מנכ"ל קרדיטפלייס דקל גולן
מנכ"ל קרדיטפלייס דקל גולן
הודעה לעיתונות

חברות ה-p2p לוועדת החוקה: תנו לנו לעבוד

דקל גולן, מנכ"ל קרדיטפלייס קרא בדיון לבצע תיקונים בצו שיאפשרו לפלטפורמות ה- p2p להתחרות בבנקים

בדיון שנערך היום בוועדת חוקה חוק ומשפט בצו איסור הלבנת הון לחוק נותני שירותי אשראי, הבהיר דקל גולן, מנכ"ל קרדיטפלייס, כי הרגולציה הנוכחית לא מאפשרת לפלטפורמות ה- p2p לפעול כראוי וכי ההסדרים החוקיים מביאים לכך שהבנקים מסרבים לשרת את הפלטפורמות. בנוסף לתיקון המבורך של החוק הנדון כאן חייבת המפקחת על הבנקים לתקן ללא עיכוב את צו הלבנת ההון ולוודא שהבנקים מכבדים את הצו ולא מתעלמים ממנו כמו ההנחיה שניתנה להם לאפשר לחברות P2P לפתוח חשבונות ולעבוד.

"תיקון החוק ועדכון הצו חיוניים כדי לתקן את הטעויות שנעשו בחקיקת ה- p2p ואפשרה לבנקים להמשיך ולדכא את התחרות במימון עסקים קטנים ובינוניים. במקום תחרות המשיכה ההתעמרות בחסות הרגולטור המפקח על הבנקים בגורם היחיד שמנסה להתחרות בבנקים – הפלטפורמות האינטרנטיות. מסתבר שלקוחות בנקים שכבר עברו תהליך זיהוי אימות ובירור צריכים לעבור אותו שוב אם ם רוצים להעביר כסף מחשבונם לאחת הפלטפורמות. מתברר שמי שעבר הליך של זיהו לקוח ומניעת הלבנת הון בבנק, כאשר הוא הכניס את הכסף לראשונה אליו, בין אם זה תירוץ או חשש אמיתי הגיע הזמן שהמפקחת על הבנקים תתקן את צו הלבנת ההון ותפתור את הבנקים מהצורך הכפול והמכביד הזה, שגורם להם שלא לאפשר לנו לפעול. אנחנו גופים מפוקחים, אם נחרוג, תענישו אותנו אבל תנו לנו לעבוד ולהביא תחרות לשוק".

קרדיטפלייס מבקשת שהבנקים יופטרו מביצוע הליך נוסף של זיהוי לקוחות של הפלטפורמות שמחויבות הן באותן דרישות מלכתחילה. במיוחד חשובים הדברים כאשר ההשקעות בפלטפורמות ממילא מגיעות מחשבונות בנק שכבר עברו בדיקה וחוזר לאותו חשבון. מלכתחילה מדובר בכספים שהגיעו מהמערכת הבנקאית וזוהו במקור. המדובר בסרבול מיותר שהופך את הבנק לצנזור של הפעילות המתחרה בו. וראה זה פלא – הבנקים מנצלים את ההזדמנות להפריע למתחרים.

קרדיטפלייס היא חברת פינטק העוסקת בשירותיP2P בתחום הפקטורינג בישראל ובאירופה. הטכנולוגיה המתקדמת של קרדיטפלייס מאפשרת לעסקים קטנים ובינונים גישה לסוג מימון זה המקל על צרכי הון חוזר של עסקים, ובמקביל מחזק את מאזן החברה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ניר הירשמן תקשורת.