מפרסם: אפרתי תקשורת
תאריך: 29/11/2018 09:10
נושא: פרסום ושיווק
צילום - ענבל מרמרי
צילום - ענבל מרמרי
הודעה לעיתונות

אשת השיווק של חודש נובמבר 2018 אוה מדז'יבוז' על מהלך "תתמודדי" שעודד נשים להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה באוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, לאשת השיווק של חודש נובמבר 2018, בזכות הצלחת קמפיין "תתמודדי" שהוביל לעלייה של 40% במספר הנשים המתמודדות בבחירות לרשויות המקומיות

קמפיין "תתמודדי" שהובילה הרשות לקידום מעמד האישה במהלך החודשים האחרונים, היה יוזמה ראשונה מסוגה שבה גוף רשמי של המדינה קורא לנשים להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות. המהלך נוצר בשל חוסר שוויוניות בייצוג הנשי בשלטון המקומי שעמד עד כה על 13.5% נשים במועצות, כאשר נשים מהוות רק 2% מבין ראשי הרשויות. המהלך נוצר לא רק בגלל בחירות 2018 אלא גם בגלל הפוטנציאל העתידי. המהלך דרש רתימה לא מבוטלת של המדינה, בשל העובדה שמדובר בצעד חריג שאושר בשל חשיבותו הציבורית.

על רקע קמפיין METOO והשפעתו על השיח הציבורי, הצליח קמפיין "תתמודדי" להוביל לעלייה של 40% במספר הנשים שהתמודדו לראשות הרשויות המקומיות ולעלייה של 20% בקרב המועמדות למועצות, מתוכן 36% מהמגזר הערבי שהוגדר כקהל יעד חשוב להעברת המסרים.
לא מעט נשים ראו בקמפיין דחיפה אחרונה וחשובה להתלבטות שכבר היתה קיימת קודם לכן האם נכון להכנס לפעילות ציבורית. חשוב היה להמשיך לעודד ולקדם נשים נוספות להצטרף.

המהלך כלל תשדירי טלוויזיה ואינטרנט (בהשתתפות ליטל שוורץ) ובמרכזם סרטונים הומוריסטיים שמעבירים את המסר החוזר "תתמודדי" ומציגים את האופן שבו נשים יכולות לתרום כחלק ממקבלי ההחלטות ביישוב שבו הן גרות. עוד כלל הקמפיין, פעילות רחבה ברשתות החברתיות, במטרה לפנות לקהל יעד צעיר. הפעילות כללה שיתוף פעולה עם מובילות דעה חזקות ומוכרות באינסטגרם וביניהן נשות תקשורת, דוגמניות, פוליטיקאיות ואמניות – אשר שיתפו את הקמפיין והצטלמו עם חולצות "תתמודדי".
נבחרו 428 חברות מועצה ברחבי הארץ, ו-14 ראשות רשויות.

מנימוקי ועדת השיווק:

"קמפיין 'תתמודדי' בהובלת אווה מדז'יבוז' מציג חדשנות, לפני הכל, מעצם קיומו. עצם הבחירה של גורם רשמי שפעל לעידוד מעורבות פוליטית בקרב נשים, הוא דבר שלא נעשה כמותו בישראל וספק אם במקומות אחרים בעולם. הקמפיין מיסתנכרן באופן מושלם עם אג'נדת METOO אשר הציפה את השיח הציבורי בנושא היחס לנשים ובחיזוק מעמד האישה, במהלך השנה האחרונה".

אווה מדז'יבוז', רו"ח בהשכלתה, משמשת כמנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה מזה כשנה. שימשה בעבר כיו"ר הרשות השנייה, מנכ"לית מעריב, סמנכ"לית שידורי קשת ומנכ"לית רדיו תל אביב.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אפרתי תקשורת.