מפרסם: המכללה האקדמית צפת
תאריך: 25/11/2018 20:38
נושא: חברה, חינוך, חדשות
הודעה לעיתונות

יום עיון: "נשים בפוליטיקה - לאחר הבחירות לרשויות המקומיות" במכללה האקדמית צפת

הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות משקפות הצלחה משמעותית של המאבק הפמיניסטי על ייצוג נשים במוסדות השלטון המקומי. אף כי השוויון עדיין רחוק הרי שההישגים של נשים בבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בסוף אוקטובר מבטאים את התגברות המודעות לזכותן של נשים לקחת חלק בהנהגת החברה בכלל ובהנהגת היישובים בפרט. לציון הישג זה יתקיים במכללה האקדמית צפת הכנס: "נשים בפוליטיקה - לאחר הבחירות לרשויות המקומיות".

• יום ג' 27 לנובמבר 2018 באודיטוריום בית וואהל במכללה האקדמית צפת

הכנס יעסוק בייצוג נשים בפוליטיקה בעקבות הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בסוף אוקטובר 2018. הכנס יעמוד על תהליכים הקשורים לכניסת נשים להנהגת יישובים; הוא יבחן את המגמות המסתמנות מתוצאות הבחירות מבחינת שיעורי ומאפייני ייצוג נשים בשלטון המקומי; הוא יצביע על הקשיים של המתמודדות במהלך קמפיין הבחירות; וינתח את ההישגים של נשים בהתמודדות על ראשות רשויות וכניסה למועצות ערים ומועצות מקומיות ואזוריות. כמו כן, יידון מקומה של התקשורת בעיצוב דימויי נשים בעולם הפוליטי.

אורחת הכבוד בכנס היא ח"כ עאידה תומא-סלימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי בכנסת אשר תציג את תפקיד הכנסת והוועדה לקידום מעמד האישה, בקידום ייצוג נשים ברשויות המקומיות.

עד לבחירות האחרונות באוקטובר כיהנו רק 6 נשים בראשות רשויות מקומיות (מתוך 257 ראשי רשויות). נשים היוו רק 14% מכלל חברי המועצה ברשויות השלטון המקומי בישראל.

בבחירות המקומיות האחרונות התמודדו 54 נשים לתפקיד ראשות רשויות מקומיות לצד 665 גברים. 14 נשים מקרב המתמודדות נבחרו כראשות ערים וראשות מועצות ברחבי הארץ, ושיעור הנשים במועצות גדל משמעותית.

הכנס, ביוזמתה של פרופ' אסתר הרצוג, אנתרופולוגית חברתית, מרצה בכירה בחוג למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית צפת, יעסוק במגמות ובשינויים בייצוג נשים יהודיות וערביות בשלטון המקומי בשנים האחרונות, ובתובנות שניתן להפיק מההתמודדות של נשים בבחירות המקומיות האחרונות. "ההישגים של נשים בקידום ייצוגן בשלטון המקומי בולטים בישובים היהודים והערבים, אך באופן מיוחד ביישובים הערביים. שם עלה באופן משמעותי מספר המתמודדות על ראשות הרשות, אף כי לא נבחרה אף אחת, ויותר מכך, עלה מספר הנשים שנכנסו למועצות הערים והכפרים. לראשונה נבחרו למועצה אישה דרוזית ואישה בדואית. ההשלכות האפשריות של תוצאות אלו הן גם ביחס להשתלבות נשים בשוק העבודה".

ד"ר יפה מושקוביץ, ראשת החוג למדעי ההתנהגות מסרה, כי בכנס ישתתפו גם ח"כ יעל גרמן, ראשת עירית הרצליה לשעבר, ושרת הבריאות לשעבר שתדבר על התמודדותה על ראשות עיריית הרצלייה ואלו מסקנות הפיקה מכך; ד"ר תגריד יחיא-יונס, סוציולוגית חוקרת ומרצה באוניברסיטת תל אביב ובמו"פ המשולש תרצה על "נשים ערביות בפוליטיקה – מה השתנה בעשור האחרון".
כמו כן ישתתפו סמירה עזאם, פעילה חברתית ופוליטית, מעספיא; קרן דרוקמן אדיב, שהתמודדה על ראשות מועצת כפר ורדים, מול ארבעה גברים ושרון רופא אופיר, עיתונאית שהתמודדה על ראשות המועצה בקרית טבעון.

האירוע יסתיים בדיון שיעסוק בייצוג נשים בתקשורת וכיצד היא משפיעה על ייצוג נשים בפוליטיקה, בהשתתפות עו"ד (ומלכת היופי לשעבר) אילנה שושן.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המכללה האקדמית צפת.