הודעה לעיתונות

מאות השתתפו בוועידת הגליל לעסקים ויזמים ביוזמת ארגון חסדי ל"ב ו'מעוף' - במכללה האקדמית צפת

הצלחה "לוועידת הגליל לעסקים ויזמים ה-1" ביוזמת ארגון חסדי ל"ב ובהשתתפות 'מעוף', הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, אשר התקיימה במכללה האקדמית צפת. המשתתפים ציינו, כי המפגש עם אנשי מקצוע בתחום היזמות והכלכלה תרם להם רבות להעלאת המודעות לעסקיהם, הקנה להם ידע מקצועי רב וגרם ליצירת קשרים והיכרות בין בעלי העסקים. בין המשתתפים בלטו נשים רבות ממגזרים שונים, הנמצאות בשלבים שונים של הקמת והרצת עסקיהן. הועידה התקיימה כחלק משבוע היזמות העולמי, המצוין בכל העולם.

בכנס, בהנחיית מתן חודורוב, הפרשן הכלכלי של חדשות עשר ובהשתתפות כלכלנים, מנהלים בתחום הפיננסי, יועצים עסקיים, מנטורים ומאמנים בתחום המכירות עסק בהקניית כלים שימושיים לצורך פריצת דרך עסקית, בעידן של תמורות כלכליות שינויים בתחום השיווק העסקי.

הרב זלמי ביסטריצקי, מנכ"ל ארגון חסדי ל"ב אמר בדברי ברכתו כי הכנס נולד כצורך אשר הועלה מהשטח ע"י היזמים ובעלי העסקים מצפת והגליל שהארגון מלווה כבר מספר שנים. "לצורך קידום חזון הארגון אנו מפעילים מספר תכניות לשיקום כלכלי, חינוך פיננסי, הקמת עסקים קטנים ויצירת הזדמנויות תעסוקה איכותנית. בשנים האחרונות אנו פועלים רבות בתחום היזמות, זאת מתוך הכרה בכך שיזמות מאפשרת יכולת השתכרות מכבדת וכן יכולה להיות אפשרות להשלמת הכנסה. במסגרת הפעילות הארגון צבר ידע וניסיון בנושאים הקשורים לפיתוח יזמות ולליווי עסקי. בשנה הקרובה נרחיב את תכנית היזמות ו30 עסקים חדשים יפתחו, וכן נפתח תכנית האצה לעסקים קיימים המעוניינים לבצע את קפיצת המדרגה העסקית שלהם".

מתן חודורוב, שהנחה והרצה בוועידה אמר: ״עסקים קטנים הם אתגר גדול בכל מקום בארץ, על אחת כמה וכמה באזור הצפון - שמאופיין בצפיפות אוכלוסייה נמוכה, מרחקי נסיעה גדולים, עונתיות בתחום התיירות ולעיתים גם מתיחות ביטחונית. עם זאת, מגמות בכלכלה החדשה - כמו שיווק דיגיטלי ברשת, שיתוף חללי עבודה כתחליף לשכירת משרדים והשגת מימון בטכנולוגיה עוקפת-בנקים - יוכלו לסייע ליזמים בצפת ובגליל ׳להתקרב׳ אל המרכז ולצמצם פערים. ההצלחה שלהם חשובה מאוד לפיתוח הצפון, כי בעקבותיה יגיעו גם העובדים והתושבים. לכן אני שמח מאוד להגיע לצפת ולפגוש את בעלי העסקים הקטנים באזור״.

רועי כהן מנהל סניפי 'מעוף' קריית שמונה גולן: " אנו שמחים על ההיענות בקרב בעלי העסקים והיזמים מצפת שהגיעו לוועידה. ניהול עסק כיום הינו עניין מורכב והועידה היוותה הזדמנות מצוינת עבור בעלי העסקים להכיר את מגוון השירותים והמענקים שמשרד הכלכלה והתעשייה מעמיד לרשותם וכן לקבל מידע חיוני לניהול עסק בשוק תחרותי ממיטב המרצים מעוף, הינו מערך השטח הארצי של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, שמטרתו לקדם עסקים ויזמים בישראל. ואנשי העסקים. אנו מברכים את ארגון חסדי ל"ב והמכללה האקדמית צפת, על שיתוף הפעולה".

בשם המכללה האקדמית צפת אשר ארחה את הועידה ברך שי סרוגו, כסמנכ"ל למינהל אקדמי: "שיתוף פעולה של כלל הגורמים, יאפשר הקניית ידע מקצועי להצלחה ומינוף של עסקים קיימים ועסקים אשר נמצאים בהתהוות. יזמות נכונה ומוכוונת, תאפשר יצירת מקורות הכנסה נוספים למעוניינים להתפתח בתחומים שיביאו לידי ביטוי את כישוריהם ויכולותיהם, כל זאת ע"י הכוונה נכונה. כנס זה, כמו גם כלל הפעילויות שמובלות ע"י משתתפי הכנס, יכול להוות מנוף לשיתוף פעולה בין האקדמיה לגורמים הפועלים בשטח, ועל כך מברכת המכללה ותבחן את הדרכים לשיתוף פעולה זה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המכללה האקדמית צפת.