד"ר ברוך ברלינר להכרה בינלאומית כאשר יצירותיו נוגנו בוינה, פריז, מוסקבה, סופיה, קישינב ונוביסאד שבסרביה ועוד. לאחרונה נבחרה הפואמה הסימפונית "בריאת העולם" לאירוע פתיחת בית הכנסת המחודש בעיר קלינינגרד לציון 80 שנה לליל הבדולח.

כמו כן כל הקונצרטים השנה הוקדשו לחגיגות ה-70 למדינת ישראל. בשנים האחרונות ד"ר ברוך ברלינר משתף פעולה עם המוזיקאי נחום סלוצקר והיצירות הן פרי עבודתם משותפת.
חזרה לקהילה

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דיוניסוס יחסי ציבור.