מארק נוניקהובן, סגן נשיא למחקר ענן ב- Trend Micro
מארק נוניקהובן, סגן נשיא למחקר ענן ב- Trend Micro
Trend Micro
Trend Micro
הודעה לעיתונות

מחלקת המחקר של Trend Micro חשפה סיכונים בתקיפות שרשרת האספקה למערכות אספקת מים ואנרגיה

במערכות תשתית רבות נמצאו נקודות פגיעות החושפות אותן לסיכון התקפת סייבר משמעותי

מחלקת המחקר של Trend Micro , מובילה עולמית בפתוח פתרונות אבטחת מידע וסייבר פרסמה מחקר במסגרתו חשפה את חולשתו של ממשק אדם/מכונה (Human Machine Interface) באלפי חברות תשתית קריטית של מים ואנרגיה מכל העולם. ניצול החולשה לרעה תגרום לנזקים משמעותיים ברמה העולמית כמו זיהום מאגרי מים.
ממשקי אדם/מכונה מהווים חלק עקרי במערכות IT תעשייתיות שמאפשרות למפעילים אנושיים אינטראקציה מבוקרת עם סביבות איסוף נתונים. (SCADA)
מרביתן של המערכות החשופות הן חברות אנרגיה ומים קטנות שמשרתות את החברות הגדולות יותר בשרשרת האספקה שמספקות את הציבור. עם גישה למערכת אדם/מכונה חשופה תוקפים יכולים לראות את כל המידע הנצבר במערכות הקריטיות ואף להתערב ולשנות את הנתונים.
"תשתיות קריטיות הן יעד נכסף לתקיפה ברמה הלאומית. התוקפים מאומנים לנצל את החוליה החלשה במערך ההגנה." אמר מארק נוניקהובן, סגן נשיא למחקר ענן ב- Trend Micro. "זה מטריד מאוד כשחוקרי Trend Micro ממשיכים לגלות כי התקנים קריטיים והרשת אליה הם מחוברים חשופים לפגיעה. חשיפה זו בשילוב מספר השיא של סוגי חולשות שדווחו דרך מערכת Zero Day Initiative בשנת 2018 מדגישים את הסיכון הגדל והולך המאיים עלינו."

הרבה ממערכות אדם/מכונה הן מערכות לגאסי שלא תוכננו להיות מקושרות ברשת במקור. היום מוסיפים קישוריות למערכות תפעוליות טכנולוגיות בעלות תוחלת חיים ארוכה וקשה מאוד לעדכן אותן כך שהן הופכות גורם סיכון משמעותי להתקפות סייבר.

בדו"ח סוקרים חוקרי Trend Micro את אופציות ההתקפה על מערכות תשתית קריטיות שיש להן פוטנציאל לשינויים גלובליים תוך שימוש במידע שהושג בהתקפות. מידע כמו סוג ההתקן, המיקום הפיזי ועוד.

תוקפים עלולים להסב את תשומת ליבם ולנצל את החולשות שנחשפו בשנה האחרונה. Trend Micro's Zero Day Initiative, פרסמה כ-400 חולשות המיוחסות למערכות SCADA בשנת 2018 , עליה של 200% משנה קודמת.
בהתבסס על דו"ח שפרסמה החברה לאחרונה, טכנולוגיות עבור ניהול תפעולי לא תמיד מנוהלות על ידי צוותי IT או אבטחת המידע של הארגון. הבלבול סביב השאלה מי בארגון אחראי על אבטחת החיבור של התקנים מקושרים לעיתים קרובות הופך אותם לסיכון .

על מנת להגן על מערכות ממשק אדם/מכונה מהתקפות אנשי אבטחת מידע חייבים לוודא שממשק המשתמש מוגן כראוי לפני חיבור לאינטרנט. בנוסף, עליהם לוודא כי אין קישור בין ההתקנים הניידים לרשת האירגונית, שחייבת להישאר תפעולית, כך יפחיתו את רמת הסיכון בחשיפה למתקפות.

פתרונות ההגנה המובילים של Trend Micro לעולמות התעשייתים , מגנים על ארגונים ברחבי העולם מפני התקפות מבוססות SCADA.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קו ישיר יחסי ציבור.