מפרסם: עיריית ירושלים
תאריך: 13/11/2018 15:36
נושא: בריאות, מוניציפלי
מבנה העירייה מואר בורוד - קרדיט לארז שני
מבנה העירייה מואר בורוד - קרדיט לארז שני
הודעה לעיתונות

עיריית ירושלים בשת"פ עם הדסה יקיימו יום מודעות לבדיקה וגילוי מוקדם לסרטן השד להגברת המודעות בקרב עובדות עיריית ירושלים

*אחת מכל אחת צריכה לדעת – בדיקה וגילוי מוקדם מצילים חיים!*

בירושלים שיעורי התחלואה נמוכים משמעותית מנתוני התחלואה בתל אביב ובחיפה ושיעורי הריפוי בירושלים גבוהים משיעורי הריפוי בכלל מדינת ישראל.

לציון חודש המודעות לסרטן השד, עיריית ירושלים בשיתוף המרכז הרפואי הדסה תקיים אירוע הסברה באולם מועצת העיר, בתאריך ה 18/11/2018 בין השעות 09:30 – 12:00. האירוע מתקיים עבור עובדות עיריית ירושלים ובמהלך היום תתאפשר בדיקה אנונימית ללא תשלום, אשר תבוצע ע"י רופאות הדסה.

את האירוע תפתח מיכל שלם, ראש הסגל בעיריית ירושלים ולאחר מכן פרופ' תמר פרץ, מנהלת מכון שרת לאונקולוגיה במרכז הרפואי הדסה תספר לנוכחות, עובדות עיריית ירושלים, על תהליך הבדיקה אותו עוברות נשים, האבחון – בדגש על חשיבות האבחון המוקדם, דרך הטיפול הקיים היום ועד הריפוי. מלבד פרופ' פרץ, יציגו מומחים נוספים מהדסה את הזויות השונות של ההתמודדות עם מחלת סרטן השד, הן המנטליות והן הפיזיות, כאלו הנוגעות במטופלת או במשפחתה והסובבים אותה. בהמשך היום, רות, אשר אובחנה עם סרטן השד תספר את הדרך שעברה מהיום בו אובחנה כחולה, דרך ההתמודדות שלה ועד ההחלמה.

לסיכום היום יתקיים פאנל מומחיות בהנחיית פרופ' תמר פרץ ובהשתתפות רופאות הדסה: ד"ר עופרה מימון, ד"ר אלואיז בנש, ד"ר סלומה חוצוראולי, נציגת הצוות הסיעודי בהדסה, הגב' עדנה שלום ונציגת מרכז הד"ס, הגב' ליזה מונאס. פאנל המומחיות יענה על שאלות הקהל ויאפשר לקבל מידע שלא תמיד יש את מי לשאול.

מיכל שלם, ראש הסגל בעיריית ירושלים: "עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה בהעלאת המודעות למאבק בסרטן השד. בשנים האחרונות, מדי חודש נובמבר, אנו מאירים את מבנה העירייה בצבע ורוד במטרה לעלות את המודעות ולגרום לנשים רבות בירושלים להיבדק ולהבין כי בדיקה פשוטה יכולה להציל חיים. בירושלים בשל הגילוי המוקדם, אחוזי הריפוי הריפוי מסרטן השד הם מהגבוהים בארץ, אך עדין עלינו להמשיך ולעודד נשים צעירות ומבוגרות כאחת להקפיד ולהיבדק מדי שנה , זו חובתינו ואחריותינו"

פרופ' תמר פרץ, מנהלת מכון שרת לאונקולוגיה בהדסה מציגה את תמונת המצב בירושלים כאשר מנתונים רשמיים עולה, כי מגמות התחלואה בארץ מראות כי עד לפני 5 שנים נצפתה עלייה בשכיחות המחלה אך מגמה זו השתנתה וב-5 השנים האחרונות חלה התייצבות. יחד עם זאת, ישנה עלייה בשכיחות הופעת המחלה ובירידה בגיל התחלואה בקרב נשים ילידות הארץ, הן ממוצא יהודי והן ממוצא ערבי. בירושלים, שיעורי התחלואה נמוכים משמעותית מנתוני התחלואה בתל אביב ובחיפה – אולם בהדסה ישנן הרבה נשים צעירות כמטופלות במחלת סרטן השד, הן ממוצא יהודי והן ממוצא ערבי. במקביל, שיעורי הריפוי בירושלים גבוהים משיעורי הריפוי בכלל מדינת ישראל. עוד מדגישה פרופ' פרץ כי מבחינה דמוגרפית, במכון שרת בהדסה מטפלים בחולות מכל קצווי העיר, מישובים סובבי ירושלים, וכ-30 אחוז מהמטופלות הן מרחבי הארץ. בנוסף במקום קיימת גם מרפאה לנשים בריאות הנמצאות בסיכון לתחלואה.

פרופ' תמר פרץ, מנהלת מכון שרת לאונקולוגיה בהדסה ומומחית בתחום סרטן השד מדגישה את חשיבות שיתוף הפעולה של עיריית ירושלים עם המרכז הרפואי הדסה בתחום מניעה ואבחון של סרטן השד: "אצל כל אישה קיימת ההבנה שחשוב לאבחן את מחלת סרטן השד בשלב מוקדם", אומרת פרץ. "יחד עם זאת, ברור שיש קושי מסוים ללכת להיבדק ואנו מכירים היטב את הקהל הירושלמי החרוץ, ובין שלל העיסוקים הנשים הירושלמיות לא תמיד מוצאות את הזמן להיבדק. לכן, במסגרת חודש המודעות לסרטן השד אנו מנגישים עבורן את הבדיקה ואת הידע ומגיעים – צוות שלם מהדסה, עד לעיריית ירושלים כדי לאפשר לנשים לשמוע, לדעת ולהיבדק".

רצ"ב תמונה של מבנה העירייה מואר בורוד - קרדיט לארז שני.

לפרטים נוספים:

רונית דרויש, דוברת מינהל תרבות וספורט: 02-6297744.

הדר אלבוים, דוברת המרכז הרפואי הדסה 02-6776220 , 054-2077304 .

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עיריית ירושלים.